Hvad gør jeg galt? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Anonym trådstarter

Min dreng lader ikke til at tage nok på  

Det virker som om at jeg har mælk nok, og han har hele tiden været nem at ligge til.

Men han spiser med 1-2 timers mellemrum om dagen og 3-4 timers mellemrum om natten. Han er 3 måneder gammel nu og sådan har det været fra dag 1. 

Jeg forstår ikke hvad jeg gør galt? 

Hans vægt har set sådan her ud:

Fødsel: 3250g - 52cm

To dage: 2990g

To uger: 3050g

Fire uger: 3260g - 54cm

Seks uger: 3600g - 56cm

Otte uger: 4100g - 58cm

Elleve uger: 4400g - 61cm

Ser det meget slemt ud synes i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Tona

Anonym skriver:

Det virker som om at jeg har mælk nok, og han har hele tiden været nem at ligge til.

Men han spiser med 1-2 timers mellemrum om dagen og 3-4 timers mellemrum om natten. Han er 3 måneder gammel nu og sådan har det været fra dag 1. 

Jeg har ikke forstand på det nok til at kunne sige om tallene er fine nok eller ej, men jeg syntes helt klart at du skal tale med din læge om det og få talt om din bekymring.

Men jeg vil godt lige sige, at du gør ikke noget galt det er helt sikkert. Du beskriver da en god og stabil amning og man kan tydeligt høre at du er en engageret og omsorgsfuld mor

Anmeld

11. januar 2012

modesty

Anonym skriver:

Er han blevet vejet på den samme vægt ved otte og elleve uger?

Hvis det f.eks var SP der målte ved otte og lægen ved elleve, kan der være meget stor forskel på vægtene.

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Der er den samme vægt af SP.

Hun synes heller ikke at han tager så meget på og har forslået mme. 

Føler det bare som sådan en fiasko at jeg ikke kan give mit barn mad nok han er også meget urolig om natten og vågner mange gange. Frygter det skyldes sult?

Jeh forstår som sagt bare ikke hvad jeg gør galt. For det virker til jeg har mælk nok og han er ellers en glad dreng(også ifølge SP)

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Har du prøvet at malke ud for at danne dig et indtryk over, hvor meget mælk du har? Du er ikke en ringere mor fordi du skal begynde at supplere med MME. Jeg stoppede selv med at amme Alberte da hun var 3 måneder fordi jeg ikke havde nok mælk til at mætte hende. Kender udmærket tankerne det nytter bare ingenting, hvis bebsen ikke bliver mæt

En baby skal ca tage 200 g på om ugen - i hvert fald i den alder din dreng har.

/Fenja

Anmeld

12. januar 2012

Tulle28

Jeg synes du beskriver et helt normalt, stabilt ammeforløb:-) Jeg tror jeg ville få en snak med lægen, hvis jeg var dig. Er din dreng glad og trives han? Og følger han sin kurve? Børn er jo forskellige, så hvis han ellers trives, ville jeg ikke være bekymret. Synes faktisk din SP er lidt uanstændig at foreslå du skal gå over til MME- en løsning kunne jo også bare være at amme lidt oftere? Hvis du ikke kender siden vil jeg også lige slå et slag for ammenet.dk, der kan du sikkert også finde gode svar.Kram

Anmeld

17. januar 2012

Moms

Fik du noget hjælp?

Hvordan går det?

Jeg sidder i en situation, der ligner din. Mit barn tabte sig lynhurtigt efter fødslen og vi måtte igang med mme allerede på dag 2 for at det ikke skulle blive kritisk.

Vi har givet tilskud siden og han er 5 uger nu.

Jeg prøver at begrænse mængden af mme, men selvom jeg ammer næsten uafbrudt, kan vi ikke undvære mme, for så tager han simpelthen ikke nok på og han sover kun kortvarigt.

Jeg synes derfor ikke, det er uanstændigt af din sundhedsplejerske at foreslå mme. Nogle har bare ikke nok mælk eller måske en mager mælk.

Moms

Anmeld

21. januar 2012

Anonym trådstarter

Det går stadig ikke rigtigt.

Han tager fortsat ikke nok på, og i går skulle jeg så tilbyde ham en flaske før han skulle sove

Fik at vide jeg skulle tilbyde ham 100ml, og lade ham tage det han kunne spise.

Han spiste alle 100ml, og ville have bryst bagefter. Min sundhedsplejerske sagde han så nok ville sove mere end de 2 timer han gør nu.

Han vågnede fortsat og ville have mad hver 2 time. Hvad foregår der? Er det heller ikke nok?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.