jeg har lige snakket i telefon med min ex-mand.
Har har netop fået tildelt sin gældssanering, som følge af konkurs med hans virksomhed. Og det er jo rigtigt godt, helt sikkert. Vi har jo så haft en masse gæld sammen som følge af alt det rod, han lavede, bla.a en tvangsauktion m.m. Så jeg har hele tiden været indstillet på at jeg også, når min barsel var slut, og jeg har fundet mig et nyt arbejde, skal igang med at søge en gældssanering, fordi jeg mener, at alt vores fælles gæld bliver overført til mit navn. Det vil betyde, at jeg kommer til at skylde 1,2 mill væk rundt regnet.
Nu sagde han så, at han mente, der kunne være en chance for at vores fælles gæld omkring huset blev omfattet af hans gældssanering, fordi de vurderede det sådan, at det var hans konkurs der var skyld i det. Jeg ved ikke om han har ret. Et eller andet sted tillader jeg mig at tvivle, for jeg tror nu ikke at en med penge tilgode, bare vinker farvel til dem, uden at prøve at se om de kan få den fra den anden side. Men det ville da fantatisk, hvis han havde ret. Hvis jeg ikke skulle hæfte for 900000 for en tvangsauktion, og kun ville have mit eget banklån og studiegæld tilbage sådan ca, så kunne jeg jo klare det selv, og slippe for gældssaneringen. Han skal mødes med advokater, der skal fastlægge hans budget på onsdag i næste uge, der ville han lige spørge ad.
så vi venter og ser.
Men jeg syntes nu stadigvæk det er lidt noget fis, at han kan få lov at slippe med 3 års økonomisk administration, fordi hans er en firma konkurs, mens at jeg, der kun er havnet i al det her lort pga af det samme, skal have en personlig sanering, og dermed skal administreres i 5 år. Hvis altså det bliver aktuelt. Nu må vi se.
Jeg glæder mig i hvert fald på hans vegne.