hvid hvede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

helle85

vil lige hører om der er nogen som ved hvad man kan bruge af mel istede for hvidhvede?

jeg har fundet nogen opskrifter i bogen: grove løjer som jeg godt vil prøve at lave men der skal bruges hvid hvede i mange af dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

aarhusmor

du kan skifte ud med grahams mel og rugmel og sikkert andre lignende. Men så bliver de ting du bager jo ikke så fine

Du kan også erstatte det med alm. hvedemel, men så bliver det ikke så langsomt nedbrydeligt (tror jeg det er)

Anmeld

17. januar 2012

Maja_4000

Hvad er hvid hvede ?

Anmeld

17. januar 2012

helle85

aarhusmor skriver:

du kan skifte ud med grahams mel og rugmel og sikkert andre lignende. Men så bliver de ting du bager jo ikke så fine

Du kan også erstatte det med alm. hvedemel, men så bliver det ikke så langsomt nedbrydeligt (tror jeg det er)

okay men jeg tænker om man måske kan blande almindel mel med fuldkorn mel  så det ikke bliver helt så groft 

men vil det have stor betydning nå vi vil leve sunder og måske tabe et par killo

Anmeld

17. januar 2012

helle85

Maja_4000 skriver:

Hvad er hvid hvede ?

det skulle værer noget mel og indholder det samme som fuldkornsmel af vitaminer osv men bare værer finner i det.

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

Det kan du godt og sådan gør jeg også. Ellers bliver brødet også for tungt.
Jeg tror ikke at det har den store betydning for ens vægt - hvis man gerne vil have vægten ned, er der nogen der mener det er bedst helt at undgå mel.

Jeg taber mig selv når jeg slet ikke spiser brød

Anmeld

17. januar 2012

helle85

aarhusmor skriver:

Det kan du godt og sådan gør jeg også. Ellers bliver brødet også for tungt.
Jeg tror ikke at det har den store betydning for ens vægt - hvis man gerne vil have vægten ned, er der nogen der mener det er bedst helt at undgå mel.

Jeg taber mig selv når jeg slet ikke spiser brød

ok tak så prøver jeg mig lidt frem.

vi har tænkt os og lave noget sunder mad men stadig spise ris og pasta bare de grove og jeg tror heller ikke at vi ville kunne undværer hvedemel som der er en del der mener der der er bedst.

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

helle85 skriver:

ok tak så prøver jeg mig lidt frem.

vi har tænkt os og lave noget sunder mad men stadig spise ris og pasta bare de grove og jeg tror heller ikke at vi ville kunne undværer hvedemel som der er en del der mener der der er bedst.

Jeg er lige begyndt at lave en blog med sundere, lettere og billigere mad. Der er kun 2 opskrifter endnu. En har en anden bruger givet herinde og i dag kommer der vandgrød på. Den står under min profil hvis du har lyst til at følge udviklingen af den

Anmeld

17. januar 2012

helle85

aarhusmor skriver:

Jeg er lige begyndt at lave en blog med sundere, lettere og billigere mad. Der er kun 2 opskrifter endnu. En har en anden bruger givet herinde og i dag kommer der vandgrød på. Den står under min profil hvis du har lyst til at følge udviklingen af den

det lyder som en god ide så det vil jeg da gerne 

Anmeld

17. januar 2012

helle85

aarhusmor skriver:

har lige været inde og kigge er opskriften til 4 per?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.