Søvnrytme ved 11 mdr, 1 eller 2 lure?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

morethanperfect

Angelspot skriver:

Okay, det tror jeg lige jeg vil prøve. Jeg tænkte over det her i weekenden for min søn var meget ked af det når jeg gik, men det var mere den der gråd ala "bliver jeg nu forladt" Ikke fordi han var sulten, tørstig eller havde træls ble, man kan jo efterhånden godt kende forskel. Det afviste dpmor dog at han var klar over,men det tror jeg nu nok han er gammel nok til at registrere. Må nok heller vinke farvel i stedet for selv at putte ham.

Ja .. Det kan de altså godt forstår .. Det er lige i den alder de begynder at forstå at nu går mor og far .. Men om en mdr. lærer han at du kommer tilbage igen ..
Oscar var også ked af det i starten , men det er han ikke mere . Nu eeelsker han sin dp mor og vil helst ikke hjem  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Angelspot skriver:

Min skønne lille baby er snart 11 mdr. Jeg går meget op i hans søvn og forsøger at give ham den søvn han virker til at have brug for. Men det har de sidste dage været svært at putte ham til morgenluren, så jeg er begyndt at tænke på, om det er ved at være tid til at korte morgenluren lidt ned og så håbe der ryger mere på til middag, eller er der andre med en anden erfaring der vil dele med mig? 

Hvordan sover jeres skønne børn? Hvor meget morgenlur og middagslur og hvordan sover de om natten?

Hey

Karla bliver 11 mdr her den 26. og er lige startet i dp i går, så nu skal hele rytmen laves om, men sådan så det ud før:

1. lur 2 timer efter hun var vågnet (ca. ved 06.30), så ca kl. 08.30/09.00 lagde jeg hende, og så sov hun 1,5 time (!!)

2. lur 3 timer efter hun vågnede fra 1. lur, så ca. 13.30/14.00, og her sov hun 1 - 1,5 time.

Hun kommer i seng omkring 19.30, hun vågner vel 5-6 gange indtil hun står op, nogle gange skal hun bare ha' sutten, andre gange må jeg sidde og nusse hende lidt til hun sover igen. Det sker at hun bare sover hele natten, meeeen det sker alt for sjældent  Tror det er sket 6-7 gange hele hendes liv !!

//Mette

Anmeld

17. januar 2012

Angelspot

morethanperfect skriver:

Ja .. Det kan de altså godt forstår .. Det er lige i den alder de begynder at forstå at nu går mor og far .. Men om en mdr. lærer han at du kommer tilbage igen ..
Oscar var også ked af det i starten , men det er han ikke mere . Nu eeelsker han sin dp mor og vil helst ikke hjem  

Dejligt at høre han er glad for at være der Det tror jeg også Oliver er, han leger fint deromme når jeg kommer.

Ja, jeg tror altså også han sagtens kan regne sammenhængen ud efterhånden, så vi må forsøge os med at det er dp der putter ham, det prøver vi i morgen

Anmeld

17. januar 2012

Angelspot

MKBP skriver:

Hey

Karla bliver 11 mdr her den 26. og er lige startet i dp i går, så nu skal hele rytmen laves om, men sådan så det ud før:

1. lur 2 timer efter hun var vågnet (ca. ved 06.30), så ca kl. 08.30/09.00 lagde jeg hende, og så sov hun 1,5 time (!!)

2. lur 3 timer efter hun vågnede fra 1. lur, så ca. 13.30/14.00, og her sov hun 1 - 1,5 time.

Hun kommer i seng omkring 19.30, hun vågner vel 5-6 gange indtil hun står op, nogle gange skal hun bare ha' sutten, andre gange må jeg sidde og nusse hende lidt til hun sover igen. Det sker at hun bare sover hele natten, meeeen det sker alt for sjældent  Tror det er sket 6-7 gange hele hendes liv !!

//Mette

Det lyder meget som Olivers lur, hvis man rykker den 1½ time tilbage

Øv for jer at i ikke har haft ret mange uafbrudte nætter, jeg ville være blevet helt vanvittig af det!!

Anmeld

27. marts 2012

Angelspot

Så er der gået et par måneder og Oliver har siden jeg lavede indlægget, sovet to lure om dagen. Det endte med at jeg gik om i dp med ham så han faldt i søvn på turen derom i barnevognen kl 7 og så sov han til kl. 9 hvor han vågnede af sig selv. Det fungerede super godt efter et par dage med tilvænning.

Nu er han så 13 mdr og vi ville i overgangen fra vintertid til sommertid, prøve at se om vi kunne rykke hans søvn, så han kunne sove længere (det skete jo automatisk ved at vi stillede uret frem )

I dag vågnede han kl 6.30, som jo i forhold til hans indre ur, stadig er 5.30. Nu er han i dp og dpmor vil forsøge at putte ham til middag, så vi kan se hvordan han reagerer ved kun en enkelt lur. Og så er det spændende at se hvor lang tid han sover til middag og hvordan det så går om natten. Vi vil lige prøve det i den her uge

Anmeld

27. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her sov thea både formiddagslur og middagslur indtil hun var næsten 2 år. Nu hun er 3 1/2 år, sover hun stadig middagslur nogle dag og det er alt mellem 1-3 timer. Tror det er meget forskelligt fra barn til barn. Vh stine

Anmeld

27. marts 2012

Angelspot

StineW79 skriver:

Her sov thea både formiddagslur og middagslur indtil hun var næsten 2 år. Nu hun er 3 1/2 år, sover hun stadig middagslur nogle dag og det er alt mellem 1-3 timer. Tror det er meget forskelligt fra barn til barn. Vh stine

Dejligt at høre at der er andre der kender deres barn godt nok til at vide at søvn er vigtigt for dem Selvom folk siger man skal droppe den ene lur, så er det en selv man skal stole på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.