puslebordsangst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

Frøken J.

Normalt er puslebordet Roses yndlingssted. Hun ELSKER det! Hun elsker at se på sin uro, blive hygget om og puslet. Men lige siden igår er hun begyndt at SKRIGE hver gang jeg lægger hende på puslepuden. Hun skriger og hulker så tårerne triller og hun næsten ikke kan få vejret. Og det begynder inden jeg overhovedet er begyndt at klæde hende af. Hvad sker der dog?? Andre der har prøvet det samme og hvad skal jeg gøre? Hun er generelt meget pylret og grædende for tiden, men puslebordet er det værste sted. Hvis det har relevans er hun 13 uger i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Frøken J.

14. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Frøken J. skriver:

Normalt er puslebordet Roses yndlingssted. Hun ELSKER det! Hun elsker at se på sin uro, blive hygget om og puslet. Men lige siden igår er hun begyndt at SKRIGE hver gang jeg lægger hende på puslepuden. Hun skriger og hulker så tårerne triller og hun næsten ikke kan få vejret. Og det begynder inden jeg overhovedet er begyndt at klæde hende af. Hvad sker der dog?? Andre der har prøvet det samme og hvad skal jeg gøre? Hun er generelt meget pylret og grædende for tiden, men puslebordet er det værste sted. Hvis det har relevans er hun 13 uger i morgen.

Der er jo de der tigerspring? Ellers tænker jeg om sundhedsplejersken har været der og hun er blevet vejet på puslebordet eller noget andet der har gjort hun er blevet skræmt?

Anmeld

14. januar 2012

Mille83

Frøken J. skriver:

Er det kun puslebordet eller generelt når hun ligger ned? For så tænker jeg måske ørerne.....

Anmeld

14. januar 2012

mariamiss6

Altså, igår frøs hun jo nok ganske forfærdeligt på det puslebord....

Sørg for at hun IKKE fryser når hun ligger der....

Men altså, det sker rimelig ofte at børn før eller siden bare ikke gider det der puslebord... 

Der er ikke andet for end at du skynder dig lidt med pusleriet, og i øvrigt forsøger at vise at DU ikke synes der er noget i vejen med puslebordet...

Anmeld

14. januar 2012

JustMe

Jeg kan desværre ikke rigtigt give dig et råd, der hjælper, da vi ikke slev har fundet en løsning. Her startede det dog først, da hun var 6 mdr. Jeg sætter hende gerne på puslepuden (men nu er hun jo også en del ældre) og afleder hende så, mens jeg lægger hende ned. Så får hun gerne et stykke legetøj, imens vi synger og pjatter lidt, emns jeg skifter hende. Jeg er tilhænger af, at man leger sig igennem det frem for bare at overstå tingene, så her bruger jeg gerne lidt ekstra tid og tricks for at få det gjort i godt humør  I går ville hun eks ikke have løftet numsen og blev vildt ked, når hun skulle have bleen på og bodyen lukket. Det samme gør hun, når hun skal have bodyen over hovedet og ærmerne på. Så når bodyen skal ned under numsen, rokker jeg hende fra side til side i leg, mens jeg manøvrerer bodyen ned på plads. Når hun skal have ærmer på og bodyen over hovedet, laver jeg borte-tit-tit og synger "Først den ene hånd, og så den anden hånd, atju, atju" osv

Kort sagt. Prøv evt. at gøre det til en leg, så det bliver rart igen i stedet for eks. at stresse igennem det for at få det hurtigt overstået.

Anmeld

14. januar 2012

mariamiss6

jeg e rnu som sådan heller ikke tilhængere af at det bare skal overståes, og så må ungen skrige.... Sådan var det altså ikke ment...

Jeg mener det sådan, at man skal skynde sig MENS man gør tingene sjovt....

Det er sikkert lidt svært for Rose at holde på ting endnu, og skifte det mellem hænderne... emn ellers prøv at give hende noget hun kan kigge på...

Anmeld

14. januar 2012

Laura.

Frøken J. skriver:

Uha.. lille pus...

Emily gjorde det også på et tidspunkt, men det var fordi hun havde lidt øm numse og den begyndte at blive rød.. der har ellers aldrig været problemer.

Anmeld

14. januar 2012

Tulle28

Prøv at fjerne uro'en?

Anmeld

14. januar 2012

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Pusel hende på sengen eller gulvet, køkkenbordet eller hvor du nu synes det er praktisk, og undlad at bruge puslebordet et stykke tid, og prøv igen om en 2 til 4 uger og se om ikke det er gået over.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.