Lægesekretærelev - Staveprøve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.676 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Awd

Halløj

Nogen der ved hvad den staveprøve går ud på?

Er det grammatisk? Diktat? Medicinske ord? Endelser?

Hjælp Hjælp Hjælp hvis du ved noget

Hilsen Anja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Kirk

Da jeg tog den var det en diktat, fuldstændig magen til dem man havde i folkeskolen

Ved selvfølgelig ikke om det er ens alle steder eller om de har ændret det siden da (det var for ca. 2 år siden i århus)

Anmeld

12. januar 2012

MLT

Catering-Cakes skriver:

Halløj

Nogen der ved hvad den staveprøve går ud på?

Er det grammatisk? Diktat? Medicinske ord? Endelser?

Hjælp Hjælp Hjælp hvis du ved noget

Hilsen Anja.

Hvordan har du fundet dig en plads som lægesekretær?

Anmeld

12. januar 2012

Awd

Hvordan har du fundet dig en plads som lægesekretær?

Har jeg ikke endnu, men planen er at jeg søger ind når de åbner op for ansøgninger i løbet af foråret (  fingre for at jeg kommer ind, ved at det er MEGET MEGET svært desværre) og så blev jeg bare nysgerrig omkring den staveprøve

Anmeld

12. januar 2012

Awd

Kirk skriver:

Da jeg tog den var det en diktat, fuldstændig magen til dem man havde i folkeskolen

Ved selvfølgelig ikke om det er ens alle steder eller om de har ændret det siden da (det var for ca. 2 år siden i århus)

Okay, med almindelige ord eller medicinske ord?

Er det så noget med at man må have et vidst antal fejl? Eller?

Er du lægesekretær i dag?

Anmeld

12. januar 2012

Kirk

Catering-Cakes skriver:

Okay, med almindelige ord eller medicinske ord?

Er det så noget med at man må have et vidst antal fejl? Eller?

Er du lægesekretær i dag?

Det var helt almindelige ord, ved ikke om man må have nogle fejl, da jeg ikke havde nogen, så det spurgte jeg ikke ind til.

Jeg er ikke lægesekretær idag, da jeg ikke fik den elevplads jeg havde håbet på og da jeg så ikke rigtig følte motivation for at søge pladser der lå længere væk efter afslaget indså jeg, at jeg måske ikke var motiveret nok alligevel.

Så nu læser jeg til ergoterapeut i stedet og det er jeg rigtig glad for idag

Anmeld

12. januar 2012

Pianisten

Jeg var til samtale både i Odense og Svendborg, og prøverne var vidt forskellige begge steder, så jeg tror ikke du kan regne med noget særligt.. I Svendborg gik de f.eks. kun op i punktummer og kommaer, hvor de i Odense hellere ville teste nutids-R og ord hvor man lige skal have hjernen med som "budget" sådan nogen ting..

Anmeld

12. januar 2012

Awd

Cheyana skriver:

Jeg var til samtale både i Odense og Svendborg, og prøverne var vidt forskellige begge steder, så jeg tror ikke du kan regne med noget særligt.. I Svendborg gik de f.eks. kun op i punktummer og kommaer, hvor de i Odense hellere ville teste nutids-R og ord hvor man lige skal have hjernen med som "budget" sådan nogen ting..

Okay, jamen det skal nok gå godt hehe, ej tager det i stiv arm og så må vi jo se om jeg overhoved bliver indkaldt til samtale

Er du så lægesekretær i dag?

Anmeld

12. januar 2012

Awd

Cheyana skriver:

Må man være så fræk at spørge om jeg må se din ansøgning? (tænker at den må være skide god siden du er blevet indkaldt til 2 samtaler på den)

Anmeld

13. januar 2012

Pianisten

Catering-Cakes skriver:

Må man være så fræk at spørge om jeg må se din ansøgning? (tænker at den må være skide god siden du er blevet indkaldt til 2 samtaler på den)

Nej jeg er ikke lægesekretær i dag, for jeg ansøgte et halvt år i forvejen, og på det halve år havde jeg fundet ud af at jeg hellere ville være pædagog. Så jeg troppede op til samtalerne som jeg blev kaldt ind til (efter jeg var startet på pædagogseminariet), og snakkede helt ærligt med dem om at jeg ikke ville blive ked af det hvis jeg ikke fik det, fordi jeg var startet som pædagog i stedet. Jeg var faktisk rigtig bisset og troppede kun op for at se om jeg overhovedet havde kvalifikationerne til at blive lægesekretær Så man kan sige at jeg ødelagde det lidt for mig selv, men når man nu hellere ville det andet. Men altså, de sagde i Svendborg at hvis jeg virkelig ville have det havde jeg fået det, og de sagde i Odense at det nok var bedre at jeg bare fokuserede på min pædagoguddannelse xD Så jeg tror såmænd godt jeg kunne have fået det det ene af stederne.

Du kan bare sende din mail i en privat besked til mig, så mailer jeg den gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.