Jeg syntes lige det er en lørdag aften, der egner sig til en masse gode grin... Så kom med dem, piger, jeres bedste, små-uartige vittigheder, og lad os få trænet lattermusklerne. Det må da være helt i nytårsfortsætternes ånd... 
Jeg lægger ud!!
Vil da lige dele en god gammel vittighed med jer, for ligesom at komme med den gode stemning... :-) Hvordan man afliver en friskfanget ål!! - Lille ole på 7 år, var ligesom de fleste børn i den alder, meget interesseret i det der med hvordan man får børn. Så en dag går han ind til sin mor i køkkenet og spørger hende, hvordan det mon foregår. I stedet for at give ham et fornuftigt svar, bliver moderen rød i hovedet, og får forlegent fremstammet, at han jo kan gemme sig bag gardinerne i den ældre søsters værelse, når hun om aftenen skal have sin kæreste på besøg!! Der kan han måske få svar på sit spørgsmål. Det her er hvad ole næste dag beretter for sin mor. - Søster og hendes kæreste startede meget stille og roligt med at sidde og putte på sofaen i søsters værelse. De holdt hinanden i hånden og kyssede hinanden. Efter lidt tid blev deres kyssen mere og mere voldsom, jeg var faktisk bange for at de ville komme til at hænge sammen i deres tandbøjler. Deres vejrtrækning begyndte også at blive hurtigere, som når man har løbet en lang tur. Så gik det op for mig, at de havde fået feber. Jeg troede, det måske var sådan en influinza, der rammer lige pludseligt. Jeg ved i hvert fald at det var feber, for søster sagde at hun følte sig så varm. Søsters kæreste måtte også mene at søster var blevet syg, for han rodede rundt under hendes bluse for at finde hjertet, ligesom en læge ville have gjort. Men han var nok ikke lige så dygtigt som en læge, for han blev ved med at rode rundt, uden at kunne finde hjertet tror jeg. - Så var det jeg fandt ud af, hvad det var, der havde gjort dem så syge. En kæmpe stor ÅL var kravlet i hans bukser, og da søster lynede dem ned, sprang den ud og stod der, mindst 25 cm lang. Søster hvinede og sagde Gud, og "jeg har aldrig set en der er så stor!!" Jeg kunne nu godt have fortalt hende, at jeg tit har fanget en der er større nede i søen. Nå, men nu stod den her ål altså midt imellem dem og gloede på søster, uden tvivl var den godt gal i hovedet efter at have været fanget i søsters kærestes bukser. Søster må også have ment den var farlig, i hvert fald gik hun i gang med at forsøge at aflive den efter alle kunstens regler. Først forsøgte hun at kvæle den, og ærligt talt, det virker jo ikke med en ål. Så forsøgte hun at bide hovedet af den, men heller ikke det havde hun held med. I mellemtiden var søster kæreste blevet mere og mere syg, han lå nu tilbagelænnet på sofaen og stønnede. Jeg stod og overvejede om jeg dog ikke skulle løbe ud og ringe efter en ambulance, da ålen pludselig bed søster.Hun gav hurtigt slip på ålen, og fandt derpå en mundkurv frem, som hun trak ned over dens hoved. Derefter skiftede hun taktik, hun mente åbenbart det helt rigtige måtte være at mase ålen imellem dem. Hun kravlede resolut op over sin kæreste, løftede op i nederdelen og satte sig på ålen. Det havde ålen nu ikke tænkt sig at finde sig i, for den kæmpede imod af alle kræfter, og vildere og vildere måtte søster og hendes kæreste kæmpe for at få aflivet ålen imellem dem. - Tilsidst lykkedes det faktisk for dem, de holdt i hvert fald op med at kæmpe og trillede væk fra hinanden, og jeg kunne nu se ålen hænge død ned fra søsters kæreste bukser, mens at noget af indmaden hang ud fra den. At den var helt død er jeg sikker på, for da der var gået fem minutter, rejste søsters kæreste sig nemlig, og skrællede skindet af ålen, før han skyllede det ud i toilettet...
- Men mor, hvordan laver man så egentligt babyer?!?
Ja, hvad svarer man så på den?? :-D