Anonym skriver:
- Skriver anonymt for ikke at hænge nogen ud-
Først og fremmest, min svigermor og jeg har aldrig haft noget særlig godt forhold. Ej det passer ikke helt. Min svigermor har et godt forhold til mig, men jeg kan ikke døje hende! Hun har altid været meget anmasende, ringet i tide og utide til min kæreste og hun er meget omklamrende (under min graviditet havde hun det med at kysse min mave!)
Nå men, jeg har altid båret lidt over med hende, for hun har været meget igennem. Men jeg kan ikke lide hende, og nu har der lige været en situation som KUN har gjort det hele værre fra min side af.
For nylig snakkede min kæreste i telefon med hende om eftermiddagen. Han havde ikke rigtig tid, og lovede at ringe tilbage igen om aftenen. Det gjorde han så, men det var søsteren der tog telefonen og sagde at moren ikke ville snakke med ham. Hun var sur på ham. Min kæreste var helt blank, anede ikke hvad han havde gjort. Han fik senere en sms hvor der bl.a. stod: jeg er skuffede over dig og ___ (mig) . Mit hjerte er knust.
Igen, min kæreste stod nu endnu mere uforstående. De fik så aftalt at han skulle komme ud til hende for at de kunne få snakkket om det.
Han kom så hjem og fortalte hvad hun havde været sur over, og ÅÅRH hvor skulle jeg bide mig selv i tungen mange gange, for ikke at komme med et udbrud (derfor jeg kommer med dem her med rød skrift). Hun var sur over 1: Hun havde givet os dyrere julegaver end vi havde givet dem (hende og søsteren). (WHAT? Vi har lige fået barn, jeg er under uddannelse, vi har absolut INGEN penge, magen til utaknemmelighed, og så fra hans egen MOR) 2: Vi holdte jul hos dem og hun mente ikke at vi havde betalt nok af julemaden (hun har ikke super mange penge, så vi havde aftalt at vi skulle købe alt snack, marcipan, nødder, clementiner, chips, you name it. Og det gjorde vi. Åbenbart ikke nok! Igen, utaknemmlighed)
Derudover var hun også sur over, at hun ikke ser sit barnebarn nok. Og hun er sur over, at jeg er mere hos min egen mor end hos hende. Jeg har det bare sådan: 1: Klart jeg ser min egen mor mere, 2: Det må da ligeså meget være min kærestes ansvar at tage ud til SIN mor. Det kan da ikke være mit ansvar? I øvrigt inviterer hun aldrig MEDMINDRE min kæreste skal lave et eller andet for hende.
Puha, det blev lidt langt, og lyder nok lidt hårdt. Men jeg blev bare så skuffet og chokeret over hende.. Hvordan kan man gå så meget op i penge overfor ens eget barn? Det er så forskelligt fra hvad jeg er opvokset med og opdraget til. Så jeg er helt paf...
Undskyld mig.. MEN HUN ER SKU DA UTAKNEMLIG !!!! Hvad er det for noget... Altså hun virker som om hun syntes hun mangler opmærksomhed fra jer af .. Selvom i giver hende det ..

Syntes helt ærligt i skal tage en snak med hende.
Forklar hende situationen. Forklar hende at i altså bare ikke har MASSER penge. Forklar hende at det jo er DIN mor, og hun er hjertelig velkommen til at komme hjem til jer..