Hjælp hjælp hjælp ang. sag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Anonym trådstarter

Må jeg be om jeres syn på sagen, ingen diskution.
Jeg er begyndt på udd. som hjælper øg ville derfor melde mig i fagforening. Jeg står mellem Krifa og Foa. Krifa kan fortælle mig hvad mit kontigent bliver under udd., men foa bad mig sende en indmeldelsesblanket på nettet, først derefter ville de kunne give mig de rigtige tal. Det gør jeg selvfølgelig, i den gode tro om at jeg bagefter har ret til at sige nej tak og smide de tilsendte papirer ud, da jeg ikke har sendt noget tilbage til dem. Jeg gik efter hvad de sagde. Men det fik dem i dag til at sende et girokort på prisen 332 kr. for indmeldelse. Magen til frækhed. Jeg ringede til dem og de mener det skal betales og ikke kan slettes, dog ringer hun tilbage i morgen med endelig svar.

Jeg syntes det er frækt og dårligt service, og er ikke interesseret i at være medlem af foa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Silas&Mille

Går ikke udfra du har skrevet under på nogen indmeldelse, og så længe du ikke har det, kan de ikke bare melde dig ind og kræve betaling.

Det lyder lidt som det de sager der kører med nogle forsikringsselskaber for tiden.

Anmeld

19. januar 2012

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Går ikke udfra du har skrevet under på nogen indmeldelse, og så længe du ikke har det, kan de ikke bare melde dig ind og kræve betaling.

Det lyder lidt som det de sager der kører med nogle forsikringsselskaber for tiden.

I realiteten bad de mig sende 'indmeldelsespapirer' gennem nettet, først derefter kunne de beregne hvad jeg skulle betale i kontigent under udd. Det gjorde jeg selvfølgelig.. Så jeg modtog nogle papirer med priser og smed papirerne ud efterfølgende, fordi det var for dyrt. Nu modtager jeg så regningen og prøver at forklare dem situationen.

Hvad er det for noge med de andre selskaber?

Anmeld

19. januar 2012

Silas&Mille

Du kan se et eksempel på en af forsikringssagerne her:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1692513.ece

Synes egentligt også det lyder lidt underligt de ikke kan give dig en pris for kontingent når du er under uddannelse. Men håber da du får dem forklaret sagen og slipper. 

Min kæreste er medlem ved Dansk Metal og der lavede vi også en online indmeldelse, men der kom en masse papirer nogle dage senere som skulle underskrives inden han var helt meldt ind.

På den anden side har du jo ikke under skrevet nogen papir, så jeg mener bestemt du har ryggen fri. Om ikke andet, så lad være med at betale, som sagt, du har jo ikke skrevet under på noget.

Anmeld

19. januar 2012

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Du kan se et eksempel på en af forsikringssagerne her:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1692513.ece

Synes egentligt også det lyder lidt underligt de ikke kan give dig en pris for kontingent når du er under uddannelse. Men håber da du får dem forklaret sagen og slipper. 

Min kæreste er medlem ved Dansk Metal og der lavede vi også en online indmeldelse, men der kom en masse papirer nogle dage senere som skulle underskrives inden han var helt meldt ind.

På den anden side har du jo ikke under skrevet nogen papir, så jeg mener bestemt du har ryggen fri. Om ikke andet, så lad være med at betale, som sagt, du har jo ikke skrevet under på noget.

Jeg er fritaget. Det gav dem godt nok dårlige point fra mig... Syntes det var SÅ frækt. For mig var de bare en pengemaskine.
Altså altså.  

Anmeld

19. januar 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg er fritaget. Det gav dem godt nok dårlige point fra mig... Syntes det var SÅ frækt. For mig var de bare en pengemaskine.
Altså altså.  

Det var godt at hører. De kan nogle gange være ret tunge at danse med sådan nogle...

Men så ved man i hvert fald hvem man ikke skal vælge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.