søger idér til kattetræ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Bella89

Hej

Jeg tænker på og bygge mit eget katte træ da min kat er inde kat. Han er nemlig døv og må ikke komme ud

Men det er et bestemt træ jeg tænker på, det skal stå i stuen og må kun være en stamme fra gulv til loft med en plade i toppen så han kan side og kigge ned på os. altså sådan så han kan kravle op af stammen lige som i naturen  og på den måde bruge sine muskler som andre katte.

han har i forvejen et kæmpe kattetræ der går fra gulv til loft, men der er ikke de muligheder. og syntes ikke jeg gider betale dyrt for et der er lavet. kan dog heller ikke finde sådan et nogle steder uden det er under 1 meter og det er for lidt.

nogle idér til hvordan jeg gøre den stabil

jeg tænkte selv på en plade i bunden, men hvordan spænder jeg den fast uden det er grimt og ødelægger gulvet. 

Og hvad med toppen

Vh. Bella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Princesspigen

hej :-)

jeg har selv gået med ideen om at lave et kradsetræ selv, men i forhold til at gøre det stabilt skal du tænke meget over det, jeg har 2 katte og min hankat på knapt 5 kg gør de fleste kradsetræer ustabile, derfor går jeg efter et der kan sættes fat i loftet og en bred plade på gulvet, så bliver det nemlig hvor det skal..

og bygger du et selv så er det en god ide med gulvtæppe rundt om stammen med mindre du tager et rigtigt træ ind i stuen med bark på endnu, men de sviner en del..

skal der købes noget billigt er zooplus en af de bedste sider..

held og lykke :-)

Anmeld

23. januar 2012

Bella89

Princesspigen skriver:

hej :-)

jeg har selv gået med ideen om at lave et kradsetræ selv, men i forhold til at gøre det stabilt skal du tænke meget over det, jeg har 2 katte og min hankat på knapt 5 kg gør de fleste kradsetræer ustabile, derfor går jeg efter et der kan sættes fat i loftet og en bred plade på gulvet, så bliver det nemlig hvor det skal..

og bygger du et selv så er det en god ide med gulvtæppe rundt om stammen med mindre du tager et rigtigt træ ind i stuen med bark på endnu, men de sviner en del..

skal der købes noget billigt er zooplus en af de bedste sider..

held og lykke :-)

Hej

jeg har i forvejen købt et kæmpe træ der inde og det er gode priser i forhold til hvis man skulle købe det i maxizoo

jeg hadet den idé at høre tæppeland om deres tæpperuller som jo er af plast, omman måtte få sådan en efter den er brugt op.

den kan jo saves til i str. og så bare en plade på gulvet og en rund stamme i loftet som passer man bare kan trykke op i. så sidder den fast.

mange tak og i lige måde

Anmeld

23. januar 2012

Princesspigen

det er samme ide jeg også har fået, fik lov gratis at hente en masse træplader i vores silvan og mailede så til den nærmeste tæppeforhandler men uden held.. men da vi skal til at flytte kan jeg ikke helt finde ud af om jeg skal bygge selv eller købe... nemmest at købe da jeg jo ik er særlig handy.. :-S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.