Mad til gæster, imorgen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Sabsy

Hvad skal jeg servere imorgen til vores gæster?..

Det er mæbd - så ikke for meget foder til gnavere.. Nogen ide??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

bøgelund

Bubbes skriver:

Hvad skal jeg servere imorgen til vores gæster?..

Det er mæbd - så ikke for meget foder til gnavere.. Nogen ide??

noget lækkert kød, og så har jeg en opskrift på nogle vildt lækre kartofler. hvis du har lidt tid til det imorgen.? det tager lidt tid.. 

Anmeld

13. januar 2012

Sabsy

bøgelund skriver:

noget lækkert kød, og så har jeg en opskrift på nogle vildt lækre kartofler. hvis du har lidt tid til det imorgen.? det tager lidt tid.. 

Jeg har tid, eller det kan jeg få

Anmeld

13. januar 2012

JulieE

Jeg får en veninde på besøg imorgen (manden er på turné og kommer først hjem søndag ). Vi skal have en svinemørbrad fyld med pikant ost og champignon og lukket med spegeskinke, med små kartofler, rødvinssovs og noget grønt (ved ikke helt hvad endnu, men helt sikkert ærter )

Anmeld

13. januar 2012

bøgelund

Bubbes skriver:

Jeg har tid, eller det kan jeg få

til 4 store bagekartofler: 

4 store bagekartofter

1 bundt persille

1 bundt purløg

1 pk bacon

1 dl. creme fraiche 18%

1 æg

salt

tænd oven på 200 grader. vask og prik en masse huller i kartoflerne med en kødnål / gaffel. Sæt kartoflerne i ovnen i en god time. til de virker bløde, når du stikker en gaffel i. 

steg bacon og lad det dryppe af. Hak purløg og persille fint. pisk ægget med en gaffel. 

Når kartoflerne er færdige i oven, skæres toppen af. og kartoflerne udhules, og indholder kommes i en skål. (pas på ikke at udhule alt alt for meget. så skrælles bliver for tynd og der går hul)

mos indholder let, og kom æg, persille, purløg, bacon og creme fraiche i, og rør det sammen. 

kom alt fyldet i de udhulede kartofler, og sæt dem i ovnen i 25 min ved 180 - 200 grader. 

de er så gode. man spiser nok 2 stk pr person.. ca.. afhængigaf hvor sulten man er..  

Anmeld

13. januar 2012

heaven

bøgelund skriver:

til 4 store bagekartofler: 

4 store bagekartofter

1 bundt persille

1 bundt purløg

1 pk bacon

1 dl. creme fraiche 18%

1 æg

salt

tænd oven på 200 grader. vask og prik en masse huller i kartoflerne med en kødnål / gaffel. Sæt kartoflerne i ovnen i en god time. til de virker bløde, når du stikker en gaffel i. 

steg bacon og lad det dryppe af. Hak purløg og persille fint. pisk ægget med en gaffel. 

Når kartoflerne er færdige i oven, skæres toppen af. og kartoflerne udhules, og indholder kommes i en skål. (pas på ikke at udhule alt alt for meget. så skrælles bliver for tynd og der går hul)

mos indholder let, og kom æg, persille, purløg, bacon og creme fraiche i, og rør det sammen. 

kom alt fyldet i de udhulede kartofler, og sæt dem i ovnen i 25 min ved 180 - 200 grader. 

de er så gode. man spiser nok 2 stk pr person.. ca.. afhængigaf hvor sulten man er..  

kan klart anbefales!!!!! de er gode.... også hvis man blander lidt smelte ost i

bon appetit....

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.