Vuggestue Tilst, hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

sofie85

Hej Mødre

Nogen fra Tilst??

Vi står og skal flytte til Tilst i århus lige om hjørnet..

Jeg skal skrive min søn op til vuggestue, men kender ikke rigtigt noget til nogen af dem, så vil høre om i kan anbefale nogen?

Og hvad er deres spisetider? For her i Hillerød er der mellemmåltid kl 9, frokost kl 11 eftermiddagsmad kl 14..

Synes ikke at der står så meget info på nettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Nadia&Daniel

OPPER

Anmeld

13. januar 2012

sofie85

Tak søde Nadia  

Der er ikke så mange fra Tilst herinde, men har skrevet lidt pb med nogen Så har fået mine svar...

Anmeld

13. januar 2012

trunte24

sofie85 skriver:

Hej Mødre

Nogen fra Tilst??

Jeg skal skrive min søn op til vuggestue, men kender ikke rigtigt noget til nogen af dem, så vil høre om i kan anbefale nogen?

Og hvad er deres spisetider? For her i Hillerød er der mellemmåltid kl 9, frokost kl 11 eftermiddagsmad kl 14..

Min sigerindes drenge har gået/går i en integreret der hedder Venøvej 7, den er de MEGET glade for. Drengene gik før det i Intg. inst. Søhøjen, som de var meget kede af!

Tror ikke der er så mange vuggestuer, de fleste er intg. inst.

Andet kender jeg ikke til tilst.

/ Line

Anmeld

13. januar 2012

trunte24

sofie85 skriver:

Hej Mødre

Nogen fra Tilst??

Hov forresten, så tror jeg bestemt spisetiderne er de samme som dem du skriver, det er det i hvert fald, der hvor min søn går

Anmeld

13. januar 2012

sofie85

trunte24 skriver:

Min sigerindes drenge har gået/går i en integreret der hedder Venøvej 7, den er de MEGET glade for. Drengene gik før det i Intg. inst. Søhøjen, som de var meget kede af!

Tror ikke der er så mange vuggestuer, de fleste er intg. inst.

Andet kender jeg ikke til tilst.

/ Line

Hvorfor var de kede af søhøjen? Det er nemlig den som ligger tættest på hvor vi skal bo, så det var den jeg ville skrive som nr 1, men nu jeg nødt til lige at høre lidt mere først? 

Anmeld

13. januar 2012

trunte24

sofie85 skriver:

Hvorfor var de kede af søhøjen? Det er nemlig den som ligger tættest på hvor vi skal bo, så det var den jeg ville skrive som nr 1, men nu jeg nødt til lige at høre lidt mere først? 

Jeg kan ikke huske det hele, men skal nok prøve at grave det frem

Det er et stort hus med n del børn og ingen lukkede døre. Dvs alle børn må være alle steder. Det gav en del kaos og meget højt støjniveau.

Når de var på lejepladsen, var der ofte en del voksne det samme sted på legepladsen hvor de stod og snakkede i stedet for at tjekke til de børn der var på den anden side af huset(stadig på legepladsen)

Ingen havde styr på hor børnene var, når de blev hentet og ingen hilste!(Har jeg selv oplevevet)

Så var der nogle problematikker omkring håndteringen af nogle problemstillinger vedr. den ene af drengene. Han Havde brug for at der var faste rammer for ham i hverdagen, og til at udvikle sine sociale kompetencer i en positiv retning. Han var også bagefter med sproget og når han ikke blev forstået kunne han reagere ved at være fysisk. Der blev lavet mange undersøgelser og tests med en børnesagkyndig, børnelæge osv. De mente han skulle vidre til børnepsyk og udredes fordi der ingen udvikling skete med ham, og han var ikke et normalt barn. Min svigerinde er selv pædagog og lavede de samme tests på ham der hjemme med et MEGET andet resultat(i den positive retning)

De magtede ham simpelthen bare ikke, så tilsidst valgte hun at flytte drengene. I løbet af kort tid var der store forandringer at se på drengen, og han er aldrig blevet udredt på psyk(for ADHD) som de mente han skulle/havde drengen fejler i dag intet, og opføre og agere helt normalt. Nogle børn har bare brug for lidt mere faste rammer og støtte og vejledning i den rigtige retning som de sagde det nye sted!

Anmeld

13. januar 2012

sofie85

trunte24 skriver:

Jeg kan ikke huske det hele, men skal nok prøve at grave det frem

Det er et stort hus med n del børn og ingen lukkede døre. Dvs alle børn må være alle steder. Det gav en del kaos og meget højt støjniveau.

Når de var på lejepladsen, var der ofte en del voksne det samme sted på legepladsen hvor de stod og snakkede i stedet for at tjekke til de børn der var på den anden side af huset(stadig på legepladsen)

Ingen havde styr på hor børnene var, når de blev hentet og ingen hilste!(Har jeg selv oplevevet)

Så var der nogle problematikker omkring håndteringen af nogle problemstillinger vedr. den ene af drengene. Han Havde brug for at der var faste rammer for ham i hverdagen, og til at udvikle sine sociale kompetencer i en positiv retning. Han var også bagefter med sproget og når han ikke blev forstået kunne han reagere ved at være fysisk. Der blev lavet mange undersøgelser og tests med en børnesagkyndig, børnelæge osv. De mente han skulle vidre til børnepsyk og udredes fordi der ingen udvikling skete med ham, og han var ikke et normalt barn. Min svigerinde er selv pædagog og lavede de samme tests på ham der hjemme med et MEGET andet resultat(i den positive retning)

De magtede ham simpelthen bare ikke, så tilsidst valgte hun at flytte drengene. I løbet af kort tid var der store forandringer at se på drengen, og han er aldrig blevet udredt på psyk(for ADHD) som de mente han skulle/havde drengen fejler i dag intet, og opføre og agere helt normalt. Nogle børn har bare brug for lidt mere faste rammer og støtte og vejledning i den rigtige retning som de sagde det nye sted!

Ja det lyDer ikke særlig godt :/ 

Jeg aner bare slet ikke hvor jeg skal skrive Elias op?? Har ringet og ringet idag uden at kunne komme igennem, kunne kun komme igennem til æsken, de lød meget søde, men synes bare at det er åndsvagt at man skal have frugt med hver morgen og eftermiddagsmadpakke.. Er stresset nok om morgenen i forvejen...

Anmeld

2. november 2013

Ninna_86

har mit barn i æsken... dejligste sted for bor ever

og med hensyn til frugt så er det jo ik kun det der handler om der bliver snakket om hvad der skal ske den dag og sunget og så ser det hyggligt ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.