i svømmehal første gang med 3 mdr baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.966 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

hej.

jeg vil rigtig gerne i svømmehal med min datter som snart er 3 mdr. og jeg er selvfølgelig nervøs. så er der nogen gode råd til hvordan man lige krængler det hele første gang ? og så omkring amning - det er vel en dårlig ide hvis hun lige har ammet, nu tænker jeg på man jo siger man ikke skal gå i vandet efter man har spist , gælder det også sådan en lille en ? og omvendt, så ville det da være tåbeligt at tage i svømmehal hvis hun bliver møgsulten 10 min efter man er kommet i vandet ?

håber i har nogle svar derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Fenja09

Vi starter til babysvømning med vores datter her om ikke så længe og vi har fået ret meget info på hjemmesiden over den svømmehal vi vil benytte. Så måske skal du bare ind på hjemmesiden hvor du gerne vil gå til babysvømning og læse lidt om hvordan det gøres

Det er muligt at amme når man er til svømningen, om ikke andet så kan det i hvert fald gøres i omklædningen, hvor de fleste svømmehaller har det hele til baby.

/Fenja

Anmeld

13. januar 2012

Angelspot

Anonym skriver:

hej.

jeg vil rigtig gerne i svømmehal med min datter som snart er 3 mdr. og jeg er selvfølgelig nervøs. så er der nogen gode råd til hvordan man lige krængler det hele første gang ? og så omkring amning - det er vel en dårlig ide hvis hun lige har ammet, nu tænker jeg på man jo siger man ikke skal gå i vandet efter man har spist , gælder det også sådan en lille en ? og omvendt, så ville det da være tåbeligt at tage i svømmehal hvis hun bliver møgsulten 10 min efter man er kommet i vandet ?

Hejsa

For at du tager til babysvømning! Det er super godt for (de fleste) babyer

Jeg har gået med min siden han var 3 mdr, nu er han 11 mdr og vi er på et hold frem til juni, så vi har taget turen i svømmehallen nogle gange nu. Og jeg vil berolige dig med, at efter 1. og 2. gang, så finder i jeres helt egen rytme

Ang amning, så tænker jeg at du skal amme omkring 1 time inden svømning, så baby ikke er sulten, men heller ikke proppet, når hun sænkes i det varme vand, der omslutter hende. Hun bliver helt automatisk sulten EFTER svømning, hvor de små typisk bliver badet, får tøj på og får mad, hvorefter de falder i søvn umiddelbart efter. Så hvad enten du har en autostol, lift eller barnevogn, så vær opmærksom på at baby har brug for at du skynder dig lidt (uden at blive stresset) så hun kan få lov at falde i søvn Som en anden skriver, så er det altid muligt at amme, selvom baby bliver træt i vandet, du bestemmer selv hvor længe du vil være i vandet. Dette gælder naturligvis også hvis hun bliver overstimuleret og selv siger fra. Nogen har sutten med i vandkanten eller et stykke legetøj, så der er lidt tryghed.

Så vil jeg sige at det er en god ide med i hvert fald to håndklæder til baby. Jeg har desuden også et tykt varmt håndklæde som baby kan få omkring sig lige efter han er kommet op af det varme vand, det er nemlig koldt! 

Husk at tørre ørerne rigtig godt inden du forlader svømmehallen samt give hue på. Det mindsker risikoen for mellemørebetændelse.

I min svømmehal er der en afdeling for de mindste, altså et område inde i svømmehallen, hvor de små kan blive badet i en stor håndvask. Man må gerne bade dem sammen med de voksne i det store omklædningsrum. Men jeg vælger at gøre min søn færdig som den sidste inden svømning og som den første bagefter, så han kan komme ud i barnevognen og falde i søvn, mens jeg får ordnet hår og snakket med de andre tøser. 

God fornøjelse, jeg håber i bliver lige så glade for det som vi er

Anmeld

13. januar 2012

ano14316

Anonym skriver:

hej.

Vi var i svømmehal for første gang i onsdags. Og det er bare helt fantastisk. Og man står lidt der på bar bund i omklædningen om hvordan den lige skal kringles, men det går, man skal bare ikke stresse.

regn med at det tager omkring 2 timer fra du går ind til du kommer ud. og det er så med ca. 30 min. i vandet.

jeg ammede lige inden vi gik i omklædningen. og lige efter vi kom op.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg skal i svømmehallen på onsdag igen, men min søn magnus på 3 mdr. og min veninde og hendes søn på 4 mdr. og du er meget velkommen til at tage med os. Vi tager i frederiksværk svømmehal, men det kræver jo nok at du er fra nordsjælland.

Men det er det hele værd, selvom det er lidt besværligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.