Kæft, trit og flere knus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.654 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Nøøøj hvor kan jeg blive sur når jeg ser det program !

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at jeg i folkeskolen, selv havde problemer med autoiteter, men jeg føler virkelig med hende pigen, når hun ligger der og bliver holdt fast, og bliver drevet længere og længere ud i et raserianfald !

Jeg blev mobbet rigtig grusomt i folkeskolen, helt fra jeg startede, og til jeg startede på efterskole i 8. Jeg fik en meget meget eksplosivt temperament og det hele kulminerede med at jeg kylede en stol ud igennem et vindue i 3 klasse.

Jeg fik spykologhjælp og jeg lærte stille og roligt at styre mit temperament ! Det skal siges at jeg ikke har ADHD eller sådan nogle ting, men jeg havde virkelig problemer med autioteter.

Det har resulteret i at, jeg idag har meget svært ved hvis der er nogen der bruge pædagogiske metoder på mig, det sker jo nærmest ikke, da jeg jo idag er voksen, har formet mit liv og ingen problemer har med mit temperament idag.

Men når jeg så ser unge mennesker, blive behandlet på den måde ! så bobler det virkelig inden i mig ! Hvordan kan de finde på at sige at de bruger sådanne metoder for at lære de unge at vold ikke er vejen frem ?! Det er da noget af det mest dobbeltmoralske jeg længe har hørt !

Bliver nok sur, fordi jeg kan se mig selv i hende, da jeg var i hendes alder, og jeg idag ved, at jeg ved hjælp af helt andre IKKE fysiske metoder er kommet SÅ stærk ud på den anden side, og at jeg idag har lært noget og fået viden jeg kan tage med videre i livet og lære mine egne børn !

Hvad synes I om deres metoder på det sted ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Anonym trådstarter

hold da op, den forsvandt hurtigt ! jeg opper den lige

Anmeld

12. januar 2012

DitteFisk

Jeg har det lige omvendt - trods det at jeg godt forstå at du selv må have det sådan 

Skyldes nok er jeg er under uddannelse som pædagog og kan sætte mig ind i hvilke tanker der ligger bag deres handlinger. 

Det kan absolut ikke være rart for de unge mennesker at blive fastholdt (jeg sad også og så det), men forestil dig - hvis du kommer fra et hjem hvor du aldrig har skullet respekterer regler og normer og hvor du har kunnet slippe afsted med alle handlinger, og så komme til et sted hvor de tager fat om dig - de vil dig! De holder dig fast når du er ude af dig selv af raseri og ikke ved hvor du skal gøre af dig selv - så holder de dig i ro, indtil det driver over. Og selvom det virker ondt og ledt, så giver det de unge en dyb tryghed - for der er ingen der 'slipper' dem når de gør noget galt - de passer på dem. DET tror jeg de har brug for at vide. For hvor skal de dog gøre af deres vrede? - Jeg mener ikke de bekæmper vold med vold - men vold med tryghed. Og tryghed med magt - for magt er en god ting, hvis den ikke bliver misbrugt. 

Der er ingen unge på den insitution der er i tvivl om hvordan det er okay at begærde sig der - og det tror jeg er godt, det skaber forudsigelighed, faste rammer, faste normer, som til sammen gerne skal skabe tryghed. Alt sammen noget de ikke er vant til og ikke har med sig hjemmefra. Derfor skal det overdrives på en sådan institution, så de unge har mulighed for at lære det. De fortæller jo ikke pigen, at det ikke er okay at hun bliver sur, for det ER okay at blive vred og rasende, men der ER nogle ting i samfundet som ikke er okay (slå, sparke, kalde grimme ting, osv) og det finder hun aldrig ud af, hvis ikke der er VIRKELIG tydelige grænser for hende, der hvor hun er. Det er synd for hende, at hun er så langt ude og ikke ved hvor hun skal gøre af sig selv når hun blive rasende - det er ikke hendes skyld. Det er hendes opvækst miljø. Og det er dét miljø der skal ændres

Anmeld

12. januar 2012

raca

jeg er så også pæd studerende og jojo jeg kan se de har en gennemgående pædagogik og at de vil børne med konsekvens...

men jeg er slet slet ikke ening i metoden..

kan stadig huske det sidste afsnidt hvor 2 pædagoger tvinger drengen til at gå i andet tøj og tager øringe ud. osv.. jeg syntes det var unødigt statuering af de voksendes mangt..

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Jeg har det lige omvendt - trods det at jeg godt forstå at du selv må have det sådan 

Skyldes nok er jeg er under uddannelse som pædagog og kan sætte mig ind i hvilke tanker der ligger bag deres handlinger. 

Det kan absolut ikke være rart for de unge mennesker at blive fastholdt (jeg sad også og så det), men forestil dig - hvis du kommer fra et hjem hvor du aldrig har skullet respekterer regler og normer og hvor du har kunnet slippe afsted med alle handlinger, og så komme til et sted hvor de tager fat om dig - de vil dig! De holder dig fast når du er ude af dig selv af raseri og ikke ved hvor du skal gøre af dig selv - så holder de dig i ro, indtil det driver over. Og selvom det virker ondt og ledt, så giver det de unge en dyb tryghed - for der er ingen der 'slipper' dem når de gør noget galt - de passer på dem. DET tror jeg de har brug for at vide. For hvor skal de dog gøre af deres vrede? - Jeg mener ikke de bekæmper vold med vold - men vold med tryghed. Og tryghed med magt - for magt er en god ting, hvis den ikke bliver misbrugt. 

Der er ingen unge på den insitution der er i tvivl om hvordan det er okay at begærde sig der - og det tror jeg er godt, det skaber forudsigelighed, faste rammer, faste normer, som til sammen gerne skal skabe tryghed. Alt sammen noget de ikke er vant til og ikke har med sig hjemmefra. Derfor skal det overdrives på en sådan institution, så de unge har mulighed for at lære det. De fortæller jo ikke pigen, at det ikke er okay at hun bliver sur, for det ER okay at blive vred og rasende, men der ER nogle ting i samfundet som ikke er okay (slå, sparke, kalde grimme ting, osv) og det finder hun aldrig ud af, hvis ikke der er VIRKELIG tydelige grænser for hende, der hvor hun er. Det er synd for hende, at hun er så langt ude og ikke ved hvor hun skal gøre af sig selv når hun blive rasende - det er ikke hendes skyld. Det er hendes opvækst miljø. Og det er dét miljø der skal ændres

Kan være jeg ser på det, på den måde jeg gør, fordi jeg ikke kommer fra at hjem der ikke ville mig ? Jeg fik jo problemer med temperamentet pga. mobning

Jeg har jo altid haft det godt hjemme og haft en mor der sagtens kunne magte mig. Men jeg håber da det virker, for på mig virker det SÅ forkert

Anmeld

12. januar 2012

Malene76

Gigl skriver:

Du formåede at beskrive det jeg ikke synes jeg kunne gøre på en ordentlig og forståelig måde.  Er nemlig enig i det du skriver. Desuden har de faktisk succes med at få de unge mennesker godt videre i livet og i gang med diverse uddannelser.

KH Malene

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg er så også pæd studerende og jojo jeg kan se de har en gennemgående pædagogik og at de vil børne med konsekvens...

men jeg er slet slet ikke ening i metoden..

kan stadig huske det sidste afsnidt hvor 2 pædagoger tvinger drengen til at gå i andet tøj og tager øringe ud. osv.. jeg syntes det var unødigt statuering af de voksendes mangt..

Anmeld

12. januar 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Kan være jeg ser på det, på den måde jeg gør, fordi jeg ikke kommer fra at hjem der ikke ville mig ? Jeg fik jo problemer med temperamentet pga. mobning

Jeg har jo altid haft det godt hjemme og haft en mor der sagtens kunne magte mig. Men jeg håber da det virker, for på mig virker det SÅ forkert

Tænker også at det måske er fordi du (og jeg) ikke har oplevet de svigt som de unge på institutionen har. For os virker det helt vildt voldsomt og grænseoverskridende og overdrevet brug af faste regler, men der ligger tanker bag som bunder i tryghed og læren om almene sociale normer for de her unge

Anmeld

12. januar 2012

DitteFisk

Malene76 skriver:

Du formåede at beskrive det jeg ikke synes jeg kunne gøre på en ordentlig og forståelig måde.  Er nemlig enig i det du skriver. Desuden har de faktisk succes med at få de unge mennesker godt videre i livet og i gang med diverse uddannelser.

KH Malene

Præcis, de forsøger at give dem mening med deres tilværelse med deres faste rammer og heldigvis lykkes det ofte. 

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

tror sgu ikke jeg lærer at forstå det Men håber de har fat i noget af det rigtige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.