Mad efter gylp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.935 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

modesty

Hejsa,

min dreng på 3 mdr. (ammes) spiser nogle gange 1, nogle gange 2 bryster pr. måltid. Jeg bøvser ham altid mellem brysterne. En sjælden gang imellem kommer der gylp med.

Ville I tilbyde ham det andet bryst hvis han gylper? Er gylp tegn på at han har fået nok, eller kan det bare være en uheldig placering af mad ovenpå luft der skal bøvses, hvis I forstår hvad jeg mener.

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Tona

modesty skriver:

Hejsa,

min dreng på 3 mdr. (ammes) spiser nogle gange 1, nogle gange 2 bryster pr. måltid. Jeg bøvser ham altid mellem brysterne. En sjælden gang imellem kommer der gylp med.

Ville I tilbyde ham det andet bryst hvis han gylper? Er gylp tegn på at han har fået nok, eller kan det bare være en uheldig placering af mad ovenpå luft der skal bøvses, hvis I forstår hvad jeg mener.

På forhånd tak for svar. 

Jeg ville tilbyde det andet bryst også

Anmeld

17. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ville også tilbyde det andet bagefter hvis han vil tage det...

gylpning er oftest netop pga de sluger en del luft når de spiser og da tarmene er meget smalle i starten er der ikke plads til at mad og luft passerer hinanden...

hvordan ved du at det ene bryst er tomt? selvom jeg føler mit er helt slatten så kan jeg stadig få noget ud ved at massere det og kan se at han også kan spise mere fra det... husk at få det tømt helt ellers risikerer du brystbetændelse... og husk at der er 2 slags mælk og den første er tyndt og det næste mere tykt og det er vigtigt han får begge slags...

Anmeld

18. januar 2012

modesty

ville også tilbyde det andet bagefter hvis han vil tage det...

gylpning er oftest netop pga de sluger en del luft når de spiser og da tarmene er meget smalle i starten er der ikke plads til at mad og luft passerer hinanden...

hvordan ved du at det ene bryst er tomt? selvom jeg føler mit er helt slatten så kan jeg stadig få noget ud ved at massere det og kan se at han også kan spise mere fra det... husk at få det tømt helt ellers risikerer du brystbetændelse... og husk at der er 2 slags mælk og den første er tyndt og det næste mere tykt og det er vigtigt han får begge slags...

Jeg synes også at den er lidt svær den med hvornår brystet er tomt, men jeg har efterhånden lært at det starter med det tynde mælk, så kommer det tykke og når så brystet er ved at være tomt, kommer der tynd mælk igen. Sådan er det i hvert fald hos mig. Jeg tænker at det tynde i slutningen er det "nye" mælk der stille og roligt begynder at strømme til når han har spist det tykke mælk. Hvis det giver mening :-) Men hos mig er det faktisk nogle gange sådan at jeg ikke kan presse mere ud af det til sidst.

Anmeld

18. januar 2012

Pige2009

Som de andre skriver, så ville jeg også tilbyde mere. Laura gylpede virkelig meget og hun spiste altid igen... 

Anmeld

18. januar 2012

modesty

Tak for svar alle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.