Graviditets test og symptomer, hvornår ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Princesspigen

Hej :-)

jeg er en pige på 22 år, sammen med min kæreste på 29 år er vi begyndt at prøve at få børn..

jeg droppede p-pillerne 1 oktober i samråd med ham..

jeg troede efter 2 måender da min mens var 2 uger forsinket at jeg måske var gravid allerede men blev selvfølgelig skuffet og min mens kom.

det jeg vil frem til er, min læge siger at så længe man får mens uanset om den er forsinket eller ej så kan man ikke være gravid, og jeg har så læst og hørt fra andre at man godt kan have mens selv om man er gravid.

så da man vidst ikke helt kan gå efter det, hvile tegn skal må så gå efter ? det der med at tage test hele tiden og blive skuffet bryder jeg mig jo ikke om..

det skal lige siges at ville ikke gør det på bestemte dage, holder øje med ægløsning osv, men bare lader det komme når det kommer :-)

men trods den lange forklaring håber jeg på jeres hjælp ;-)

knus sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Foehns

De gange jeg har været gravid, har min næse gået helt amok. Jeg har ikke kunne være i rum med ryger fordi jeg ikke kunne holde det ud.

Og så har jeg været mega pirrelig.

For mig er det kommet ca en uge efter ægløsning.
Men har også oplevet at jo mere jeg holdt øje med symptomerne, jo flere fik jeg, også uden at være gravid.

Så jeg venter bare nu på at det skal blive testdag uden at tænke over symptomer, da det tag for hårdt på min krop hver gang.

Anmeld

21. januar 2012

Princesspigen

hvornår og hvor tit holder du "test dag" ? :-)

Anmeld

21. januar 2012

Masig

Man har ikke mens når man er gravid. Nogle kvinder får nogle hormonelle blødninger på de tidspunkter hvor de skulle have haft mens, men de er som regel svagere end normal mens. Hvis du har din mens som du plejer med samme styrke og sådan, så gå ud fra du ikke er gravid. Hvis du altid tænker "nå jeg fik mens, men jeg kan jo være gravid alligevel" og går og spekulerer over det, så bliver du altså bims.... Så mit råd: Får du mens, så er du ikke gravid... Begynder du så pludselig at få kvalme, ømme bryster, ondt i underlivet og lignende, så tag en test og se om det er fordi du er gravid, men alle disse symtpomer kan sagtens være cyklusbetingede og komme pga mens og ægløsning også, så det behøver ikke betyde graviditet. Du må slappe lidt mere af og bare gå ud fra at mens=ingen graviditet, ellers bliver det en meget lang og ulidelig ventetid månd efter måned indtil det lykkes

Anmeld

21. januar 2012

Kris89

du skal som hovedregel gå ud fra at hvis du får din mens er du IKKE gravid... det er kun de ALLER færreste der har mens under graviditet...

så længe din mens er ureglmæssig er det meget svært at sige hvornår du skal teste...

de fleste har en cyklus på 28 dage, så derfor kan du roligt teste 29 dage efter din første dag i sidste mens... er testen her negativ kan du nok gå ud fra det, medmindre du pludselig får mange symptomer... her er fik jeg ikke mens i 3 mdr. efter p-pillestop.

håber svaret kunne bruges til noget.

Anmeld

21. januar 2012

Princesspigen

tak skal i have.. jeg skriver os lidt fordi jeg netop ikke vil spekulere for meget over det.. som skrevet så går vi hverken efter ægløsning eller noget, vi er ved at renovere det hus vil skal flytte ind i og har en masse at se til så jeg mener det kommer når det kommer, men alligevel så det meget rart at få andre øjne på :-)

bortset fra 2 måneder efter pille stop har min mens ellers været reglmæssig så tror ikke pt jeg er gravid men meget rart at vide hvad man skal forholde sig til hvis der sker nogle ændriger osv :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.