Købe bil uden kørekort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.627 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Bryndis

Må man gerne stå som ejer af en bil UDEN man har kørekort, men der så bare står en anden MED kørekort som bruger af bilen?
Og det skal lige siges at den eventuelle køber har fået taget sit kørekort i sin tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

karina1980

Må man gerne stå som ejer af en bil UDEN man har kørekort, men der så bare står en anden MED kørekort som bruger af bilen?
Og det skal lige siges at den eventuelle køber har fået taget sit kørekort i sin tid.

du må gerne eje en bil selvom du ikke har kørekort, det står dig frit for.

skriver du en anden som bruger af bilen er det ham der stå med div afgifter/forsikringer osv. og han skal så kunne fremvise gyldigt kørekort, når han køre i den.

ved motorcykel kan du ikke eje uden at have kørekort

Anmeld

13. januar 2012

SussieThyssen

Bryndis skriver:

Ja det må man gerne, men vær lige klar over, at der er noget med forsikringer og skat og den slags.

Så spørg hos forsikringsselskabet, evt. politiet og skat før man kaster sig ud i handlen (der bliver jo hele tiden lavet om på reglerne)

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. januar 2012

SpunkenJo

Bryndis skriver:

Hvis ikke man har en dom der beskriver man ikke må eje et køretøj, så må alle som har lyst og penge til en bil eje den.
- mener sågar man som under 18 år også gerne må eje

Man skal nok bare være obs på, at står ejeren registreret som "ej kørekort" vil politet oftere stoppe føreren af bilen for at kontrollere om førere har et gældende kørekort.

Gav det mening?

Anmeld

13. januar 2012

Bryndis

karina1980 skriver:

du må gerne eje en bil selvom du ikke har kørekort, det står dig frit for.

skriver du en anden som bruger af bilen er det ham der stå med div afgifter/forsikringer osv. og han skal så kunne fremvise gyldigt kørekort, når han køre i den.

ved motorcykel kan du ikke eje uden at have kørekort

Så hvis nu min far køber en bil som min søster skal bruge, skal hun så selv sørge for forsikringer og sådan noget?
Pointen i at han skulle stå som ejer af bilen var jo for at gøre forsikringen billigere for min søster da hun kun er 18.

Anmeld

13. januar 2012

SussieThyssen

Bryndis skriver:

Så hvis nu min far køber en bil som min søster skal bruge, skal hun så selv sørge for forsikringer og sådan noget?
Pointen i at han skulle stå som ejer af bilen var jo for at gøre forsikringen billigere for min søster da hun kun er 18.

Det sparer ahn/hun intet ved, da forsikringsselskabet vil bedømme forsikringen efter brugeren, som jo kun er 18 pr.

Anmeld

13. januar 2012

Bryndis

SussieThyssen skriver:

Det sparer ahn/hun intet ved, da forsikringsselskabet vil bedømme forsikringen efter brugeren, som jo kun er 18 pr.

Nå okay så er der jo egentlig ingen mening ved at gøre sådan. Så kan hun jo lige så godt selv købe bilen

Anmeld

13. januar 2012

SussieThyssen

Bryndis skriver:

Nå okay så er der jo egentlig ingen mening ved at gøre sådan. Så kan hun jo lige så godt selv købe bilen

Netop

Anmeld

13. januar 2012

BellaCiinea

Bryndis skriver:

Det kan du lige tro =)

Min kæreste og jeg har købt bil sammen. Jeg har ikk kørekort, men han har.

Jeg står som ejer af bilen, og han som bruger =)

Anmeld

13. januar 2012

wamse

Min eksmand stod som ejer, og jeg som bruger, for han havde fået frataget hans kort 2 gange pga spirituskørsel. 

Men har aldrig oplevet, at vi skulle være blevet stoppet oftere af den grund, for er aldrig blevet stoppet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.