En lang update på Simon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Henriette Aaby

Hej

Håber alle er vel over på den anden side og nu har skønne babyer i armene.

Her går det godt. Simon er nu 5 uger og 2 dage. Han ser ud til at trives

Vi har haft en lidt turbulent opstartstid. Min krop drillede de først par uger efter fødselen. Amningen drillede og Simon var meget gul.

Det er heldigvis fortid Og efter en lang kamp ser det ud til at amningen kommer til at gå rigtig godt. Jeg har brugt ammebrikker, og det har drillet min mælkeproduktion hel vildt. Men siden i går har jeg ammet uden og det kan både ses på brysterne (ligner Dolly) Og Simon virker til at have fundet ud af der ingen brik er mere.

Vi kæmper stadig med at lære ham at sove. Det er ikke hans spidskompetence Han er god til at tage lange stræk(op til 7 timer om natten), men at falde i søvn er meget svært. Det gør han ikke uden lang kamp. Han kan godt bruge 2-3 timer på at små græde og være utilfreds og MEGET træt inden han sover... Og jeg er nogle gange (som i ofte) ved at smide ham ud af vinduet

Ellers er han begyndt at sende små søde beviste smil, de lyser helt op til øjenene og ja kan jo ikke lad være med at smelte

Storsøster er stadig helt vild med ham. Og hun virker til at have vendet sig til at vi nu er 4 i familien. Det er jo virkelig skønt. Hun blev 3 år her i fredags. Og er nu en meget stor pige som snart er klar til at smide bleen. Hun siger når hun skal tisse de fleste gange. Så vi regner med at kun have et ble barn om en mrd

Det var en lang update fra os

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

mille25

Henriette Aaby skriver:

Hej

Vi har haft en lidt turbulent opstartstid. Min krop drillede de først par uger efter fødselen. Amningen drillede og Simon var meget gul.

Det er heldigvis fortid Og efter en lang kamp ser det ud til at amningen kommer til at gå rigtig godt. Jeg har brugt ammebrikker, og det har drillet min mælkeproduktion hel vildt. Men siden i går har jeg ammet uden og det kan både ses på brysterne (ligner Dolly) Og Simon virker til at have fundet ud af der ingen brik er mere.

Vi kæmper stadig med at lære ham at sove. Det er ikke hans spidskompetence Han er god til at tage lange stræk(op til 7 timer om natten), men at falde i søvn er meget svært. Det gør han ikke uden lang kamp. Han kan godt bruge 2-3 timer på at små græde og være utilfreds og MEGET træt inden han sover... Og jeg er nogle gange (som i ofte) ved at smide ham ud af vinduet

Ellers er han begyndt at sende små søde beviste smil, de lyser helt op til øjenene og ja kan jo ikke lad være med at smelte

Storsøster er stadig helt vild med ham. Og hun virker til at have vendet sig til at vi nu er 4 i familien. Det er jo virkelig skønt. Hun blev 3 år her i fredags. Og er nu en meget stor pige som snart er klar til at smide bleen. Hun siger når hun skal tisse de fleste gange. Så vi regner med at kun have et ble barn om en mrd

Mange hilsner

Henriette

dejligt at høre at alt går godt..

Anmeld

17. januar 2012

Nessie

Dejligt at høre at det går godt

Det der med at sove er også noget mærkeligt noget, tænk på den fest de voksne holder når de små sover

Anmeld

17. januar 2012

Lone Jakobsen

dejligt at alt går så godt. men sikke en hård start i har haft.

hvor er det ærgeligt at i skal kæmpe så meget før han falder i søvn. har i prøvet at svøbe ham? har hørt det sku være rigtigt godt for urolige børn.

Anmeld

19. januar 2012

Moms

Henriette Aaby skriver:

Hej

Mange hilsner

Henriette

Hej Henriette,

det glæder mig, at det går bedre nu.

Jeg kan genkende meget af det du skriver. Min dreng fik klippet tungebåndet, da han var en uge og det hjalp. Jeg havde ellers købt suttebrikkerne...

Læs evt. mit indlæg under amning - bruger brystet som sut.

Der var jo en grund til, at jeg skrev det indlæg - netop i går, for der var jeg SÅ træt og NU havde jeg brug for råd.

Men det viste sig at det jo var hans første tigerspring vi havde gang i netop de sidste dage. I dag opfører min dreng sig normalt igen.

Så jeg vil bare lige advare dig, hvis du ikke har tænkt på at det er lige nu omkring Simon skal have det eller måske har haft?

Moms

Anmeld

19. januar 2012

Henriette Aaby

Moms skriver:

Hej Henriette,

det glæder mig, at det går bedre nu.

Jeg kan genkende meget af det du skriver. Min dreng fik klippet tungebåndet, da han var en uge og det hjalp. Jeg havde ellers købt suttebrikkerne...

Læs evt. mit indlæg under amning - bruger brystet som sut.

Der var jo en grund til, at jeg skrev det indlæg - netop i går, for der var jeg SÅ træt og NU havde jeg brug for råd.

Men det viste sig at det jo var hans første tigerspring vi havde gang i netop de sidste dage. I dag opfører min dreng sig normalt igen.

Så jeg vil bare lige advare dig, hvis du ikke har tænkt på at det er lige nu omkring Simon skal have det eller måske har haft?

Moms

Hej Moms

Tak for dit svar

Godt at du fandt ud af at det var et tigersping i havde gang i hjemme hos jer.

Jeg er sikker på at Simon havde sit 5 ugers tigerspring i sidste uge, der ville han nemlig ikke andet end at hænge i brysterne og sove på mig. Det gik heldigvis over igen efter 2 døgn I de dage var jeg helt ødelagt. Fordi han var hos mig i døgndrift.

I denne uge har han problemer med sin afføring og luft, hvilket jo også gør ham lidt ked om aften. Og det er vildt synd for ham

Ellers efter jeg har droppet suttebrikkerne er han blevet mere tilfreds og viser nu tydeligt at han er mæt. Det blev han ikke rigtig før. Så jeg er bare så glad for at det er lykkes at amme uden denne gang. Det er bare så skønt.

Håber at tigeren snart hopper videre hjemme hos jer

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.