pilehytte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Fru Hansen

Jeg vil gerne lave en pilehytte til mine dagplejebørn.
 Men den allerførste og ret store forhindring er at jeg ikke kan finde en eneste forhandler i sydsjælland/københavnsområdet.
Jeg har kigget på et utal af hjemmesider og tilsyneladende ligger alle forhandlere enten i Jylland eller også er hjemmesiderne ikke opdaterede siden 2006

Er der nogen der ved hvor jeg finder pil her i omegnen? og nogen der har erfaringer med pilehytter? både som selvbyg og vedligeholdelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

Eliza

jeg har bygget en i min børnehave (meget stolt!!) fik en forældre til at komme med et ordentlig bundt pile fra haven og så satte jeg dem ellers bare ned og bandt dem sammen i toppen.. den er slet ikke færdig endnu og det er faktisk 1½ år siden jeg startede projektet.. men jeg selv og ungerne har hygget os gevaldigt med det..  ved ikke om du kunne bruge det til så meget

Anmeld

15. januar 2012

Fru Hansen

jeg har bygget en i min børnehave (meget stolt!!) fik en forældre til at komme med et ordentlig bundt pile fra haven og så satte jeg dem ellers bare ned og bandt dem sammen i toppen.. den er slet ikke færdig endnu og det er faktisk 1½ år siden jeg startede projektet.. men jeg selv og ungerne har hygget os gevaldigt med det..  ved ikke om du kunne bruge det til så meget

Hvordan kan det være at hytten ikke er færdig endnu? er det fordi den ikke er groet til?
Var det svært at lave, det ser så nemt ud på billederne

lad mig da lige få numeret til den forælder sådan en har jeg ikke lige selv ha ha

Anmeld

16. januar 2012

Eliza

ja den er ikke sådan helt tæt.. var mest bare som et sjovt projekt.. tror faktisk godt den kunne gro sig rigtig fin over denne sommer 

og havde INGEN ide om hvorn den lige skulle laves da jeg gik igang.. vi borede bare en masse huller rundt i en ring (med plads til lille dør/åbning) og smed en lang gren ned i hver. så sørgede jeg for at vande RIGELIGT de første 14 dage - 3 uger.. tror forresten nok siden jeg har hørt, at forår/efterår er bedste årstider at gi sig i krig.. 

men jeg syntes bare du skal springe ud i det, det er virkelig fedt at se noget man har lavet, tage form på den måde 

går det helt galt kan du altså også bare tage små pil og smide i, så skal du jo bare ruste dig med mere tålmodighed. 

sådan startede min egentlig lidt, indtil den forældre på 4 dagen kom og så jeg stadig stod og ventede ved min pilyhytte med ungerne på at miraklet skulle ske ..

Anmeld

17. januar 2012

Fru Hansen

Eliza skriver:

ja den er ikke sådan helt tæt.. var mest bare som et sjovt projekt.. tror faktisk godt den kunne gro sig rigtig fin over denne sommer 

og havde INGEN ide om hvorn den lige skulle laves da jeg gik igang.. vi borede bare en masse huller rundt i en ring (med plads til lille dør/åbning) og smed en lang gren ned i hver. så sørgede jeg for at vande RIGELIGT de første 14 dage - 3 uger.. tror forresten nok siden jeg har hørt, at forår/efterår er bedste årstider at gi sig i krig.. 

men jeg syntes bare du skal springe ud i det, det er virkelig fedt at se noget man har lavet, tage form på den måde 

går det helt galt kan du altså også bare tage små pil og smide i, så skal du jo bare ruste dig med mere tålmodighed. 

sådan startede min egentlig lidt, indtil den forældre på 4 dagen kom og så jeg stadig stod og ventede ved min pilyhytte med ungerne på at miraklet skulle ske ..

Tak for dit svar.
Jeg læste netop at marts-april var den bedste tid at komme i gang. Og jeg har drømt om en pilehytte til dagplejebørnene i flere år... Så NU skal det være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.