Hej piger.
Sagen er den, at jeg står og skal til eksamen i morgen. Det er 1. års eksamen på pædagogseminariet, og vi har i vores gruppe først skrevet en opgave om mobning i SFOen (med fokus på 2.-3. klasse). Det er en lidt alternativ eksamen, for til den mundtlige del, skal jeg præsentere noget, som ikke står i opgaven, men som kan relateres til. Jeg har i den forbindelse valgt at lege SFO leder for en dag, hvor jeg har udviklet min egen trivselsplan. Jeg kommer i denne forbindelse ind på de vigtige faktorer der skal overholdes for at forebygge mobning så vidt muligt, bl.a. undervisningsmiljøloven. Her kommer jeg også ind på konstruktiv kommunikation og anerkendende pædagogik.
Men men men, den mundtlige del er bygget sådan op, at jeg må snakke om det her i 5 minutter, og så er der 20 minutter til diskussion mellem mig, lærer og censor. Jeg har mulighed for selv at vælge hvad der skal diskuteres, hvis bare jeg laver en disposition over de åbne spørgsmål. Men jeg synes bare jeg har rodet så meget i det her nu, at jeg er helt blank, og derfor tror jeg også det kunne være godt at få nogle åbne spørgsmål ude fra. Det eneste åbne spørgsmål jeg har lige pt, er om mobning skal gøres strafbart i Danmark, for det er det i Sverige, og de har en væsentligt lavere mobbeprocent end vi har. Så har jeg argumenteret lidt for og imod.
Men har I ellers nogen ideer? Så ville jeg blive super glad 
Anmeld