Mad ca. 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

rsmor

Hej med jer,

Jeg har Noah, som snart er 6 måneder. Han får tre faste måltider om dagen og ellers flaske. Nu er mit spørgmål, jeg følger SP opskrifter på grød/mos, Noah elsker maden. Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om han får nok ? - Der står mange steder, at barnet selv lukker munden, når det er mæt. Det har jeg aldrig prøvet, det er som om, han kan blive ved i uendelighed. Hvad skal jeg gøre? - Bare give ham det SP foreskriver er én potion ? Eller skal jeg lave mere til ham ?

+ Jeg vil gerne høre, hvordan I slap af med natflaskerne ? og hvornår de begyndte, at sove igennem.

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Pige2009

rsmor skriver:

Hej med jer,

Jeg har Noah, som snart er 6 måneder. Han får tre faste måltider om dagen og ellers flaske. Nu er mit spørgmål, jeg følger SP opskrifter på grød/mos, Noah elsker maden. Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om han får nok ? - Der står mange steder, at barnet selv lukker munden, når det er mæt. Det har jeg aldrig prøvet, det er som om, han kan blive ved i uendelighed. Hvad skal jeg gøre? - Bare give ham det SP foreskriver er én potion ? Eller skal jeg lave mere til ham ?

+ Jeg vil gerne høre, hvordan I slap af med natflaskerne ? og hvornår de begyndte, at sove igennem.

Rikke

Du skal da selvfølgelig give ham til han er mæt selvom det så kræver større portioner. Laura er kun blevet ammet og det stoppede vi med om natten, da hun var omkring 6-7 mdr. hvor hun så også sov igennem

Anmeld

16. januar 2012

rsmor

Baagøe skriver:

Du skal da selvfølgelig give ham til han er mæt selvom det så kræver større portioner. Laura er kun blevet ammet og det stoppede vi med om natten, da hun var omkring 6-7 mdr. hvor hun så også sov igennem

OKaay... Vil prøve at lave nogle større portioner til ham så... Han er også en stor dreng, til 5 månders undersøgelse var han 9,4 kg og 72 cm, måske han bare kræver mere mad !!  

Tak for svar

Anmeld

16. januar 2012

Jonatansmor

rsmor skriver:

Hej med jer,

Rikke

Jeg har også en dreng der spiser som en fuldvoksen mand. Og var også vildt bekymret over det.

Du skal give ham til han er mæt. Overvej om det måske er på tide med andet end den grødagtige vælling som majsmel godt kan være. Måske det er på tide med kartoffel?

Min dreng fik grød i 1½ månedes tid, max. Så blev han ikke mæt af det mere. Idag spiser han dobbelt så meget som jeg gør, hans vægt ligger præcis på gennemsnittet, jeg kan ikke andet end konkludere at han rigtigt godt kan lide mad

Hans godnatflaske tog vi en kold tyrker med. Det tog 3 dage så sov han igennem. Han kom op hvis vi ikke kunne få ham til ro i hans lift, han fik alt det kram og knus han ville have, fik tilbudt vand. Men ingen flaske.

Anmeld

16. januar 2012

annec

rsmor skriver:

Hej med jer,

Rikke

Præcis sådan er det også her miefter også en stor dreng

Anmeld

16. januar 2012

Pige2009

rsmor skriver:

OKaay... Vil prøve at lave nogle større portioner til ham så... Han er også en stor dreng, til 5 månders undersøgelse var han 9,4 kg og 72 cm, måske han bare kræver mere mad !!  

Tak for svar

Han skal jo være mæt

Anmeld

16. januar 2012

Alexander&Lærke

Jeg ville give ham til han ikke kunne mere. Her bliver der også spist op hver gang, faktisk bliver Lærke godt sur når tallerken er tom efter en hel potion, hun er indtil nu også blevet ammet ovenpå en potion grød. Men hun er begyndt at sige fra over for brystet så tror også vi skal igang med lidt større potioner...

Jeg kan se at din søn lige er en dag yngre end min datter hun er fra den 23/7-11, sjovt nok..

Anmeld

17. januar 2012

rsmor

Hej piger, prøvede igår at give ham mere mad, men det gylpede han bare rigtig meget af... Så er lidt splittet hvad jeg skal gøre...

Anmeld

17. januar 2012

Mother-love

Det er meget sjællent at Isabella siger fra overfor mad også selvom hun er mæt. Så vi gætter os lidt frem for ellers bliver hun bare ved indtil hun brækker sig. Synes bare du skal gøre det du føler for.

Det med natflaskerne kan jeg ikke hjælpe dig med for Isabella sov igennem fra hun var en månede og fra første dag hun kom på flaske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.