Vi er meget forvirret herhjemme. Og jeg prøver at starte fra starten af......Fra jeg lærte min kæreste at kende. I al den tid, har han nemlig taget astmamedicin OG brokket sig over, at han ikke følte, at han kunne trække vejret ordentligt. Han har ofte taget nogle meeeget dybe indåndinger, men uden at føle, at lungerne ligesom blev fyldt op. Når jeg har ligget op ad ham og kunne høre hans hjerte, har det altid slået meget hårdt og i en til tider mystisk rytme.
Månederne før jul blev hans vejrtrækning ekstremt dårlig og han hev hele tiden efter vejret. Det eneste der hjalp ham, var lange løbeture på 1 time flere gange om ugen. Men uanset, så blev det så slemt tilsidst, at vi måtte tilkalde vagtlægen en weekend. Han bad min kæreste om at tage dobbeltpotion medicin de næste par uger - han tager i forvejen ét hiv om morgen og ét hiv om aftenen. Så nu var det altså to hiv både morgen og aften. Det endte ud med en forfærdelig tid for min kæreste, som SLET IKKE kunne trække vejret. Han havde det SÅ skidt og var rigtig ked af det og bange, fordi han slet ikke kunne få luft.
Der var bestilt tid hos egen læge, efter tiden med dobbelt medicin var gået, så vi ventede i spænding på den lægetid. Og endelig kom den. Lægen testede min kæreste og sagde, at han skulle prøve IKKE at tage medicin i en hel måned. -----og gæt engang, min kæreste har ALDRIG haft det bedre! Han kunne trække vejret stille og roligt, han lavede ikke de der dybe-dybe vejrtrækninger og han FIK lungerne fyldt helt ud med luft. Hans humør steg bare 100%. Hans hjerte slog iøvrigt også noget mere roligt!
...MEN!!! Efter den måned skulle han jo så ind til lægen igen (en anden en), som igen testede ham. Hun konstaterer, at min kæreste har astma og at han fortsat skal tage sin medicin..... Det har han så gjort - en uge. Og kan I så gætte hvad der er sket på den uge? Tjo, manden har fået det så uendelig skidt igen; kunne ikke trække vejret ordentligt, blev bange, hjertet slog hårdt igen... ja, bare hele smørren en gang til. Han har så de sidste tre-fire dagen valgt IKKE at tage sin medicin - og han har det allerede meget bedre igen.
HVAD SKAL VI GØRE????? Lægen mener manden har astma, men så snart han tager sin medicin, får han det dårligt. Når han ikke tager medicin, har han det så godt med luften og føler ikke noget "pres" i lungerne.
Skal vi finde en ny læge der kan undersøge ham, eller skal vi selv konkluderer, at han ikke har astma???
.....tak, hvis du har læst så langt.. Jeg er så frustreret og ked af det på min kærestes vegne og vi ved slet ikke hvad vi skal stille op..