Hvor lang tid gik fra du blev ledig til du fik et job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Færdiguddannet sep 07

LEDIG

Barsel dec08-dec09

LEDIG

Løntilskudsjob ½ år + ½ år som tilkaldevikar

Sygemeldt, Barsel sep10-sep11

LEDIG

Januar12  Sygemeldt pga depression

Som bunder i langtids ledighed og andre ting.

Ligner lidt min historie. Færdig i okt. 2008, hvor krisen for alvor eskalere, og står endnu uden job her 40 mdr. senere - dog har der været en graviditet (sygemelding pga. truende for tidlig fødsel) og barsel med i spillet, så der kan "pilles" 20 mdr. ud af billedet.

Jeg er akademiker, men søger alle slags jobs. Jeg skal nu i coachingforløb, da jeg er tæt på en depression pga. langtidsledighed og angst økonomisk ruin når dagpengene slipper op og for at der aldrig bliver brug for mig i samfundet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Ligner lidt min historie. Færdig i okt. 2008, hvor krisen for alvor eskalere, og står endnu uden job her 40 mdr. senere - dog har der været en graviditet (sygemelding pga. truende for tidlig fødsel) og barsel med i spillet, så der kan "pilles" 20 mdr. ud af billedet.

Jeg er akademiker, men søger alle slags jobs. Jeg skal nu i coachingforløb, da jeg er tæt på en depression pga. langtidsledighed og angst økonomisk ruin når dagpengene slipper op og for at der aldrig bliver brug for mig i samfundet.

Godt der sker lidt for dig,så du ik risikere depression pga lang ledighed....

Er jo en stor del til jeg er sygemeldt pt....

Anmeld

13. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

og indenfor hvilket erhverv arbejder du?

Jeg blev færdiguddannet som akademiker i oktober 2010. Og har stadig ikke fundet job....

Nu er jeg så blevet gravid (planlagt), så regner ikke med jeg når at få ngoet arbejde inden min barsel... Jeg har været i praktik og løntilskud, og skal nu igang med noget kursus i webdesign, og så må vi se hvad de mener jeg skal lave indtil jeg skal på barsel i juli... Så jeg regner ikke med at finde job før tidligst om 1-1½ år...

Kan godt forstå nogle får depressioner af at gå ledig i lang tid, det er dybt frustrerende, både fordi man ikke føler man dur til noget i samfundet, og fordi man hver dag går og tænker på hvordan man skal få det hele til at hænge sammen.. Heldigivs har manden jo job og penge, men det er virkelig frustrerende at man ikke selv har mulighed for rigtig at bidrage med noget økonomisk... Man føler sig lidt som en fiasko synes jeg...

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev færdiguddannet som akademiker i oktober 2010. Og har stadig ikke fundet job....

Nu er jeg så blevet gravid (planlagt), så regner ikke med jeg når at få ngoet arbejde inden min barsel... Jeg har været i praktik og løntilskud, og skal nu igang med noget kursus i webdesign, og så må vi se hvad de mener jeg skal lave indtil jeg skal på barsel i juli... Så jeg regner ikke med at finde job før tidligst om 1-1½ år...

Kan godt forstå nogle får depressioner af at gå ledig i lang tid, det er dybt frustrerende, både fordi man ikke føler man dur til noget i samfundet, og fordi man hver dag går og tænker på hvordan man skal få det hele til at hænge sammen.. Heldigivs har manden jo job og penge, men det er virkelig frustrerende at man ikke selv har mulighed for rigtig at bidrage med noget økonomisk... Man føler sig lidt som en fiasko synes jeg...

Ja du rammer virkelig kernen i det synes jeg. Det er ikke sjovt og man får nemt en følelse af man ikke dur til noget så faktisk et ret godt program om det at være jobsøgende, hvordan man kan ændre sin ansøgning, fremtoning med videre. Nogle skal også søge helt nye græsgange. Ret interessant faktisk.

Alt held og lykke til dig

Anmeld

13. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Ja du rammer virkelig kernen i det synes jeg. Det er ikke sjovt og man får nemt en følelse af man ikke dur til noget så faktisk et ret godt program om det at være jobsøgende, hvordan man kan ændre sin ansøgning, fremtoning med videre. Nogle skal også søge helt nye græsgange. Ret interessant faktisk.

Alt held og lykke til dig

Ja nogle gange er man nok nødt til at indse at man skal gå en helt anden vej.. Det er bare svært at få sig selv til det når man har brugt 5 år på en uddannelse, og man så er nødt tila t sige at de år er spildt og så lave noget helt helt andet.. Man har jo ikke mere su, så man kan ikke tage ny uddannelse, så man er nødt til at få et ufaglært job jo, og det er bare ikke lige det man regnede med jo... I min situation kan jeg så ikke engang få sådan et job fordi de ser mig som overkvalificeret og tror jeg smutter igen så snart jeg finder noget bedre (hvilket jeg jo nok også gør)... Så det er virkelig svært på nuværende tidspunkt..

Og så gør den dårlige samvittighed overfor kæresten mht økonomien det ikke lettere...

Men jeg håber situationen har vendt sig om et års tid eller halvandet når jeg er tilbage fra barsel

Men der er jo mange om buddet desværre så man skal nok ikke regne med at få job smidt i nakken de næte mange år frem...

Anmeld

3. februar 2012

Anonym

ihh hvor er det rart at høre der er andre der har det ligesom mig, jeg er desværre os meget ved at gå ned med flaget pga arbejdsløshed, jeg har dog kun gået siden 19sep 2011, men det er længe nok synes jeg, os fordi jeg aldrig har været arbejdsløs før, og altid har haft nemt ved at få job..min kæreste har heldigvis fået job, så det hjælper meget på tingene, men nøj hvor jeg synes det er svært at man ikke kan bidrage med flere penge og hvor er det et nederlag hver gang man får en afslag, specielt fordi jeg sørger alt muligt mærkeligt jeg kan varetage, men får sku intet

jeg har et brændende øsnke om at få et barn mere, større hus osv, men ingen banker vil hjælpe og ingen vil købe vores hus, og tør ikke blive gravid, da jeg jo ikke ved hvor lang tid det vil tage og da man kun kan være ledig 2år og jeg kan ikke komme på kontanthjælp pga jeg har hus synes virkelig ikke det er særlig fedt og nøj hvor jeg føler med jer andre..håber snart der sker et mirakel, så vi snart får job allesammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.