graviditet efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

prinsesse snullergøj

Er der nogen der ved hvor hurtigt man evt må blive gravid efter kejsersnit igen? og om det betyder noget man havde begyndende "randløsning" ved den sidste graviditet?

Det er noget der kører lidt rundt i mit hoved for tiden sammen med alle de andre triste tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

maria_wlt

prinsesse snullergøj skriver:

Er der nogen der ved hvor hurtigt man evt må blive gravid efter kejsersnit igen? og om det betyder noget man havde begyndende "randløsning" ved den sidste graviditet?

Det er noget der kører lidt rundt i mit hoved for tiden sammen med alle de andre triste tanker

De siger at der gerne må gå 2 år så arret har haft tid til at gro sammen.. 

Der er selvfølgelig men'er...

Jeg fødte min datter 16 mdr efter et PKS og der var ingen problemer Men der bliver holdt lidt ekstra øje med arret

Anmeld

17. januar 2012

Rockertand

prinsesse snullergøj skriver:

Stort kram til dig, det er rigtigt sørgeligt at læse, hvad du har oplevet.

Derudover vil jeg råde dig til at opsøge professionelle omkring dine spørgsmål, der har unægteligt været mange forskellige problemstillinger i din historie, som bør give grundlag for en rigtig god rådgivning for dig og din mand - men der er jo heldigvis også mange muligheder.

Jeg tror ikke, at de vil råde dig til at vente 2 år med at forsøge graviditet, - uden at fornærme nogen må man jo skele til din alder på dette punkt.

Jeg håber det allerbedste for jer 

Anmeld

17. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu kender jeg ik din historie eller noget, men vi fik at vide at der optimalt set helst sku gå 2 år. Men har da hørt om flere som er blevet gravide hurtiger efter, uden der er sket noget. Vil dog mene at det altid er godt at snakke med sin læge, hvis der er ting man er i tvil om. Vh stine

Anmeld

23. januar 2012

anna-jonas

Du burde blive indkaldt til en samtale på skejby sygehus, eller Ouh, for at tale alt igennem omkring din lille datters fødsel, og alt for tidlige død. Der kan der også tales om, hvornår og hvordan en evt. ny graviditet skal/kan gribes an. Du burde nok tilbydes en såkaldt cerklage ( sammensyning af livmoderhalsen), så graviditeten kan forlænges................og så tror jeg, at det bliver en graviditet med meget ro og sengeleje..................;-) Det at du havde randløsning, har ingen betydning for en ny graviditet.

Men normal procedure, er at indkalde en patient, der har været igennem det du har været...............til en samtale, med en gynækolog og evt. en børnelæge.

Mange søde hilsner Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.