Efternavne skift på barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Anonym trådstarter

Nogle af jer der ved om jeg frit kan skifte mit barns efternavn i forbindelse med Ægteskab, eller om jeg skal ha min eks. samtykke...

skal siges at vi har fællesforældremyndighed, men min eks. har ikke  set sit barn i over 1 år, og mit barn hedder ikke sin fars navn i forvejen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

lio

Fælles forældremyndighed, så skal begge skrive under, andet vil overraske mig meget.

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

gad vide om man kan søge gennem statsforvaltningen. har nemlig på ingen måde lyst til at skulle ha kontakt til min eks da han har valgt vores barn fra.

Anmeld

13. januar 2012

Lone Jakobsen

ja ved fælles forældremyndighed skal faderen sige ja til det.

var nemlig igennem det samme for snart 3 år siden.

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

ja ved fælles forældremyndighed skal faderen sige ja til det.

var nemlig igennem det samme for snart 3 år siden.

kan jeg sende ansøgningen igennem statsforvaltningen ?

Anmeld

13. januar 2012

komodo

min tidligere veninde og hendes x har fælles forældremyndighed over deres to børn, de bor hos farenog da han giftede sig med en ny kvinde kunne han frit skifte ungernes efternavn til den nye kvindes og der var intet min tidligere veninde kunne stille op, og hun var endda MEGET imod det

Anmeld

13. januar 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

kan jeg sende ansøgningen igennem statsforvaltningen ?

uhh det ved jeg faktisk ikke. jeg havde kontakt med min ex, så det var ikke noget problem.

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

komodo skriver:

min tidligere veninde og hendes x har fælles forældremyndighed over deres to børn, de bor hos farenog da han giftede sig med en ny kvinde kunne han frit skifte ungernes efternavn til den nye kvindes og der var intet min tidligere veninde kunne stille op, og hun var endda MEGET imod det

hvor længe siden er det.  ?

mere bare om reglerne er blevet ændret siden. ?

Anmeld

13. januar 2012

musse1

Anonym skriver:

Nogle af jer der ved om jeg frit kan skifte mit barns efternavn i forbindelse med Ægteskab, eller om jeg skal ha min eks. samtykke...

skal siges at vi har fællesforældremyndighed, men min eks. har ikke  set sit barn i over 1 år, og mit barn hedder ikke sin fars navn i forvejen...

i skal begge skrive under, på at barnet kan skifte efternavn, du kan læse mere her  http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/navneaendring/

Anmeld

14. januar 2012

komodo

Anonym skriver:

hvor længe siden er det.  ?

mere bare om reglerne er blevet ændret siden. ?

omkring et år siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.