Give ekstra MME ved stor sult?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
1 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

anynom

Isabel er begyndt at være rigtig pylret om aftenen. Eller pylret er vist det forkerte ord at bruge. Hun er sulten, rigtig sulten. Hun er 8 uger gammel (5 uger korrigeret)

I går aftes f.eks (og den er meget ens med resten af ugen) vågner hun klokken syv og vil have mad - hun får 135 ml som hun plejer. Og så er hun ellers vågen til halv tolv hvor hun bare vil have mad - hun bliver ved at søge med munden og bliver gal på sutten. Vi endte med at give hende 135 + 50 + 30 + 50 ml over de 3½ time hun var vågen. Hun viser ikke tegn på at have ondt i maven, hverken før eller efter, og hun sov fra halv tolv til fem hvor hun kun spiste 120 ml.

Skal jeg bare give hende det ekstra mme? Hvis hun stadig havde fået bryst ville jeg jo lægge hende til der hele tiden og ikke vide hvor meget hun fik, hun kunne jo i teorien spise lige så meget. Er lidt på bar bund når det kommer til erstatning. På et døgn har hun fået 720 ml, hun skulle have omkring 700 ud fra hendes vægt. Og normalt kan hun godt spise 80-100 ml mere end 1/6 del af hendes vægt, så hun spiser egentlig ikke mere på et døgn, bare på det ene måltid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

raca

jeg ville give hende det... mine har altid ammet rigtig meget om aftenen... men af gode grunde kunne jeg jo ikke veje det..

min den ælste spiste ca 60ml pr måltid da han var 3 dage... og det var så 8-10 gange i døgnet... han vejede så 2500 g ca. så hvis han havde fået flaske havde han også sultet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.