Jeg kan desværre ikke rigtigt give dig et råd, der hjælper, da vi ikke slev har fundet en løsning. Her startede det dog først, da hun var 6 mdr. Jeg sætter hende gerne på puslepuden (men nu er hun jo også en del ældre) og afleder hende så, mens jeg lægger hende ned. Så får hun gerne et stykke legetøj, imens vi synger og pjatter lidt, emns jeg skifter hende. Jeg er tilhænger af, at man leger sig igennem det frem for bare at overstå tingene, så her bruger jeg gerne lidt ekstra tid og tricks for at få det gjort i godt humør
I går ville hun eks ikke have løftet numsen og blev vildt ked, når hun skulle have bleen på og bodyen lukket. Det samme gør hun, når hun skal have bodyen over hovedet og ærmerne på. Så når bodyen skal ned under numsen, rokker jeg hende fra side til side i leg, mens jeg manøvrerer bodyen ned på plads. Når hun skal have ærmer på og bodyen over hovedet, laver jeg borte-tit-tit og synger "Først den ene hånd, og så den anden hånd, atju, atju" osv 
Kort sagt. Prøv evt. at gøre det til en leg, så det bliver rart igen i stedet for eks. at stresse igennem det for at få det hurtigt overstået.
Anmeld