Wampires skriver:
Hold ledene varme... min plejemor fik sådan noget creme der hjælper med at holde dem varme så de ikke gør ligeså ondt...
men hun kan ikke cykle fordi hun ikke kan bukke fingrene om styret mere... 
er ked af at sige det.. så godt dit andet indlæg om gigt..
har selv lidt ledgigt som jeg har haft siden jeg var 18 pga jeg overanstrengte mine led som ung... har stadig dage hvor det føles som om mine led hopper ud af deres pladser eller mine knæ ligefrem låser så jeg bare ikke kan enten bukke eller strække dem... det samme med mine albuer... mine håndled bliver nemt overbelastede hvis jeg skriver meget på tastatur eller i hånden...
sørg for at selvom det gør mega ondt så bevæg ledene en smule hver dag... det gør at de ikke stivner helt til... ville kontakte gigtforeningen og snakke med dem.. har selv været medlem en gang og de var superflinke at snakke med selvom jeg ikke ligefrem var overbelastet af gigt som mange af deres "normale" medlemmer var...
Det jeg har markeret med rødt, kunne jeg selv have skrevet 
For år tilbage fik jeg en kikkertoperation i mit højre knæ, pga en gammel knæskade. Der kunne de se, at jeg danner for meget brusk i mit knæ og at det er derfor jeg havde ondt.. Men indenfor det sidste års tid er det begyndt og knase når jeg går op af trapper.. Bliver altid dårlig af lyden, så "hopper" op af trappen, men det kan jeg ikke mere...
Efter min arbejdsskade med højre hånd, har jeg ikke kunne holde på cykelstyret, så har vænnet mig til og kun støtte med håndfladen, det gør jeg med begge hænder..
Pt. har jeg klippet et par vanter i stykker, hvor jeg har klipet "fingrene" af, så dem har jeg på herhjemme nu..
Anmeld