Nu har vi prøvet med grød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

twinny

Godaften, tøser...

Så har vi prøvet med grød... Majsgrød og bagefter pæremos.. nam nam. det røg ned... med ske....

Jeg ved godt de må få to gange om dagen... Men hvor meget må de få?

Min ene dreng spiste og spiste... Jeg troede det var løgn.. De har hverken ondt i maven eller noget.. Fin afføring og prutter, så lejligheden runger.

Det skal siges han var sulten 3 timer efter...  Det er da ikk normalt...  eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Valle81

Jeg vil lade dem spise det de kan

alle mind tre har spist portioner fra første forsøg ca hvad der svarer til 1.5 dl grød den første uge et måltid og så op på to

Anmeld

14. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

fik af vide af sundhedsplejersken at vi bare skal give ham til han ikke vil mere... selvfølgelig skal vi kigge efter det med maven men tror ikke det kan blive værre end de først par mdr...

så alt det han gerne vil

Anmeld

14. januar 2012

twinny

Wampires skriver:

fik af vide af sundhedsplejersken at vi bare skal give ham til han ikke vil mere... selvfølgelig skal vi kigge efter det med maven men tror ikke det kan blive værre end de først par mdr...

så alt det han gerne vil

Okay... Det gjorde vi nemlig os.... Men var bare ikk sikker...

De fik 150 ml majsgrød og  2 potioner pæregrød af sådan små baby skåle... Men overhovedet ingen maveproblemer... skønt.  Men det har de aldrig haft

Men synes det er rart vildt at tre timer efter ville storebror have mad

Anmeld

14. januar 2012

Clisolka

twinny skriver:

Godaften, tøser...

Så har vi prøvet med grød... Majsgrød og bagefter pæremos.. nam nam. det røg ned... med ske....

Jeg ved godt de må få to gange om dagen... Men hvor meget må de få?

Min ene dreng spiste og spiste... Jeg troede det var løgn.. De har hverken ondt i maven eller noget.. Fin afføring og prutter, så lejligheden runger.

Det skal siges han var sulten 3 timer efter...  Det er da ikk normalt...  eller hvad?

Ja nam nam det er noget der ryger ned 

Jeg gav Isabella til hun ikke ville have mere, hun var også helt vild de første par gange  Hun fik ca 1,5 dl 

Vi skulle kun være på et måltid de første 14 dage - og derefter op på 2 gange 

Anmeld

14. januar 2012

twinny

Babymor2010 skriver:

Ja nam nam det er noget der ryger ned 

Jeg gav Isabella til hun ikke ville have mere, hun var også helt vild de første par gange  Hun fik ca 1,5 dl 

Vi skulle kun være på et måltid de første 14 dage - og derefter op på 2 gange 

jaah de har også kun fået en gang om dagen... Andet er måske lige voldsomt nok.... Men de fik 150 ml grød og så to potioner pæremos...

Storebror var sulten 3 timer efter.. er det normalt?

Anmeld

14. januar 2012

Mother-love

twinny skriver:

jaah de har også kun fået en gang om dagen... Andet er måske lige voldsomt nok.... Men de fik 150 ml grød og så to potioner pæremos...

Storebror var sulten 3 timer efter.. er det normalt?

Det er helt normalt at de spiser hver 3. Time selvom det er grød og mos. Isabella får stortset kun grød g mos nu og det er også hver 3. Time og det har det altid været

Anmeld

14. januar 2012

twinny

michelledam skriver:

Det er helt normalt at de spiser hver 3. Time selvom det er grød og mos. Isabella får stortset kun grød g mos nu og det er også hver 3. Time og det har det altid været

Okay... tak.. så kan jeg godt se lang tid efter en god nattesøvn...

Hvornår gik i over til grød og mos ved næsten hvert måltid?

Anmeld

14. januar 2012

Mother-love

twinny skriver:

Okay... tak.. så kan jeg godt se lang tid efter en god nattesøvn...

Hvornår gik i over til grød og mos ved næsten hvert måltid?

Det ved jeg så ikke. Isabella har sovet igennem siden hun var en månede. Hun begyndte og vågne om natten og så startede vi på vælling, hun var 2,5 mdr der. Og så kørte det lidt igen og så vågnede hun og vi gik på grød da hun var3,5 mdr. Og så har hun sovet igennem siden. Vi gik op til to skemåltider da hun var 4 mdr. Og op til tre da hun var 5 mdr og op til hvor hun er nu omkring da hun var 6 mdr. Hun får dog en flaske om morgenen når hun vågner første gang. Men den flaske siger hende ikke så meget hun er 7,5 mdr nu. Men hun spiser således:

Kl 7. 300 ml mme
Kl 9-10 havregrød
Kl 12-13 frugtmos og bondebrød m. Leverpostej
Kl 15-16 a38 m, frugtmos
Kl18-19 grønsagsmos m. Et eller andet kød. Som regel torskerogn.

Så hver 3. Time og det er også store portioner. Hun kan ikke selv sige fra hun siger til hun brækker sig hehe så vi må stoppe for hende men f.eks når hun får havregrød drikker hun et glas sødmælk og spiser næsten det hele som jeg laver af 2 dl vand og en dl havregryn.
Og ellers ligger det omkring de der 1-1,5 dl plus et glas mælk el. Vand. Sp sagde vi bare skulle give hende til hun sagde fra meeeen det gør hun jo så ikke hehe

Anmeld

14. januar 2012

twinny

michelledam skriver:

Det ved jeg så ikke. Isabella har sovet igennem siden hun var en månede. Hun begyndte og vågne om natten og så startede vi på vælling, hun var 2,5 mdr der. Og så kørte det lidt igen og så vågnede hun og vi gik på grød da hun var3,5 mdr. Og så har hun sovet igennem siden. Vi gik op til to skemåltider da hun var 4 mdr. Og op til tre da hun var 5 mdr og op til hvor hun er nu omkring da hun var 6 mdr. Hun får dog en flaske om morgenen når hun vågner første gang. Men den flaske siger hende ikke så meget hun er 7,5 mdr nu. Men hun spiser således:

Kl 7. 300 ml mme
Kl 9-10 havregrød
Kl 12-13 frugtmos og bondebrød m. Leverpostej
Kl 15-16 a38 m, frugtmos
Kl18-19 grønsagsmos m. Et eller andet kød. Som regel torskerogn.

Så hver 3. Time og det er også store portioner. Hun kan ikke selv sige fra hun siger til hun brækker sig hehe så vi må stoppe for hende men f.eks når hun får havregrød drikker hun et glas sødmælk og spiser næsten det hele som jeg laver af 2 dl vand og en dl havregryn.
Og ellers ligger det omkring de der 1-1,5 dl plus et glas mælk el. Vand. Sp sagde vi bare skulle give hende til hun sagde fra meeeen det gør hun jo så ikke hehe

Jaah vi er også begyndt her nu og de er også 3,5 måned...

Men tak for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.