Baby skæv tå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.380 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer

Min baby er født med en skæv tå, det er den tå ved siden af lilletåen, og den er meget skæv. - den går ind under den 3. tå.

Vi har fået henvisning til en speciallæge på området, men mit spørgsmål er om der er andre der har et barn med så skæv en tå, og hvad der er blevet gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Hej med jer

Min baby er født med en skæv tå, det er den tå ved siden af lilletåen, og den er meget skæv. - den går ind under den 3. tå.

Vi har fået henvisning til en speciallæge på området, men mit spørgsmål er om der er andre der har et barn med så skæv en tå, og hvad der er blevet gjort?

det dit barn har hedder 'krage tær' jeg har det og er blevet obereret da jeg var 9år.. og min datter er også født med det

det er ikke farligt, kan dog irreterer ved motion, da der kan forekomme vabler..

og der er desværre ikke mange læger der ved noget om det

Anmeld

12. januar 2012

dorthemus

Kan desværre ikke hjælpe dig, men min datter blev født med ekstra fingre og tæer og de blev fjernet da hun var fem måneder. Hbad sagde din læge om hvad der skulle gøres?

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig, men min datter blev født med ekstra fingre og tæer og de blev fjernet da hun var fem måneder. Hbad sagde din læge om hvad der skulle gøres?

Min læge vidste ingenting om det, hun kiggede og kunne konstatere at tåen var meget skæv, og jeg bad om en henvisning, for tænkte det kunne være til gene når han begynder at gå. 

Men der er bare 9 ugers ventetid hos den anden læge..

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

MelikkazMoar skriver:

det dit barn har hedder 'krage tær' jeg har det og er blevet obereret da jeg var 9år.. og min datter er også født med det

det er ikke farligt, kan dog irreterer ved motion, da der kan forekomme vabler..

og der er desværre ikke mange læger der ved noget om det

Okay Tak for svar.. 

Kan man operere tidligere, eller få en slags skinne til det? tænker bare at det jo kan være til gene når han begynder at gå, for så træder han jo på tåen..

Anmeld

12. januar 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Okay Tak for svar.. 

Kan man operere tidligere, eller få en slags skinne til det? tænker bare at det jo kan være til gene når han begynder at gå, for så træder han jo på tåen..

der skulle ikke være gener.. jeg havde ingen og min lille søster havde ingen..

ved ikke med min datter endnu.. men de læger jeg har snakket med om det siger der hvertfald intet skal gøres før efter de er 12 mdr. da der vil skade mere end gavne..

da jeg blev opereret var det ikke med deres vilje, da de syndes jeg var for ung, og der havde vi prøvet at rette den med tape og skinner i over 1 år..

der er vidst intet t gøre ud over at vente.. det gør ikke nødvendigvis ondt at træde på den, man kompenserer  for det

Anmeld

12. januar 2012

Leneur

Anonym skriver:

Hej med jer

Min datter træder også på en tå. Det er så den i midten der går under den ved siden af lilletåen. Min læge sagde vi kunne prøve at tape den op med noget englehud for at se om det gjorde en forskel for ellers skal hun muligvis under kniven og det har desværre ikke hjulpet, så nu må vi se her i slut januar hvad det bliver det. Hun kan absolut ikke lide at få neglen klippet på den tå og det kan jeg nu godt forstå da den er meget fortykket, så synd synes jeg...

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Min datter træder også på en tå. Det er så den i midten der går under den ved siden af lilletåen. Min læge sagde vi kunne prøve at tape den op med noget englehud for at se om det gjorde en forskel for ellers skal hun muligvis under kniven og det har desværre ikke hjulpet, så nu må vi se her i slut januar hvad det bliver det. Hun kan absolut ikke lide at få neglen klippet på den tå og det kan jeg nu godt forstå da den er meget fortykket, så synd synes jeg...

Ja, det er ikke rart at de skal opereres når de er så små, men tænker at tape heller ikke hjælper her. Det er jo hele ledet der er kroget.

Men er også bange for at det kommer tll at gøre ondt på ham når han begynder at gå, og skal ha sko på osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.