Anonym skriver:
Ja, jeg skriver altså som anonym, fordi jeg har brug for lige at opsnappe en masse viden, inden jeg springer ud i, at fortælle nogen om idéen.
Jeg håber der er nogle dagplejemødre her på baby.dk, som har lyst til at fortælle om deres dagligdag som dagplejemor! Der ligger jo mange timer bag sådant et arbejde, men jeg ser også mange fordele ved det.
Hvis jeg en dag skulle springe ud i projektet, vil jeg gerne være privat dagplejer, men selvfølgelig være godkendt af kommunen! Jeg har brug for at vide;
- Hvordan får I en hverdag til at hænge sammen med egne børn og mand?
- Hvor hårdt er det egentlig at arbejde over 40 timer om ugen?
- Hvad ligger lønnen på?
- Hvordan er fordelingen af ferier på et år?
- Hvordan har I opdelt jeres hus? /hvis I altså har det.
- Hvordan har I det med, at arbejdstiderne er så punktlige? Jeg mener, de samme hver dag / hver uge?
Jeg siger på forhånd tak for hjælpen, til dig/jer der vil tage sig tid til at gøre mig lidt klogere på emnet.
hej,
jeg er privat og har desuden selv 3 børn på 8 - 5 og 2 år.
jeg tilbyder mine forældre bedre åbningstider end den kommunale hvor de så derimod er okay med jeg tager deres børn med ned og bringer og henter mine egne børn i børnehaven.
min datter følges med en ven i skole, går selv hjem de fleste dage. jeg tager dagplejebørnene med ned og aflevere i børnehaven - sjældent med ned og henter.
hvor hårdt det er at arbejde så mange timer... tiltider glæder man sig til det bliver fredag - men jeg syntes ikke det føles som om jeg arbejder godt 50 timer om ugen...
min ferie fordeler jeg ud over hele året - fortæller "mine forældre" det lige så snart jeg har fået kalenderen for næste år. dvs allerede nu ved de hvordan min ferie i 2013 ligger.
jeg har ikke opdelt mit hus - de kan bruge hele underetagen. men nu kan man heller ikke dele min stue op. jeg har sådan en trappeafspærring op mellem køkken/stue som jeg bruger når vi har været ude da de smp godt kan finde på at gå ind med støvler på - så begrænser jeg det i det mindste, alt det de kan få slæbt ind under støvlerne.
lige pt har jeg de samme åbningstider hver uge - jeg er dog ikke lukket overfor forældrene kan komme og spørge om de i en periode måske må aflevere/hente udenfor. hvis de har brug for en mere permenent ændring i tiderne, gør vi bare det.
lønnen, en plads hos mig koster 7005,- - forældrene betaler 1853,- hos mig. jeg er den billigste private dagplejer i min kommune. nogle ligger på samme egenbetaling kom den kommunale, andre ligger over. du bestemmer selv hvad forældrene skal betale for at gå hos dig..
håber du blev lidt klogere...

di skal være velkommen til at gå ind og studere min hjemmeside og få ideèr til hvordan du evt. selv ville gøre, eller IKKE gøre...
www.123hjemmeside.dk/skovvej1 held og lykke og god arbejdslyst