Han græder og bliver sur.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin

hver dag når han afleveres i børnehaven

Vores søn på 4. Har aldrig haft problemet med vores øvrige børn. De har alle været glade ved aflevering og afhentning....og det tiltrods for at de blev afleveret noget tidligere end vores yngste!! Det er super synd for ham.

Han er somregel glad om morgenen. Bruger laaaaang tid over morgenmaden og er en lille hyggefis Han kommer fint i overtøjet og fint ud i bilen.......men så snart vi svinger ind på børnehavens holdeplads..........BUM.....Så bliver han utilfreds. Så driller jakken, skoen, jeg går for hurtig-for langsom osv osv..... og jo tættere ind til døren vi kommer, jo mere utilfreds.

Inde i garderoben går det helt galt, han vil ikke sige farvel, vil ikke have overtøjet af og råber af mig. Så kommer der somregel en pædagog og tager ham og "hjælper" ham med at vinke......men det foregår mens han skriger og forsøger at slippe ud af pædagogens greb for at rende efter mig! Det er frustrerende at skulle ende en ellers hyggelig morgen i skrig og skrål!

Tilgengæld ved jeg at han er glad for at være i børnehaven, og at han ret hurtigt falder til ro og begynder at lege (indenfor 1 times tid), så jeg har ingen problemer med at aflevere ham der.....men hvorfor gør han det! Hvad kan vi ændre som forældre, for at det bliver bedre for ham. Jeg synes simpelhen at det er synd for ham og det må være utrolig ydmugende for ham at blive tilbageholdt på den måde foran de andre børn, men pt er det den eneste løsning, for ellers spæner han hurtigere end jeg, ned til bilen igen.

Gode råd tak, eller et par finurlige ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

janne1986

Har du prøvet og spørge ham om hvorfor han gør det?

Altså min datter fylder 4 år på søndag og hun er ret god til og fortælle hvorfor/hvordan og hvorledes hvis jeg spørger, uden det virker anklagende...

Har ik selv erfaringer med det, så har desværre ingen gode råd  

Anmeld

19. januar 2012

Jonatansmor

janne1986 skriver:

Har du prøvet og spørge ham om hvorfor han gør det?

Altså min datter fylder 4 år på søndag og hun er ret god til og fortælle hvorfor/hvordan og hvorledes hvis jeg spørger, uden det virker anklagende...

Har ik selv erfaringer med det, så har desværre ingen gode råd  

Ville også tage en åben og kærlig snak med ham om hans liv i børnehaven. Bare sådan generelt, mit bud er at du meget hurtigt vil kunne opfange signaler der ikke er helt rigtige. Og måske tage en snak med pædagogerne efter det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.