Skriver herinde, da jeg er lidt bekymret for min søster på 16..
Hun er lidt bange for hun er gravid, og det ønsker vi jo selvfølgelig ikke!
Jeg har sagt til hende, at chancen for at hun er gravid ikke er ret stor, som jeg ser det..
I får lige historien.
For 6 uger siden, havde hun sex med en uden beskyttelse og han kom i hende.
Nu kommer punkterne for hvorfor jeg ikke tror hun er gravid. ( men bliver nød til at berolige hende noget mere, derfor spørger jeg lige herinde.)
1.Hun skulle have sin mensturation dagen efter samlejet, og den fik hun.
2. Når hun skulle have mens dagen efter, er det jo ikke ægløsningsperiode.
3. Hun er på p-piller og har ikke glemt at tage nogle. Dog har hun udsat en mensturation og ved derfor ikke om den ikke er kommet. Men at hun snart skal have den igen, og nu pletbløder. (som i at den er på vej.)
4. Hun døjer med ondt i mavesækken, men gjorde det også før hun var sammen med ham her fyren.
5. Når man tænker meget på det, kan man bilde sig selv en masse ind.
Det kan også være en sygdom hun har, eller også er hun allergisk overfor p-piller.. ( det kan jo være så meget.)
Men grunden til hun er bange er fordi hun har ondt i mavesækken og kvalme når hun har ondt i maven.. Og syntes hun er blevet tyk på en underlig måde.. Ømme bryster, men skal som sagt snart have mens igen og har oplevet ømme bryster før op til mens.. Og underlig ondt i underlivet..
Jeg har sagt til hende det evt også kunne være en kønssygdom.
Heldigvis har hun tid ved lægen på onsdag, for at få tjekket det hele igennem. Men pigen er jo rigtig bange for om hun er gravid.
Og jeg har sagt hun ikke skal være bange! Hvad siger i piger?
På forhånd tak.