Pønser på en første tur i svømmehallen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Madam Blå

Men er lidt nervøs for, hvordan man lige gør med baby i omklædningsrummet? Og hvad skal man have med?

Min datter på 11 uger elsker at være i badekar. Så nu vil vi prøve svømmehallen, og se om den kan gå an Men hvordan gør man det bedst med baby efter svømmeturen? Er det nok at skylle hende grundigt efter klorvandet, eller skal der sæbe til? Vi bruger normalt ikke sæbe til hende. Og hvordan gør i, når baby er badet, og i selv lige skal have vasket hår, osv?

Og hvordan timer man det, så hun er super veloplagt? Lige nu sover hun på altanen, og tænker at bare tage hende med i barnevognen og så afsted - så må hun få mad inden vi skal i vandet. Hun kan godt finde på at gylpe en smule - men den går jo ikke i svømmehallen, vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

MLT

Madam Blå skriver:

Men er lidt nervøs for, hvordan man lige gør med baby i omklædningsrummet? Og hvad skal man have med?

Min datter på 11 uger elsker at være i badekar. Så nu vil vi prøve svømmehallen, og se om den kan gå an Men hvordan gør man det bedst med baby efter svømmeturen? Er det nok at skylle hende grundigt efter klorvandet, eller skal der sæbe til? Vi bruger normalt ikke sæbe til hende. Og hvordan gør i, når baby er badet, og i selv lige skal have vasket hår, osv?

Og hvordan timer man det, så hun er super veloplagt? Lige nu sover hun på altanen, og tænker at bare tage hende med i barnevognen og så afsted - så må hun få mad inden vi skal i vandet. Hun kan godt finde på at gylpe en smule - men den går jo ikke i svømmehallen, vel?

Da vi første gang var i svømmehallen, var Emma heller ikke særlig gammel. I Viborg svømmehal har de puslehynder, som jeg tog hen og lagde ved siden af badet, og så lå hun der imens jeg fik vasket mig selv . Bagefter fik hun en tur .. 

Jeg mener, at vi bare skyllede Emma grundigt, og så fik hun et bad der hjemme  

Angående tiden, så synes jeg, at det lyder som en god idé, at I gør det når hun har sovet og spist Gylp kan man ikke styre, så hvis I bare har en klud med ind i svømmehallen, så kan I jo altid lige tørre det væreste væk

Anmeld

15. januar 2012

Madam Blå

EmmaJosephine skriver:

Da vi første gang var i svømmehallen, var Emma heller ikke særlig gammel. I Viborg svømmehal har de puslehynder, som jeg tog hen og lagde ved siden af badet, og så lå hun der imens jeg fik vasket mig selv . Bagefter fik hun en tur .. 

Jeg mener, at vi bare skyllede Emma grundigt, og så fik hun et bad der hjemme  

Angående tiden, så synes jeg, at det lyder som en god idé, at I gør det når hun har sovet og spist Gylp kan man ikke styre, så hvis I bare har en klud med ind i svømmehallen, så kan I jo altid lige tørre det væreste væk

Tak for dit svar!

Ja, de har vel puslepuder man kan lægge den lille på imens Havde jeg ikke helt tænkt på. Tror også bare at jeg skyller hende godt og grundigt.

Og god ide med at have en klud med ind, til hvis nu der skulle komme en stor bøvs

Anmeld

15. januar 2012

Nessie

Madam Blå skriver:

Tak for dit svar!

Ja, de har vel puslepuder man kan lægge den lille på imens Havde jeg ikke helt tænkt på. Tror også bare at jeg skyller hende godt og grundigt.

Og god ide med at have en klud med ind, til hvis nu der skulle komme en stor bøvs

I vores svømmehal har de autostole og klapvogne man kan låne til de små. Så kan de sidde fint dér, mens mor bader og gør sig klar

Jeg har altid 2 håndklæder med til Daniel, et til at have over sig, og et til at tørre ham med.

I vores skal de både have svømmeble og badebukser/badedragt på. Der er heller ikke så meget klor i varmt vands bassinet, så det burde være nok bare at skylle hende, men du jan da tage en mild sæbe med for en sikkerheds skyld.

Af vores babysvømningsinstruktør blev jeg anbefalet at den lille skulle ammes eller have mme, for at neutralisere kloren, det kan ikke undgåes at de sluger lidt.

Og så skal du ikke blive overrasket hvis den lille ikke kan holde til mere end 10 minutter første gang. Det er meget overvældende for dem at komme i svømmehalle de første gange.

God fornøjelse med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.