Et dårligt menneske..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg prøvede i lidt over 2.5 år at blive gravide, og endelig lykkedes det, med hjælp fra fertilitetsklinik... sprøjter, medicin, ægutagning og ægopsætning. Og jeg er lykkelig! Jeg er i uge 11 nu =)

I går ringer en af mine bedste veninder... og fortæller at hun også er gravid, og at hun er i uge 13. De blev gravide i første hug.

Jeg var selvfølgelig virkelig glad på hendes vegne, og jeg glæder mig til at vi ska være gravide sammen og alt det..

Men bagefter så syntes jeg bare at det var så snyd... tænk det skete ved første hug! ... mens andre skal vente flere år....

Går den følelse aldrig væk, fra en mor som blev gravid i fertilitetsbehandling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Malene76

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg prøvede i lidt over 2.5 år at blive gravide, og endelig lykkedes det, med hjælp fra fertilitetsklinik... sprøjter, medicin, ægutagning og ægopsætning. Og jeg er lykkelig! Jeg er i uge 11 nu =)

I går ringer en af mine bedste veninder... og fortæller at hun også er gravid, og at hun er i uge 13. De blev gravide i første hug.

Jeg var selvfølgelig virkelig glad på hendes vegne, og jeg glæder mig til at vi ska være gravide sammen og alt det..

Men bagefter så syntes jeg bare at det var så snyd... tænk det skete ved første hug! ... mens andre skal vente flere år....

Det er en helt almindelig følelse, når noget man selv har arbejet virkelig hårdt for, sker ganske nemt for andre. Barnløshedsbehandling ER ubeskriveligt hårdt og jeg ville ikke ønske det for min værste fjende.. Jeg vil dog sige at de følelser bliver mindre efterhånden som graviditeten udvikler sig, men jeg kan stadig rammes af at andre uden at blinke nærmest ved et uheld bliver gravide. Lad være med at dunke dig selv oveni hovedet over de følelser.

KH Malene (som har været i barnløshedsbehandling med termin den 15. januar 2012)

Anmeld

17. januar 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Nu har jeg aldrig prøvet at være i behandling, men blev gravid i første hug og det var ikke planlagt, så tænker lidt på dem som har planlagt det men ikke kan blive gravide med det samme, ved godt selv jeg ville blive ked af at andre kunne og ikke mig...

Men hvad gør det også at hun blev gravid i første hug? Ja det er sikkert snyd, men nu skal du tænke på at det er lykkedes

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

mig bekendt går den ikke væk. Vi har kæmpet siden 2002. Vi har fået et barn, men det er ikke lykkedes os at få et mere. Vi har lige givet op fordi min krop ikke kan mere nu (gentagne sa og ma'ere)

og selvom jeg glæder mig på mine medsøstres vegne, så har jeg også en sort plet i mit hjerte over at vi aldrig fik barn nr. 2, når andre får hvad de vil have, og nogen sågar vælger abort fordi de lige skal gøre uddannelsen færdig osv osv. Det gør ondt. Men heldigvis fik vi een søn og ham glæder vi os rigtigt meget over

Tillykke med din graviditet

Anmeld

17. januar 2012

AnnaB.

Jeg har en veninde som prøvede at blive gravid i 6 år, og har i al den tid været hendes fortrolige ift. alle de ting man skal igennem i den forbindelse, Jeg ved at det absolut ikke har været skægt altid, og at det på mange måder har været utrolig hårdt. I sommer lykkedes det så, og både hun og jeg var lykkelige.

Ca 3. mdr senere bliver jeg så selv gravid - det gik også lynhurtigt. Jeg var selvfølgelig glad, men kunne samtidig mærke, at det ville blive svært at fortælle min veninde: netop fordi jeg forventede at hun ville have noge tanker, som dem du har. Heldigvis reagerede hun rigtig godt, og vi glæder os nu sammen til at gå en sommer med små babyer i møde

Bare lige historien set fra den anden side. Jeg forstår absolut dine tanker. Det kan nemt være, at din veninde har haft en lidt dobbelt følelese ved at skulle fortælle dig om hendes graviditet, hvis hun kender til jeres behandlinger.

Stort tillykke med graviditeten. Og tro mig: du kommer til at være lykkelig over at have din bedste veninde at snakke gravid og babysnak med undervejs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.