hver dag når han afleveres i børnehaven
Vores søn på 4. Har aldrig haft problemet med vores øvrige børn. De har alle været glade ved aflevering og afhentning....og det tiltrods for at de blev afleveret noget tidligere end vores yngste!! Det er super synd for ham.
Han er somregel glad om morgenen. Bruger laaaaang tid over morgenmaden og er en lille hyggefis
Han kommer fint i overtøjet og fint ud i bilen.......men så snart vi svinger ind på børnehavens holdeplads..........BUM.....Så bliver han utilfreds. Så driller jakken, skoen, jeg går for hurtig-for langsom osv osv..... og jo tættere ind til døren vi kommer, jo mere utilfreds.
Inde i garderoben går det helt galt, han vil ikke sige farvel, vil ikke have overtøjet af og råber af mig. Så kommer der somregel en pædagog og tager ham og "hjælper" ham med at vinke......men det foregår mens han skriger og forsøger at slippe ud af pædagogens greb for at rende efter mig! Det er frustrerende at skulle ende en ellers hyggelig morgen i skrig og skrål!
Tilgengæld ved jeg at han er glad for at være i børnehaven, og at han ret hurtigt falder til ro og begynder at lege (indenfor 1 times tid), så jeg har ingen problemer med at aflevere ham der.....men hvorfor gør han det! Hvad kan vi ændre som forældre, for at det bliver bedre for ham. Jeg synes simpelhen at det er synd for ham og det må være utrolig ydmugende for ham at blive tilbageholdt på den måde foran de andre børn, men pt er det den eneste løsning, for ellers spæner han hurtigere end jeg, ned til bilen igen.
Gode råd tak, eller et par finurlige ideer
Anmeld