hjælp til kaker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Mimbi

Om 10 dage skal vi holde fødselsdag for Aleksandur han bliver 1 år Hold da op hvor tiden flyver!!!

Jeg tror jeg vil lave nogle muffin (med dej til gulerodskake) og lave kremet blåt med frugt farve og så kommer der også en kakemand og min kærestes svigerinde laver en fin kake med fondant

ellers mangler jeg lidt inspiration til andre kaker så i er mere en velkomen at dele nogle lækre kakeopskrifter med mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

Mimbi

igen der har en opskrift på en lækker kage ???

Anmeld

20. januar 2012

iris-mor

Måske lave en kage formet som et tog, hvor der kan være slik el frugt i dets vogne

Anmeld

20. januar 2012

Pige2009

Mimbi skriver:

igen der har en opskrift på en lækker kage ???

Den du ved nok

Anmeld

20. januar 2012

Mette.

Mimbi skriver:

Om 10 dage skal vi holde fødselsdag for Aleksandur han bliver 1 år Hold da op hvor tiden flyver!!!

Jeg tror jeg vil lave nogle muffin (med dej til gulerodskake) og lave kremet blåt med frugt farve og så kommer der også en kakemand og min kærestes svigerinde laver en fin kake med fondant

ellers mangler jeg lidt inspiration til andre kaker så i er mere en velkomen at dele nogle lækre kakeopskrifter med mig

Hvad med Oreo muffins? Eller chokolade muffins med hasselnødder og ckoloadestykker?

Jeg har en opskrift på begge dele, hvis du er interesseret i nogen af dem.

Anmeld

20. januar 2012

Mimbi

Mette. skriver:

Hvad med Oreo muffins? Eller chokolade muffins med hasselnødder og ckoloadestykker?

Jeg har en opskrift på begge dele, hvis du er interesseret i nogen af dem.

mmmhhh det lyder lækker, tager meget gerne mod opskrifterne

knus

Anmeld

20. januar 2012

Mimbi

iris-mor skriver:

Måske lave en kage formet som et tog, hvor der kan være slik el frugt i dets vogne

Du har tilfeldigvis ikke en opskrift ? er ikki so god til at lave kaker uden opskrift

Anmeld

20. januar 2012

Mette.

Mimbi skriver:

knus

Chokolademuffins med frosting 

Ingredienser

250 gram mel

225 gram sukker

50 gram kakao

1 tsk. Vaniljesukker

1 tsk. Natron

50-100 gram hakket chokolade

1 dl margarine

1 ½ dl mælk

2 ½ dl natural yougurt/tykmælk

1 æg

Frosting

75 gram smør

125 gram flormelis

1 tsk. Vaniljeessens (eller anden smag som appelsinjuice)

Fremgangsmåde

De tørrer ingredienser blandes i en skål hvorefter de våde blandes i en anden og røres i de tørrer. Puttes i forme (ca. 16 styk) (tilsæt hakkede hasselnødder, hvis ønsket)

Frostig laves ved at piske smør og flormelis helt stift, til sidst tilsættes vanilje og piskes med i, inden farven tilsættes.

Anmeld

20. januar 2012

Mette.

Mimbi skriver:

knus

Oreo cupcakes 

Ingredienser

150 g smør

200 g brun farin

200 g sukker

3 æg

2 tsk. vaniljesukker

300 g mel

2 tsk. bagepulver

3 dl. Mælk

10 oreos hakket i stykker

Frosting

2,5 pasteuriserede æggehvider

100 g sukker

220 g meget blødt usaltet smør (ikke margarine)

6 pulveriserede oreos  

(personlingt kan jeg bedre lide den frosting jeg gav dig i opskriften ovenover, men det er en smagsag - den her smager bar meget af smør, så jeg plejet at bruge den anden)

Fremgangsmåde

Smør, brun farin og sukker piskes sammen og æggene piskes i et af gangen. Bagepulver, vaniljesukker og mel blandes. Bland herefter lidt af mælken i smørblandingen og tilføj derefter melblandingen skiftevis med mælk. Vend de hakkede oreos i dejen og hæld i forme. Bages i cirka 20 minutter ved 180 grader. Lad kagerne køle helt af inden frosting puttes på.

Til frostingen piskes æggehvider og sukker med et piskeris over et vandbad til sukkeret er opløst. Skålen tages af varmen og blandingen piskes til den er fuldstændigh kold og stiv. Pisk det meget bløde smør i – lidt af gangen. Vend de pulveriserede oreos i frostingen og dekorer kagerne med hele kiks.

Anmeld

20. januar 2012

Mette.

Mimbi skriver:

knus

Så er der to opskrifter til dig. Du kunne også bage almindelig boller også pynte dem med glasur og slik, det har vi altid gjort til børnefødselsdag. Eventult kan du ligge bollerne så de former en mand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.