Hvor stor er chancen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Guldimaven

Skriver herinde, da jeg er lidt bekymret for min søster på 16.. 

Hun er lidt bange for hun er gravid, og det ønsker vi jo selvfølgelig ikke!

Jeg har sagt til hende, at chancen for at hun er gravid ikke er ret stor, som jeg ser det.. 

I får lige historien.

For 6 uger siden, havde hun sex med en uden beskyttelse og han kom i hende. 

Nu kommer punkterne for hvorfor jeg ikke tror hun er gravid. ( men bliver nød til at berolige hende noget mere, derfor spørger jeg lige herinde.)

1.Hun skulle have sin mensturation dagen efter samlejet, og den fik hun. 

2. Når hun skulle have mens dagen efter, er det jo ikke ægløsningsperiode. 

3. Hun er på p-piller og har ikke glemt at tage nogle. Dog har hun udsat en mensturation og ved derfor ikke om den ikke er kommet. Men at hun snart skal have den igen, og nu pletbløder. (som i at den er på vej.) 

4. Hun døjer med ondt i mavesækken, men gjorde det også før hun var sammen med ham her fyren. 

5. Når man tænker meget på det, kan man bilde sig selv en masse ind. 

Det kan også være en sygdom hun har, eller også er hun allergisk overfor p-piller.. ( det kan jo være så meget.)

Men grunden til hun er bange er fordi hun har ondt i mavesækken og kvalme når hun har ondt i maven.. Og syntes hun er blevet tyk på en underlig måde.. Ømme bryster, men skal som sagt snart have mens igen og har oplevet ømme bryster før op til mens.. Og underlig ondt i underlivet.. 

Jeg har sagt til hende det evt også kunne være en kønssygdom. 

Heldigvis har hun tid ved lægen på onsdag, for at få tjekket det hele igennem. Men pigen er jo rigtig bange for om hun er gravid. 

Og jeg har sagt hun ikke skal være bange! Hvad siger i piger?

På forhånd tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Zeus

Guldimaven skriver:

Jeg har sagt til hende, at chancen for at hun er gravid ikke er ret stor, som jeg ser det.. 

I får lige historien.

Nu kommer punkterne for hvorfor jeg ikke tror hun er gravid. ( men bliver nød til at berolige hende noget mere, derfor spørger jeg lige herinde.)

3. Hun er på p-piller og har ikke glemt at tage nogle. Dog har hun udsat en mensturation og ved derfor ikke om den ikke er kommet. Men at hun snart skal have den igen, og nu pletbløder. (som i at den er på vej.) 

4. Hun døjer med ondt i mavesækken, men gjorde det også før hun var sammen med ham her fyren. 

Det kan også være en sygdom hun har, eller også er hun allergisk overfor p-piller.. ( det kan jo være så meget.)

Men grunden til hun er bange er fordi hun har ondt i mavesækken og kvalme når hun har ondt i maven.. Og syntes hun er blevet tyk på en underlig måde.. Ømme bryster, men skal som sagt snart have mens igen og har oplevet ømme bryster før op til mens.. Og underlig ondt i underlivet.. 

Heldigvis har hun tid ved lægen på onsdag, for at få tjekket det hele igennem. Men pigen er jo rigtig bange for om hun er gravid. 

På forhånd tak. 

Jeg ville også sige nej, med 99% sikkerhed, men det sker jo..

Anmeld

14. januar 2012

jydeinden

Guldimaven skriver:

I får lige historien.

På forhånd tak. 

vil selv sige nej.. har selv haft mange af de symptomer som du har skrevet.. og jeg er 99 % sikkerhed på at jeg ikke er gravid.

Det kan sagtens "bare" være symptomer på at hendes menstration er på vej.

Anmeld

14. januar 2012

dorthemus

Hvorfor køber du ikke en test til hende

Anmeld

14. januar 2012

Guldimaven

dorthemus skriver:

Hvorfor køber du ikke en test til hende

Fordi hun skal til lægen onsdag.. Og at der ikke lige var er en butik i nærheden.. Hun har først åbnet sig op og fortalt om det, her til aften. 

Anmeld

14. januar 2012

modesty

Hvorfor er hun på P-piller hvis hun alligevel er bange for at blive gravid når en fyr kommer oppe i hende? 

Sandsynligheden for at hun er gravid hvis det skete dagen inden hendes menstruation og hun ovenikøbet er på P-piller som hun tager som hun skal, er helt ekstremt minimal. Meget mindre end 1%. Hun har ingen grund til at være bekymret.

Anmeld

14. januar 2012

Guldimaven

modesty skriver:

Hvorfor er hun på P-piller hvis hun alligevel er bange for at blive gravid når en fyr kommer oppe i hende? 

Sandsynligheden for at hun er gravid hvis det skete dagen inden hendes menstruation og hun ovenikøbet er på P-piller som hun tager som hun skal, er helt ekstremt minimal. Meget mindre end 1%. Hun har ingen grund til at være bekymret.

Vi har også besluttet at hun stopper på de p-piller nu.. Hun tager Cilest (mærket), og der står en masse bivirkningerne ved dem, og det er alle dem hun døjer med, så det er tydeligvis grunden til hendes utilpashed.. Så hun må på andet præventionsmiddel. 

Anmeld

14. januar 2012

modesty

Guldimaven skriver:

Vi har også besluttet at hun stopper på de p-piller nu.. Hun tager Cilest (mærket), og der står en masse bivirkningerne ved dem, og det er alle dem hun døjer med, så det er tydeligvis grunden til hendes utilpashed.. Så hun må på andet præventionsmiddel. 

Ja, eller måske hun kan prøve et andet mærke. Der er mange forskellige, og også forskellige hormondoser i, så måske hun skal snakke med sin læge på onsdag om der findes en pille med mindre hormon i end den hun tager nu.

Anmeld

14. januar 2012

Guldimaven

modesty skriver:

Ja, eller måske hun kan prøve et andet mærke. Der er mange forskellige, og også forskellige hormondoser i, så måske hun skal snakke med sin læge på onsdag om der findes en pille med mindre hormon i end den hun tager nu.

Det er andet mærke hun prøver.. Og døjede også med bivirkninger ved gestonette, mærket før det her. Men ja, det kunne også være at der var et andet mærke.

Anmeld

14. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Guldimaven skriver:

Det er andet mærke hun prøver.. Og døjede også med bivirkninger ved gestonette, mærket før det her. Men ja, det kunne også være at der var et andet mærke.

hvis hun døjer med at blive dårlig så prøv at kigge på ingredientserne.. der er et tillægsstof i 90% af alle de mærker der sælges som gjorde jeg også blev dårlig af dem.. fandt et mærke uden det tillægsstof og efter det havde jeg det sådan ok...

ihhh bare jeg dog kunne huske navnene.. de er væk lige nu desværre...

det var et lidt dyrere mærke at få den uden det tillægsstof men det var helt klart de 30 kr ekstra værd...

Snak med lægen om det.. ofte så tænker de ikke over det... var et tilfælde vi opdagede det til at være årsagen for mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.