Vil først sutte, når mælken løber til..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

KLN

Min datter på 12 uger har fåe den dårlige vane først at sutte, når mælken løber til. Det er lidt frustrerende, for der går som regel lidt tid inden det begynder at løbe, og indtil da er hun bare vildt ked af det fordi hun jo er sulten. Nogle gange får hun lidt Kamille the og så vil hun gerne ha brystet. Det er som om hun skal lokkes lidt. Når hun så har fundet ud af at utte er der ikke noget problem - så er hun glad og tilfreds.

Har I oplevet noget lignende, ved I om det er noget der går over igen? for det er som sagt temmelig frustrerende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Ellie79

Min søn gjorde præcis det samme og ihh om dagen kan man komme igennem det men om natten når han gjorde det

Men mit triks til at få ham rolig var at have hans sut klar så den kunne komme ind i munden på ham og så fik han ro på og tog brystet igen jeg tror det tog lidt over en ugen så blev han sød ved brystet igen. Han kan dog satdig godt synes det bare skal vælte ind i hans mund, men så ligger jeg ham til det andet og skifter mellem brysterne så han ikke når at blive frustreret, måske ikke det bedste, men det virker og er ikke gået ud over amningen.

Anmeld

16. januar 2012

KLN

Dejligt at høre, at man ikke er den ensete.. tror jeg vil prøve tricket med sutten, og se om ikke det kan hjælpe lidt..

Tak for svar

Anmeld

16. januar 2012

Nettemor

KLN skriver:

Min datter på 12 uger har fåe den dårlige vane først at sutte, når mælken løber til. Det er lidt frustrerende, for der går som regel lidt tid inden det begynder at løbe, og indtil da er hun bare vildt ked af det fordi hun jo er sulten. Nogle gange får hun lidt Kamille the og så vil hun gerne ha brystet. Det er som om hun skal lokkes lidt. Når hun så har fundet ud af at utte er der ikke noget problem - så er hun glad og tilfreds.

Har I oplevet noget lignende, ved I om det er noget der går over igen? for det er som sagt temmelig frustrerende...

har du mulighed for, hvis der er nogenlunde rytme i det, at ligge hende til lidt før hun bliver over sulten? for så kan det være hun har lidt mere tålmodighed.. ?

Anmeld

16. januar 2012

KLN

nettemor skriver:

har du mulighed for, hvis der er nogenlunde rytme i det, at ligge hende til lidt før hun bliver over sulten? for så kan det være hun har lidt mere tålmodighed.. ?

Der er desværre ikke så meget rutine endnu. Dvs. nogle dage er der, og andre dage er der slet ikke Men det er ca hver tredje time, så kan jo prøve at lægge hende til lidt før..

Anmeld

17. januar 2012

Nettemor

KLN skriver:

Der er desværre ikke så meget rutine endnu. Dvs. nogle dage er der, og andre dage er der slet ikke Men det er ca hver tredje time, så kan jo prøve at lægge hende til lidt før..

hvis du mærker at hun begynder at blive sulten kan du jo prøve at lægge hende til og se om det virker.. når jeg vidste min søn snart ville være sulten så var jeg mere opmærksom på hans signaler. og hvis den smuttede og han blev sulten og nærmest manisk så var jeg nødt til at få ham til at slappe af ved hjælp af sutten inden jeg lagde ham til..

Anmeld

17. januar 2012

Angelspot

KLN skriver:

Det er utrolig frustrerende, men alligevel helt almindeligt. De bliver rigtig utålmodige og opgiver hurtigt selvom de er sultne. Jeg tænker at du må prøve at ligge hende til lidt før, så hun ikke er hysterisk sulten når hun kommer til Og så er der jo den mulighed at du kan hjælpe med at få mælken ned, evt ved at massere, eller pumpe lidt selv. Men det skal nok gå lidt i sig selv igen.

Får hun flaske nogen gang? Det kan jo sagtens være at hun ikke har tålmodigheden hvis hun har prøvet at få flaske, der skal hun jo ike arbejde for maden på samme måde.

Anmeld

17. januar 2012

KLN

Angelspot skriver:

Det er utrolig frustrerende, men alligevel helt almindeligt. De bliver rigtig utålmodige og opgiver hurtigt selvom de er sultne. Jeg tænker at du må prøve at ligge hende til lidt før, så hun ikke er hysterisk sulten når hun kommer til Og så er der jo den mulighed at du kan hjælpe med at få mælken ned, evt ved at massere, eller pumpe lidt selv. Men det skal nok gå lidt i sig selv igen.

Får hun flaske nogen gang? Det kan jo sagtens være at hun ikke har tålmodigheden hvis hun har prøvet at få flaske, der skal hun jo ike arbejde for maden på samme måde.

Hun får flaske, hvis hun bliver passet - det er hun blevet én gang. Ellers får hun Kamillethe engang imellem, hvis hun har svær ved at falde til ro. Men det kan da godt være, at vi skal holde lidt igen med flasken.

Men i aftes, i nat og her til morgen har der ikke været nogle problemer med hende, så tror/håber det er ved at gå i sig selv igen..

Anmeld

17. januar 2012

KLN

Angelspot skriver:

Hun får flaske, hvis hun bliver passet - det er hun blevet én gang. Ellers får hun Kamillethe engang imellem, hvis hun har svær ved at falde til ro. Men det kan da godt være, at vi skal holde lidt igen med flasken.

Men i aftes, i nat og her til morgen har der ikke været nogle problemer med hende, så tror/håber det er ved at gå i sig selv igen..

Anmeld

17. januar 2012

KLN

Angelspot skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.