Sådan her ser mine fingre ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.280 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Becks

Efter en aften på job og de ser lige sådan ud om morgenen når jeg står op! De er en del hævede og gør ondt.. Smerte og hævelse er værst på begge pege og lillefingre.

Jeg skrev denne her tråd tidligere ang. gigt

Billede 1 er af min højre hånd.. Det er den hånd jeg har nedsat følelse i pga en arbejdsskade for 3½ år siden.. Så jeg mærker ikke smerte på samme måde i den hånd - Heldigvis, for de er jo virkelig hævede og lillefingeren er skæv..

Billede 2 er af venstre hånd, og der kan jeg mærke smerten og har så ondt.. Lillefingeren her også skæv..

Jeg skal til lægen den 25/1 og håber virkelig det bare er noget overbelastning eller noget!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det der ligner min plejemors fingre sådan som de ser ud nu og vil gøre det resten af hendes dage.. pga slidgigt...

Hun havde ellers rigtig flotte slanke fingre men overbelastning på hendes job som hjemmehjælper har ødelagt det...

Anmeld

17. januar 2012

Becks

Wampires skriver:

det der ligner min plejemors fingre sådan som de ser ud nu og vil gøre det resten af hendes dage.. pga slidgigt...

Hun havde ellers rigtig flotte slanke fingre men overbelastning på hendes job som hjemmehjælper har ødelagt det...

Åh nej det må du ikke sige

Lige det jeg frygtede af svar, selv om det nok tyder på det

Jeg arbejder også i hjemmeplejen, dog om aftenen. Puha altså..

Ved du hvad man kan gøre for at lindre? Jeg har kun Panodil og Ipren hjemme og de virker ikke

Anmeld

17. januar 2012

Wampires

Becks skriver:

Åh nej det må du ikke sige

Lige det jeg frygtede af svar, selv om det nok tyder på det

Jeg arbejder også i hjemmeplejen, dog om aftenen. Puha altså..

Ved du hvad man kan gøre for at lindre? Jeg har kun Panodil og Ipren hjemme og de virker ikke

Hold ledene varme... min plejemor fik sådan noget creme der hjælper med at holde dem varme så de ikke gør ligeså ondt...

men hun kan ikke cykle fordi hun ikke kan bukke fingrene om styret mere...

er ked af at sige det.. så godt dit andet indlæg om gigt..

har selv lidt ledgigt som jeg har haft siden jeg var 18 pga jeg overanstrengte mine led som ung... har stadig dage hvor det føles som om mine led hopper ud af deres pladser eller mine knæ ligefrem låser så jeg bare ikke kan enten bukke eller strække dem... det samme med mine albuer... mine håndled bliver nemt overbelastede hvis jeg skriver meget på tastatur eller i hånden...

sørg for at selvom det gør mega ondt så bevæg ledene en smule hver dag... det gør at de ikke stivner helt til... ville kontakte gigtforeningen og snakke med dem.. har selv været medlem en gang og de var superflinke at snakke med selvom jeg ikke ligefrem var overbelastet af gigt som mange af deres "normale" medlemmer var...

Anmeld

17. januar 2012

Becks

Wampires skriver:

Hold ledene varme... min plejemor fik sådan noget creme der hjælper med at holde dem varme så de ikke gør ligeså ondt...

men hun kan ikke cykle fordi hun ikke kan bukke fingrene om styret mere...

er ked af at sige det.. så godt dit andet indlæg om gigt..

har selv lidt ledgigt som jeg har haft siden jeg var 18 pga jeg overanstrengte mine led som ung... har stadig dage hvor det føles som om mine led hopper ud af deres pladser eller mine knæ ligefrem låser så jeg bare ikke kan enten bukke eller strække dem... det samme med mine albuer... mine håndled bliver nemt overbelastede hvis jeg skriver meget på tastatur eller i hånden...

sørg for at selvom det gør mega ondt så bevæg ledene en smule hver dag... det gør at de ikke stivner helt til... ville kontakte gigtforeningen og snakke med dem.. har selv været medlem en gang og de var superflinke at snakke med selvom jeg ikke ligefrem var overbelastet af gigt som mange af deres "normale" medlemmer var...

Det jeg har markeret med rødt, kunne jeg selv have skrevet

For år tilbage fik jeg en kikkertoperation i mit højre knæ, pga en gammel knæskade. Der kunne de se, at jeg danner for meget brusk i mit knæ og at det er derfor jeg havde ondt.. Men indenfor det sidste års tid er det begyndt og knase når jeg går op af trapper.. Bliver altid dårlig af lyden, så "hopper" op af trappen, men det kan jeg ikke mere...

Efter min arbejdsskade med højre hånd, har jeg ikke kunne holde på cykelstyret, så har vænnet mig til og kun støtte med håndfladen, det gør jeg med begge hænder..

Pt. har jeg klippet et par vanter i stykker, hvor jeg har klipet "fingrene" af, så dem har jeg på herhjemme nu..

Anmeld

17. januar 2012

Wampires

Becks skriver:

Det jeg har markeret med rødt, kunne jeg selv have skrevet

For år tilbage fik jeg en kikkertoperation i mit højre knæ, pga en gammel knæskade. Der kunne de se, at jeg danner for meget brusk i mit knæ og at det er derfor jeg havde ondt.. Men indenfor det sidste års tid er det begyndt og knase når jeg går op af trapper.. Bliver altid dårlig af lyden, så "hopper" op af trappen, men det kan jeg ikke mere...

Efter min arbejdsskade med højre hånd, har jeg ikke kunne holde på cykelstyret, så har vænnet mig til og kun støtte med håndfladen, det gør jeg med begge hænder..

Pt. har jeg klippet et par vanter i stykker, hvor jeg har klipet "fingrene" af, så dem har jeg på herhjemme nu..

jeg fik aldrig nogen operation da det hjalp mig i meget lang tid at få lavet en blokade i det knæ der var værst dengang... men dengang var det næsten hver dag mine knæ låste og ja trapper praktisk taget umulige.. og det var ikke så fedt da jeg gik i HF og der skulle jeg på trapper minimum 4 gange dagligt pga timerne var fordelt lokaler ovenpå og nedenunder...

Anmeld

17. januar 2012

Becks

Wampires skriver:

jeg fik aldrig nogen operation da det hjalp mig i meget lang tid at få lavet en blokade i det knæ der var værst dengang... men dengang var det næsten hver dag mine knæ låste og ja trapper praktisk taget umulige.. og det var ikke så fedt da jeg gik i HF og der skulle jeg på trapper minimum 4 gange dagligt pga timerne var fordelt lokaler ovenpå og nedenunder...

Nej det er sgu ikke nemt

Tak for din hjælp

Anmeld

17. januar 2012

Wampires

Becks skriver:

Nej det er sgu ikke nemt

Tak for din hjælp

np

Som sagt kan helt klart anbefale at snakke med gigtforeningen og selvom det er lidt spicy så bliv medlem..

rigtig mange fordele og som sagt nogen der har forstand på det at snakke med

Anmeld

17. januar 2012

Becks

Wampires skriver:

np

Som sagt kan helt klart anbefale at snakke med gigtforeningen og selvom det er lidt spicy så bliv medlem..

rigtig mange fordele og som sagt nogen der har forstand på det at snakke med

Det vil jeg helt sikkert gøre tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.