Gyngehest ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Maja_4000

Hej piger

Caroline har arvet en gyngehest fra hendes grankusiner .. Men jeg ville gerne male den .. Den passer ikke rigtigt ind

Det er sådan en her .. Billedet har jeg dog fundet på nettet
Hvad ville I gøre ved den ? ;D 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Dot D

Alt efter hvilken farve, den skal have, så kan du vælge spraymaling eller til pensel.

Uanset hvilken du vælger er forarbejdet det samme- Vask den godt af med Grundrens blandet i vand, tør efter med rent vand, lad det tørre. så skal den matslibes med sandpapir 180 - 240 lidt grovere hvis der er dybere ridser. 

Så han du evt spray´e den med en grunder og derefter flere tynde lag topfarve. Ellers maler du den med en god træmaling med pensel.....

Anmeld

16. januar 2012

Maja_4000

Dot D skriver:

Alt efter hvilken farve, den skal have, så kan du vælge spraymaling eller til pensel.

Uanset hvilken du vælger er forarbejdet det samme- Vask den godt af med Grundrens blandet i vand, tør efter med rent vand, lad det tørre. så skal den matslibes med sandpapir 180 - 240 lidt grovere hvis der er dybere ridser. 

Så han du evt spray´e den med en grunder og derefter flere tynde lag topfarve. Ellers maler du den med en god træmaling med pensel.....

Troede man skulle vaske efter den er slebet ? Den har ingen ridser eller noget .. Så tror ikke det er så slemt

Det var mest idéer til farver osv. jeg havde brugt for Hehe

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Caroline har arvet en gyngehest fra hendes grankusiner .. Men jeg ville gerne male den .. Den passer ikke rigtigt ind

Det er sådan en her .. Billedet har jeg dog fundet på nettet
Hvad ville I gøre ved den ? ;D 

jeg havde klart malet den i hvid, lilla og lyserød man kunne også købe to små stykker læder og så klipse to fine læder ører på den og hvis man virkelig er kreativ lave et sæde på den ..

Anmeld

16. januar 2012

Maja_4000

MissTas skriver:

jeg havde klart malet den i hvid, lilla og lyserød man kunne også købe to små stykker læder og så klipse to fine læder ører på den og hvis man virkelig er kreativ lave et sæde på den ..

Ører ! Det havde jeg slet ikke tænkt på

Anmeld

16. januar 2012

MissTas

Maja_4000 skriver:

Ører ! Det havde jeg slet ikke tænkt på

nej, det ku da se herre sødt ud

Anmeld

16. januar 2012

Dot D

Maja_4000 skriver:

Troede man skulle vaske efter den er slebet ? Den har ingen ridser eller noget .. Så tror ikke det er så slemt

Det var mest idéer til farver osv. jeg havde brugt for Hehe

Du skal selvfølgelig tørre den over med en fugtig klud for at fjerne slibestøvet, det glemte jeg at skrive. 

Men du skal ALTID vaske først, ellers sliber du jo bare i "skidtet", og det er ikke så smart....

Anmeld

16. januar 2012

Dot D

Jeg synes, den kunne være fin i hvid, med nogle fine pletter på, og idéen med ørerne, er ret god.

Du kan købe skindrester i mange hobbybutikker, så kunne du købe et større stykke og lave noget, der ligner en saddel også...

Anmeld

16. januar 2012

Maja_4000

Dot D skriver:

Du skal selvfølgelig tørre den over med en fugtig klud for at fjerne slibestøvet, det glemte jeg at skrive. 

Men du skal ALTID vaske først, ellers sliber du jo bare i "skidtet", og det er ikke så smart....

Det havde jeg ikke tænkt på Hehe .. Godt der er nogle kloge kvinder herinde ;D

Har du en genial idé til hvordan man kan lave en sadel ?

Anmeld

16. januar 2012

Isabella_mor

hihi du kunne jo lave pippis hest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.