Jeg havde ingen ide....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

celkt

... om hvor lang tid, det ville tage, at sy et patchworktæppe...

Damn, det er et stort arbejde. Tror da nok jeg har brugt 6-7 timer nu, og jeg er kun lige gået i gang med at montere det på pladevattet, og så skal der bagbeklædning på til sidst....

Men det er sjovt, - det kan godt anbefales...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Benjamins'mor

Jeg har altid godt kunnet tænke mig at prøve det.
Har du nogle gode opskrifter?

Anmeld

19. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Det tager nemlig super lang tid! Men tiden man ligger i det, giver sig i det færdige

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

celkt skriver:

Damn, det er et stort arbejde. Tror da nok jeg har brugt 6-7 timer nu, og jeg er kun lige gået i gang med at montere det på pladevattet, og så skal der bagbeklædning på til sidst....

Er det på maskine? Og hvor store lapper har du lavet?

Jeg har syet et, på 115x115 cm i hånden... Dét tog lang tid... Du kan se det her - håber du lægger billeder af dit når du er færdig

Anmeld

19. januar 2012

Nea85

celkt skriver:

Uha, ja, det kan tage RIGTIG lang tid!
Jeg syede et til min datter. Jeg havde dog "snydt" lidt, for firkanterne var klippet på forhånd, så de skulle egentlig bare sys sammen.
Jeg havde købt 2 "bundter", hvor der var 1-2 af hver slags fra en hel kollektion - det syntes jeg var smart

Det, jeg brugte allermest tid på, var, at lægge firkanterne, så det så bedst ud..

Anmeld

19. januar 2012

celkt

Benjamins'mor skriver:

Jeg har altid godt kunnet tænke mig at prøve det.
Har du nogle gode opskrifter?

Nej, jeg har bare lavet det efter en ide i hovedet... men har faktisk tidligere tegnet opskrifter til mønstre på patchwork...

Anmeld

19. januar 2012

Benjamins'mor

celkt skriver:

Nej, jeg har bare lavet det efter en ide i hovedet... men har faktisk tidligere tegnet opskrifter til mønstre på patchwork...

Okay, det må jeg lige prøve en dag så.

Anmeld

19. januar 2012

celkt

AnneBJ skriver:

Er det på maskine? Og hvor store lapper har du lavet?

Jeg har syet et, på 115x115 cm i hånden... Dét tog lang tid... Du kan se det her - håber du lægger billeder af dit når du er færdig

Ja, det er gudskelov på maskine, - jeg beundrer din tålmodighed, at du har syet dit i hånden, - det er flot.

Jeg har lavet felterne relativt store, da det er til et sengetæppe til børneværelset, så de er 12 gange 12 i sammesyet tilstand.

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

celkt skriver:

Ja, det er gudskelov på maskine, - jeg beundrer din tålmodighed, at du har syet dit i hånden, - det er flot.

Jeg har lavet felterne relativt store, da det er til et sengetæppe til børneværelset, så de er 12 gange 12 i sammesyet tilstand.

Tak!

Det lyder fedt, glæder mig til at se det! Og ja, selv på maskine tager det også lang tid!

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

Respekt siger jeg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.