Dagpenge hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Mussen2

Sagen er den at min mand jo snart skal have 14 dages barsel i forbindelse med at lillebror kommer til verden. Min mand skiftede job for 3 mdr. Siden og er derfor ikke berettiget til løn under barsel. 

Mit spørgsmål er så hvordan får an dagpenge? Skal han søge om det ved kommunen eller blot få det viaarbejdet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Pige2009

Mener det er gennem arbejdet, men er ikke sikker. Kan han ikke spørge dem på jobbet?

Anmeld

19. januar 2012

Mussen2

Baagøe skriver:

Mener det er gennem arbejdet, men er ikke sikker. Kan han ikke spørge dem på jobbet?

Dt er ikke lige hans stærke side du ved jeg prøver at ringe til kommunen i morgen

Anmeld

20. januar 2012

Pige2009

Mussen2 skriver:

Dt er ikke lige hans stærke side du ved jeg prøver at ringe til kommunen i morgen

De mænd altså Hvad sagde kommunen?

Anmeld

21. januar 2012

Mussen2

Baagøe skriver:

De mænd altså Hvad sagde kommunen?

Jeg nåede desværre ikke kommunen fredag, da de lukkede kl 13 jeg var til jordemoder

Anmeld

21. januar 2012

Lise

Det er arbejsgiveren der skal anmelde barslen - også selvom at han ikke skal have løn Når de anmelder barslen angiver de at han ikke får noget løn under sin barsel, og så udløser det dagpenge fra kommunen.

Anmeld

21. januar 2012

Mussen2

Lise skriver:

Det er arbejsgiveren der skal anmelde barslen - også selvom at han ikke skal have løn Når de anmelder barslen angiver de at han ikke får noget løn under sin barsel, og så udløser det dagpenge fra kommunen.

Thank you

Anmeld

22. januar 2012

Pige2009

Mussen2 skriver:

Jeg nåede desværre ikke kommunen fredag, da de lukkede kl 13 jeg var til jordemoder

Kan se en anden har givet svaret nedenunder dit svar til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.