Bange for børnehaven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Anonym trådstarter

Ja det er jeg... Dvs jeg er bange for nogen af pædagogerne... Jeg har en datter med et temperament som siger spar2. og jeg mener virkelig at hun kan blive hysterisk... Hun har det ikke fra nogen fremmede for det kan både hendes mor og far også...

Jeg har 2 børn at aflevere og som jo også skal hentes igen, og det er jeg alene om da min mand ikke kan nå det på grund af arbejde...

Nu har jeg det princip at når vi afleverer forventer jeg min datter selv begynder at tage tøj af, eller også beder mig om hjælp, jeg så går i gang med min søn. Dette lykkedes også nogen gange, andre gange smider hun sig på gulvet og skaber sig (uden at sige noget). Her ender det så gerne med at jeg parlamenterer med hende i 5-10 min for at få tøjet af hende... Men som regel lykkedes det... Og når det så er hente tid ja så starter vi forfra, igen nogen gange går det godt og andre gange må en af pædagogerne tage over og få hende til at høre efter...

I går gik det helt galt, hun ville hverken buh eller bøh... Jeg rejser mig op og siger at når hun skaber sig på den måde gider jeg hende ikke og går ud til min søn som trisser rundt og kalder på mig... Dette får den ene pædagog der er der til at fare op af stolen og ud til min datter... Da min søn og jeg har lagt hans madpakke og frugt på plads går jeg ud til min datter og sætter mig ned og snakker med hende, hun er nu faldet til ro og det er jeg også... Jeg kender hende godt nok til at vide at hun bare skal have lov til at rase ud, så hun er til at komme i nærheden af igen... 

for at forklare det kort det der skete var, at hun kom af sin flyver dragt, og jeg ville have hende til at hænge den på plads... efter at have bedt hende om det 15 gange begynder jeg på det, hvilket resulterer i at hun bliver bund hysterisk, og jeg siger så kom dog igang i stedet for at ligge der. jeg forsøger at finde sønnikke, og går derom hvor hun på gulvet har strøet sin madpakke og frugt ud, da han er der omme... Og så bliver hun først rigtigt hysterisk... hvor efter det løb af sporet...

Nå men det korte af det lange er, at jeg lige noget at komme hjem efter at have afleveret, og så blev jeg fisme ringet op af pædagogen på stuen som lige skulle have afvide hvad der var sket, og jeg forklarer det så godt jeg kunne... Så siger kvinden fandme, man er jo en ikke god mor når man skælder sit barn ud ... Tak for lort siger jeg bare... Nej det er man jo nok ikke, men det er man jo heller ikke når man ignorerer sit barn, og som jeg ser har jeg 2 muligheder enten ignorer jeg hende eller parlamenterer med hende.... Så nu er jeg blevet indkaldt til måde med stuepædagogen og børnehavelederen

hvordan ville i takle en lignene situation???

knus den fortvivlede mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

dorthemus

Hmm har læst din tråd flere gange nu og kan simpelthen ikke forstå, at du blir kaldt til samtale pga det? Er det muligt, at der ligger noget mere til grund end det du skriver?Jeg er selv både mor og pædagog og ved hvor tilspidset en situation kan blive i en garderobe. Forstår godt at du ønsker at dine børn blir selvhjulpne, men måske ville det bedste være hvis du gav lidt længere snor og hjalp med tøjet, så jeres afleveringer ikke blir så øv med mange konflikter?

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Hmm har læst din tråd flere gange nu og kan simpelthen ikke forstå, at du blir kaldt til samtale pga det? Er det muligt, at der ligger noget mere til grund end det du skriver?Jeg er selv både mor og pædagog og ved hvor tilspidset en situation kan blive i en garderobe. Forstår godt at du ønsker at dine børn blir selvhjulpne, men måske ville det bedste være hvis du gav lidt længere snor og hjalp med tøjet, så jeres afleveringer ikke blir så øv med mange konflikter?

Jeg har ikke noget i mod at hjælpe jeg vil bare gerne have at hun siger hun gerne vil have hjælp... Hvilket jeg også siger til hende at jeg gerne hjælper men hun bare skal sige til... Jeg kan ikke se på hende om hun ønsker hjælp eller ej... For nogen gange bliver hun også hysterisk over at jeg vil hjælpe hende

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Så vidt jeg ved ligger der ikke andet bag... Vi har løbende snakket sammen om hvordan jeg har kunnet tackle vores temperamenter

Anmeld

13. januar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg har ikke noget i mod at hjælpe jeg vil bare gerne have at hun siger hun gerne vil have hjælp... Hvilket jeg også siger til hende at jeg gerne hjælper men hun bare skal sige til... Jeg kan ikke se på hende om hun ønsker hjælp eller ej... For nogen gange bliver hun også hysterisk over at jeg vil hjælpe hende

Er din datter 4 år Har selv oplevet magtesløse forældre med hysteriske børn i garderoben. Jeg tror jeg ville droppe at bede hende tage tøjet af og simpelhen gøre det for hende. Og blir hun også vred over det så tag en dyb indånding, tæl til ti og så forklar hende at du godt kan se at hun synes det er svært men at du gerne vil hjælpe hende. Det ku også være en løsning at en pædagog stod ved siden af og hjalp med tøjet.

Anmeld

14. januar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Er din datter 4 år Har selv oplevet magtesløse forældre med hysteriske børn i garderoben. Jeg tror jeg ville droppe at bede hende tage tøjet af og simpelhen gøre det for hende. Og blir hun også vred over det så tag en dyb indånding, tæl til ti og så forklar hende at du godt kan se at hun synes det er svært men at du gerne vil hjælpe hende. Det ku også være en løsning at en pædagog stod ved siden af og hjalp med tøjet.

Ja jeg min datter er 4½ og min søn er 3. Det kan godt være at det er en god idé at simpelthen bare gøre det for hende. Det tror jeg, at jeg vil prøve frem over. tak

Anmeld

14. januar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Ja jeg min datter er 4½ og min søn er 3. Det kan godt være at det er en god idé at simpelthen bare gøre det for hende. Det tror jeg, at jeg vil prøve frem over. tak

Velbekomme tænkte det nok, 4 års alderen er bare en meget svær alder. De er store men ikke så store alligevel så følelserne raser i dem og de forstår det ikke selv. Man er virkelig nødt til at bære over med dem i en vis udstrækning. Det værste man kan gøre er ihvertfald at hidse sig op for de er stadig små børn indeni selvom de gerbe vil vise hvor meget de kan. Det går over igen og blir nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.