Svamp i brystet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.277 visninger
8 svar
1 synes godt om
12. januar 2012

Frøken J.

Nogen der har prøvet det og hvad er jeres erfaringer? Altså ikke svamp uden på brystet, men I brystet, altså indenfor. Jeg har talt med min SP i dag, fordi jeg har meget store smerter ved amning, og mellem amninger er mit bryst som jeg ammer fra også meget ømt, og det stikker meget i det. Hun mener jeg nok har svamp i brystet, da det er de typiske symptomer. Hun sagde, at det ikke er noget så mange læger kender til, da man typisk får det udenpå, og fordi svamp i brystet som regel ikke giver trøske hos babyen, så derfor er der ingen ydre tegn, blot smerterne.

Hvad er jeres erfaringer?

Prøver at ringe til min læge i morgen.. Det skal bare VÆK, for jeg gruer for hver amning pt., hvilket self. ikke er sjovt, når man ammer ofte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Moar2011

Frøken J. skriver:

Nogen der har prøvet det og hvad er jeres erfaringer? Altså ikke svamp uden på brystet, men I brystet, altså indenfor. Jeg har talt med min SP i dag, fordi jeg har meget store smerter ved amning, og mellem amninger er mit bryst som jeg ammer fra også meget ømt, og det stikker meget i det. Hun mener jeg nok har svamp i brystet, da det er de typiske symptomer. Hun sagde, at det ikke er noget så mange læger kender til, da man typisk får det udenpå, og fordi svamp i brystet som regel ikke giver trøske hos babyen, så derfor er der ingen ydre tegn, blot smerterne.

Prøver at ringe til min læge i morgen.. Det skal bare VÆK, for jeg gruer for hver amning pt., hvilket self. ikke er sjovt, når man ammer ofte.

jeg fik noget til at smørre med, og så sku jeg undgå sukker..

Anmeld

12. januar 2012

Frøken J.

Babyklar skriver:

jeg fik noget til at smørre med, og så sku jeg undgå sukker..

Var det indeni brystet eller udenpå du havde svamp? For jeg har læst, at hvis det er indeni, så hjælper det ikke at smøre, så skal man have noget man indtager oralt?

Anmeld

12. januar 2012

Ellie79

Min læge ville slet ikke anerkende at man kunne få svamp inde i brystet..  Men blev rådet af en sp til at ringe til vagtlægen og få ham/hende til at udskrive en recept på en pille der skulle tage det. Kan desværre ikke huske hvad pillen hed. Men for pokker svamp gør ondt

Men den gode nyhed er at da svampen endelig forsvandt blev det skønt at amme igen

Anmeld

12. januar 2012

Moar2011

Frøken J. skriver:

Var det indeni brystet eller udenpå du havde svamp? For jeg har læst, at hvis det er indeni, så hjælper det ikke at smøre, så skal man have noget man indtager oralt?

øhh mit startet nede i BIB og så kom det op i brysterne, (fik jeg afvide) ..

Anmeld

12. januar 2012

Leneur

Jeg havde desværre også svamp i brysterne og min læge troede heller ikke det var det til at starte med, så fik bare at vide at jeg skulle lægge nogle varme håndklæder på for at mælken nemmere kunne løbe. Med det resultat og for at skåne mine bryster lidt gav jeg en flaske i ny og næ, så da Silje var 2 mdr gammel havde jeg kun mælk til natten. Var så ved en anden læge og fik noget at smøre på men der var det jo ligesom for sent.

Ja det føles som flammer hele vejen ind i brystet og gør jo forbandet ondt flere timer efter man har ammet.

Så skynd dig at komme afsted til lægen og komme i behandling.

Anmeld

12. januar 2012

Mor til L&S

Frøken J. skriver:

Jeg havde svamp i begge bryster, dog var det ene ikke så slemt, men Liva havde også trøske samtidig, så her hang det sammen!!!

Det gjorde så ondt at jeg hylede hver gang jeg skulle amme og ville hellere føde 1000 gange end at amme... det var så SLEMT... AV AV - glemmer det aldrig!!

Min SP rådede mig til at vaske min brystvorter med danskvand samt brentan fra apoteket og det samme skulle jeg gøre i Liva´s mund efter hver amning og lufttøre babserne....

MEN det blev overhovedet ikke bedre, så en lørdag kunne jeg ikke længere holde det ud og ringede til vagtlægen hvor jeg fik ham overbevist om at ET ELLER ANDET skulle han give mig...

Så jeg fik nogle piller, som man egentlig ikke er så godt når man ammer, men fik dem i den milde facon, så det kunne lade sig gøre...

SE DET HJALP, fortsatte med SP´s råd, og hurtigt forsvandt det og amning gjorde ikke længere ondt

Anmeld

12. januar 2012

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Ja, det kunne godt lyde som svamp. Det lyder i hvert fald sådan som jeg også havde det.

Jeg blev podet hos lægen, men har dog aldrig fået svaret - så regner med at behandlingen var den rette

Jeg fik nogle depotpiller (2 stk) og noget Brentan oralcreme. Og det hjalp.

Hvor længe har du haft ondt, og i hvilken grad, hvis man kan spørge sådan? Mine smerter var så uudholdelige, at jeg ikke kunne sove og bare lå krympet sammen på gulvet og græd  Jeg ringede til vagtlægen, som bad min ringe til lægen 

Men hvis det er svamp, så skynd dig og få medicinen, så din amning kan køre igen!  

Anmeld

12. januar 2012

AnneBJ

Jeg fik fluconazol (sådan ca. i hvert fald ) og salve til baby. der gik max et døgn så var der bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.