Er min datter tyk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.479 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

NoName

Hej piger...

Hmm jeg sidder og surfer januartilbud til forårssæsonen og finder det lidt svært at finde den rigtige størrelse.

Min datter er ca 82/83cm lang og vejer 13,5kg så hun er en robust lille dame. Hun bruger mest str 92 i tøj og noget endda i 98.

Er hun tyk?

Synes det er lidt voldsomt hvis jeg skal købe f.eks regntøj i str 98 (3år) til hende, men hun skal jo kunne have termotøj/alm tøj inden under til foråret...

bum bum, jeg mener jo at 98 er det rigtige valg af f.eks regntøj til hende da det passer om mavsen men er jo også bange for at det er ALT for langt på ærmer og ben.

Hvad ville i købe 92 eller 98???

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

BinaMor

køb nr 98 og fold op eller sæt et par sting i. det duer jo ikke hvis det ikke passer om maven og hvis den kun lige akkuret kan knappes så ser hun jo nok lidt klumset ud så helt klart nr 98.

altså min datter er mega tynd og hun vejer også 13,5 kg og er knap omkring 92 cm. så jeg sys din lyder normal, måske bare kraftig bygget? du skal ihvertfal ikke bekymre dig. børn vokser jo lidt skævt de første år..

Anmeld

17. januar 2012

EnGodMor

Min søn er 22 mdr, 89 høj og vejer 12.5 kg, og selvom han er så høj, så bruger han kun 86/92...ellers sejler han rundt i de lange bukseben eller lange ærmer...

Så mon ikke din datter skal bruge 92 max? 

Anmeld

17. januar 2012

FrkLarsen

Hej piger...

Hmm jeg sidder og surfer januartilbud til forårssæsonen og finder det lidt svært at finde den rigtige størrelse.

Min datter er ca 82/83cm lang og vejer 13,5kg så hun er en robust lille dame. Hun bruger mest str 92 i tøj og noget endda i 98.

Er hun tyk?

Synes det er lidt voldsomt hvis jeg skal købe f.eks regntøj i str 98 (3år) til hende, men hun skal jo kunne have termotøj/alm tøj inden under til foråret...

bum bum, jeg mener jo at 98 er det rigtige valg af f.eks regntøj til hende da det passer om mavsen men er jo også bange for at det er ALT for langt på ærmer og ben.

NoName

Hun er en stor pige, ikke tyk 

Emilie er kun lige gået i str 86 

Jeg ville købe str 98, så kan du undgå at købe nyt igen om 2 måneder 

Anmeld

17. januar 2012

NoName

BinaMor skriver:

køb nr 98 og fold op eller sæt et par sting i. det duer jo ikke hvis det ikke passer om maven og hvis den kun lige akkuret kan knappes så ser hun jo nok lidt klumset ud så helt klart nr 98.

altså min datter er mega tynd og hun vejer også 13,5 kg og er knap omkring 92 cm. så jeg sys din lyder normal, måske bare kraftig bygget? du skal ihvertfal ikke bekymre dig. børn vokser jo lidt skævt de første år..

Mange tak for svar...

Anmeld

17. januar 2012

NoName

FrkLarsen skriver:

Hun er en stor pige, ikke tyk 

Emilie er kun lige gået i str 86 

Jeg ville købe str 98, så kan du undgå at købe nyt igen om 2 måneder 

Tak for svar, ja hun er en lille robust dame, hun vejer mere end hendes fætter på 3

Anmeld

17. januar 2012

FrkLarsen

noname skriver:

Tak for svar, ja hun er en lille robust dame, hun vejer mere end hendes fætter på 3

Det er dejligt med babydeller 

Emilie vejer omkring de 11kg nu, og er 82cm ca. 

Anmeld

23. januar 2012

Misser1989

Hej.. Min søn er 22 mdr. Han vejer 13 kg og er 81 cm. Han bruger 86 i tøj, lidt i 92. Men hans skidragt osv. er en 86, og det er lige før jeg tror han kan bruge den næste år, hvis han ikke vokser mere end han har gjort det sidste år. Han bruger stadig samme størrelse som han gjorde til hans fødselsdag!

Syns 98 lyder af meget.. Og syns bestemt ikke hun lyder tyk! Men du er nok nød til at prøve på hende, hvilket der passer bedst?

Anmeld

23. januar 2012

Mette.

noname skriver:

Hej piger...

Er hun tyk?

NoName

Nej, jeg synes bestemt ikke hun lyder tyk. Hun er jo også en høj pige, så i mine ører lyder hun lige som hun skal være. Der er bare så stor forskel på børn, så man kan ikke sammenligne dem.

Jeg selv har en datter på 21 måneder. Hun vejer bare 9.4 kg og er 79 cm høj, så hun er ret lille af sin alder.

Jeg ville også tage regntøjet i str. 98. Der går jo nok lidt tid inden hun skal bruge det, og det er altid rart hvis de kan vokse lidt i det og passe det hele sæsonen. 

Anmeld

23. januar 2012

Ciss

noname skriver:

Hej piger...

Er hun tyk?

NoName

Hvis 92 er for trangt til at have varmt tøj under, så ville jeg købe 98 og så hellere sy ærmer/ben lidt op, hvis de er for lange.

Små børn har jo ikke midje og kropsfacon som større børn, og der er enorme forskelle. Hvis ikke SP siger, der er et problem, vil jeg ikke være urolig for vægt og facon osv. Sålænge hun er sund og glad og aktiv og følger sin egen kurve, så er det mindre vigtigt, hvilken str hun bruger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.