Skal lige have luftet min irritation (ang. svigermor)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Jonatansmor skriver:

Hop op og fald ned på det. Penge er det værste i tilværelsen, det kan adskille som intet andet.

Brokker hun sig over hun ikke ser sit barnebarn mere, kan du jo informere hende om at offentlig transport fungerer upåklageligt i disse tider og har hun selv bil og kørekort - er det da ikke en udfordring du troede hun ville falde med?

Sommetider skal kvinder bare have den lige på og hårdt

Dig kan jeg godt lide.

Jeg må tilstå, at jeg skreg af grin, da jeg læste hendes sms.

Det kan man jo overhovedet ikke tage seriøst. Sikke en dramaqueen! Og så at hun ikke vil tale med ham i telefonen. En voksen kvinde, der ovenikøbet er farmor. Hun må have manglet, at være rebelsk i teenageårene og det udlever hun da vist nu.

Jeg er bange for, at jeg ville knuse hendes hjerte endnu mere med en opsang og en prædike om værdier og taknemmelighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Jonatansmor

RGN skriver:

Dig kan jeg godt lide.

Det kan man jo overhovedet ikke tage seriøst. Sikke en dramaqueen! Og så at hun ikke vil tale med ham i telefonen. En voksen kvinde, der ovenikøbet er farmor. Hun må have manglet, at være rebelsk i teenageårene og det udlever hun da vist nu.

Jeg er bange for, at jeg ville knuse hendes hjerte endnu mere med en opsang og en prædike om værdier og taknemmelighed.

Så vi to der godt kan li' hinanden

Anmeld

20. januar 2012

maria_wlt

RGN skriver:

Lige mine ord 

Hun er NØD til at få tingene af vide ellers bliver hun VED.. Det er sku ikke til at leve med.. Al den fnider-fnadder..

Få manden til at sige det til hende, eller i må sige det sammen.. Noget skal hun have af vide før hun stopper med det fis der..

Anmeld

20. januar 2012

MaleneJensen

Anonym skriver:

Åh min svigermor er præcis ligesådan med vores barn! Og det er netop en af grundene til, at jeg ikke gider tage ud til hende, og en af grundene til at hun ikke får lov at passe. For det er ikke en oprigtig interesse, det handler kun om pral og fremvisen. Jeg er så træt af det. 

Også kram til dig, lyder heller ikke som om din svigermor er helt nem 

nemlig hvis de kun kan bruge de små til af vise frem og aflevere så kan de undvære.. Jeg ser også helst min svigermor ik passer min datter men det kommer så også til af ramme min svigerfar og det synd for han er så vild med mathidle og elsker af lege med hende og tage sig af hende så det bare dejligt

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Dig kan jeg godt lide.

Hun ER en dramaqueen. Virkelig! Og ja, tænk at en voksen kvinde, en mor, ikke vil tale med sin søn i telefonen fordi hun er sur. Det var sådan man opførte sig da man var uvenner med veninderne i folkeskolen!

Jeg har ikke snakket med hende overhoved siden alt det her og jeg er også bange for, at hvis hun begynder at snakke med mig om det næste gang vi ses, så kommer jeg til virkelig at sige præcis hvad jeg mener om det og hende. Et eller andet sted er jeg lidt ligeglad med om det sårer hende, jeg er mere bange for, at det skal gå ud over mit forhold til min kæreste. Fordi han bærer over med sin mor altid.

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Lige mine ord 

Hun er NØD til at få tingene af vide ellers bliver hun VED.. Det er sku ikke til at leve med.. Al den fnider-fnadder..

Få manden til at sige det til hende, eller i må sige det sammen.. Noget skal hun have af vide før hun stopper med det fis der..

Jeg er bare bange for, at hvis jeg først begynder at fortælle hende det, så kommer alt frem. Alt hvad jeg går og bærer på, for dette er ikke første gang at hun virkelig irriterer mig. Min kæreste har sagt lidt til hende, men slet ikke nok, og åbenbart ikke så hun forstår det. Han siger bare, at jeg ikke kan sætte mig ind i det, fordi jeg er vokset op i en helt anden slags familie og ikke har haft de samme problemer som dem. Det er svært at argumentere imod

Anmeld

20. januar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

- Skriver anonymt for ikke at hænge nogen ud-

Først og fremmest, min svigermor og jeg har aldrig haft noget særlig godt forhold. Ej det passer ikke helt. Min svigermor har et godt forhold til mig, men jeg kan ikke døje hende! Hun har altid været meget anmasende, ringet i tide og utide til min kæreste og hun er meget omklamrende (under min graviditet havde hun det med at kysse min mave!)

Nå men, jeg har altid båret lidt over med hende, for hun har været meget igennem. Men jeg kan ikke lide hende, og nu har der lige været en situation som KUN har gjort det hele værre fra min side af.

For nylig snakkede min kæreste i telefon med hende om eftermiddagen. Han havde ikke rigtig tid, og lovede at ringe tilbage igen om aftenen. Det gjorde han så, men det var søsteren der tog telefonen og sagde at moren ikke ville snakke med ham. Hun var sur på ham. Min kæreste var helt blank, anede ikke hvad han havde gjort. Han fik senere en sms hvor der bl.a. stod: jeg er skuffede over dig og ___ (mig) . Mit hjerte er knust.

Igen, min kæreste stod nu endnu mere uforstående. De fik så aftalt at han skulle komme ud til hende for at de kunne få snakkket om det. 
Han kom så hjem og fortalte hvad hun havde været sur over, og ÅÅRH hvor skulle jeg bide mig selv i tungen mange gange, for ikke at komme med et udbrud (derfor jeg kommer med dem her med rød skrift). Hun var sur over 1: Hun havde givet os dyrere julegaver end vi havde givet dem (hende og søsteren). (WHAT? Vi har lige fået barn, jeg er under uddannelse, vi har absolut INGEN penge, magen til utaknemmelighed, og så fra hans egen MOR) 2: Vi holdte jul hos dem og hun mente ikke at vi havde betalt nok af julemaden (hun har ikke super mange penge, så vi havde aftalt at vi skulle købe alt snack, marcipan, nødder, clementiner, chips, you name it. Og det gjorde vi. Åbenbart ikke nok! Igen, utaknemmlighed)

Derudover var hun også sur over, at hun ikke ser sit barnebarn nok. Og hun er sur over, at jeg er mere hos min egen mor end hos hende. Jeg har det bare sådan: 1: Klart jeg ser min egen mor mere, 2: Det må da ligeså meget være min kærestes ansvar at tage ud til SIN mor. Det kan da ikke være mit ansvar? I øvrigt inviterer hun aldrig MEDMINDRE min kæreste skal lave et eller andet for hende. 

Puha, det blev lidt langt, og lyder nok lidt hårdt. Men jeg blev bare så skuffet og chokeret over hende.. Hvordan kan man gå så meget op i penge overfor ens eget barn? Det er så forskelligt fra hvad jeg er opvokset med og opdraget til. Så jeg er helt paf...

Undskyld mig.. MEN HUN ER SKU DA UTAKNEMLIG !!!! Hvad er det for noget... Altså hun virker som om hun syntes hun mangler opmærksomhed fra jer af .. Selvom i giver hende det ..

Syntes helt ærligt i skal tage en snak med hende.

Forklar hende situationen. Forklar hende at i altså bare ikke har MASSER penge. Forklar hende at det jo er DIN mor, og hun er hjertelig velkommen til at komme hjem til jer.. 

Anmeld

20. januar 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Jeg er bare bange for, at hvis jeg først begynder at fortælle hende det, så kommer alt frem. Alt hvad jeg går og bærer på, for dette er ikke første gang at hun virkelig irriterer mig. Min kæreste har sagt lidt til hende, men slet ikke nok, og åbenbart ikke så hun forstår det. Han siger bare, at jeg ikke kan sætte mig ind i det, fordi jeg er vokset op i en helt anden slags familie og ikke har haft de samme problemer som dem. Det er svært at argumentere imod

Det lyder lidt som om at din kæreste er lidt konfliktsky.. 

Det er lidt for nemt at sige at du er vokset op i noget andet.. Det giver stadig ikke din svigermor ret til at opføre sig som en der er 4 år.. 

DER SKAL SIGES NOGET TIL HENDE.. Hun stopper aldrig med det fis der..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.