uddannelse eller kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

trolden

jeg er begyndt at læse hf. var op til to eksamer i sommere og skal op igen her til sommer.

jeg læser den på fjernundervisning, det vil sige at jeg læser hjemme, da jeg syntes at det var det som var bedst for mig, da jeg er alene med mine børn, og vi tit har meget sygedom.

nu er jeg så blivet meget usikker på om jeg skal læse videre efter sommerferien, da jeg ikke få de højeste karaketer. jeg kan godt lige at læse hjemme. jeg læser 3 fag ad gangen da jeg syntes at det er det jeg kan overskue. jeg ved ikke hvad jeg vil bruge den til endnu, men da vælge kun var kh og su, ja, så syntes jeg at su var bedre

grunden til jeg i sin tid begyndt at læse hf var at min barsel var slut, og det var su eller kontanthjælp. og vælger jeg at stoppe nu så vil økonomien være kontanthjælp.

hvad vil i?? vil i læse videre selv om i ikke få de højeste karaktere eller vil i stoppe??

jeg er ikke meget for at skal være på kontanthjælp da jeg syntes at kommunene tit bestemmer over en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

come2

Jeg ville læse videre og gøre mit bedste.

Anmeld

15. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ville læse videre. Karaktererne kan jo ændre sig, hvis man vælger at gøre noget ved det

Men jeg skal lige høre... Du siger at du læser på fjernstudie og samtidig får SU? Det kan jeg ikke forstå. For da jeg undersøgte mine muligheder om det dengang fik jeg at vide at på fjernstudie er man ikke berretiget til SU.

Anmeld

15. januar 2012

Hollybaby

Jeg ville helt bestemt læse videre. Du kan sagtens komme ind på andre uddannelser bagefter, selvom dit gennemsnit ikke er det bedste.Uddannelse er til hver en tid, bedre en KH Har du ikke en lille ide om hvad du gerne vil være?

Anmeld

15. januar 2012

trolden

hvor længe er det siden at du søgte?? jeg begyndte for 1 år siden, og jeg har altid fået su. man skal bare sørger for at have timer nok. der er så også nogle regler om på nogle vuc at man skal have min et fag som er skema lagt.

jeg vil sige at de kommetar jeg få at mine lære hver mdr. på mine opgaver er altid at de godkender mig opgaver, der er selvfølige nogle fejl med det vil der jo altid være.
jeg har det også lidt, et karaktere er et tal, noger andet er hvad man kan.

Anmeld

15. januar 2012

Trolde_mor

syntes helt klart at du skal læse videre. Der er jo en del uddannelser hvor du bare skal have en gymnasiel udd. for at komme ind

Anmeld

15. januar 2012

LouiseRH

trolden skriver:

jeg er begyndt at læse hf. var op til to eksamer i sommere og skal op igen her til sommer.

jeg læser den på fjernundervisning, det vil sige at jeg læser hjemme, da jeg syntes at det var det som var bedst for mig, da jeg er alene med mine børn, og vi tit har meget sygedom.

nu er jeg så blivet meget usikker på om jeg skal læse videre efter sommerferien, da jeg ikke få de højeste karaketer. jeg kan godt lige at læse hjemme. jeg læser 3 fag ad gangen da jeg syntes at det er det jeg kan overskue. jeg ved ikke hvad jeg vil bruge den til endnu, men da vælge kun var kh og su, ja, så syntes jeg at su var bedre

grunden til jeg i sin tid begyndt at læse hf var at min barsel var slut, og det var su eller kontanthjælp. og vælger jeg at stoppe nu så vil økonomien være kontanthjælp.

hvad vil i?? vil i læse videre selv om i ikke få de højeste karaktere eller vil i stoppe??

jeg er ikke meget for at skal være på kontanthjælp da jeg syntes at kommunene tit bestemmer over en.

Jeg ville læse videre, til jeg var helt færdig med uddannelsen

Anmeld

15. januar 2012

LouiseRH

rikkeregnbue skriver:

Jeg ville læse videre. Karaktererne kan jo ændre sig, hvis man vælger at gøre noget ved det

Men jeg skal lige høre... Du siger at du læser på fjernstudie og samtidig får SU? Det kan jeg ikke forstå. For da jeg undersøgte mine muligheder om det dengang fik jeg at vide at på fjernstudie er man ikke berretiget til SU.

Det er vidst kun på VUC man er berettiget til SU ved fjernundervisning.

Statsskolen, underviser normalt ikke fjernstudie, så det er nok derfor

Anmeld

15. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

bulderfiz skriver:

Det er vidst kun på VUC man er berettiget til SU ved fjernundervisning.

Statsskolen, underviser normalt ikke fjernstudie, så det er nok derfor

Nå for dælen!  Så gav det jo også mening igen

Anmeld

15. januar 2012

morethanperfect

trolden skriver:

Jeg ville selvf. læse videre .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.