Børn i SFO - ude tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

samantha1986

Jeg er lidt nysgerrig. Har ikke selv børn endnu. Var i dag ude og hilse på mit praktik sted som er en SFO. Og her er det børn fra 0. klasse til og med 3. klasse der går.

Jeg lagde mærke til at stort set alle børnene kun havde jakker på ud. Og ved nogle af dem var de ikke lynet.

Hvornår er børn gamle nok til selv at styre hvad de skal have på ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Zeus

Jeg er lidt nysgerrig. Har ikke selv børn endnu. Var i dag ude og hilse på mit praktik sted som er en SFO. Og her er det børn fra 0. klasse til og med 3. klasse der går.

Jeg lagde mærke til at stort set alle børnene kun havde jakker på ud. Og ved nogle af dem var de ikke lynet.

Hvornår er børn gamle nok til selv at styre hvad de skal have på ud?

Jeg undrede mig også da Isabella startede i skole/sfo, over at der ikke var nogen der lige huskede dem på, at de skulle have jakke/handsker/? på da det begyndte at blive køligere, selv om pædagogerne selv havde taget deres egen jakke på

Jeg mener faktisk også, at jeg oprettede en tråd herinde om selvsamme problem..

Nu prøver vi bare på at sige til hende, at hun SKAL have ordentligt med overtøj på, for der er vitterligt ikke nogen der siger det til dem dernede.. Og ja, hun er lige blevet 7 år, så hun "burde" selv kunne huske det, men altså... 

Men jeg synes generelt ikke, at børnene har nok tøj på. De fleste kommer kun med en jakke, måske en hue, og det er dét. Nu har det heller ikke ligefrem været isvinter, tror måske bare jeg er vant til, at man pakker sig godt ind om vinteren, eftersom jeg boede i grønland da jeg selv var lille

Anmeld

11. januar 2012

samantha1986

Zeus skriver:

Jeg undrede mig også da Isabella startede i skole/sfo, over at der ikke var nogen der lige huskede dem på, at de skulle have jakke/handsker/? på da det begyndte at blive køligere, selv om pædagogerne selv havde taget deres egen jakke på

Jeg mener faktisk også, at jeg oprettede en tråd herinde om selvsamme problem..

Nu prøver vi bare på at sige til hende, at hun SKAL have ordentlig med overtøj på, for der er vitterligt ikke nogen der siger det til dem dernede.. Og ja, hun er lige blevet 7 år, så hun "burde" selv kunne huske det, men altså... 

Men jeg synes generelt ikke, at børnene har nok tøj på. De fleste kommer kun med en jakke, måske en hue, og det er dét. Nu har det heller ikke ligefrem været isvinter, tror måske bare jeg er vant til, at man pakker sig godt ind om vinteren, eftersom jeg boede i grønland da jeg selv var lille

De er jo ikke ret gamle, og 0. klasserne kommer fra børnehaven. Og der er de jo vant til at de voksne siger det til dem. Jeg synes det er underligt der ikke bliver sagt noget.

Tænkte at det måske bare var mig den var gal med, jeg har jo ikke børn så ved ikke hvordan det skal være. Men hvis det er koldt og vi andre selv tager masser af tøj på, så er det da en selvfølge at  bede børnene tage mere tøj på. Om ikke andet så indtil de selv tænker over det.

Anmeld

11. januar 2012

Angelspot

samantha1986 skriver:

De er jo ikke ret gamle, og 0. klasserne kommer fra børnehaven. Og der er de jo vant til at de voksne siger det til dem. Jeg synes det er underligt der ikke bliver sagt noget.

Tænkte at det måske bare var mig den var gal med, jeg har jo ikke børn så ved ikke hvordan det skal være. Men hvis det er koldt og vi andre selv tager masser af tøj på, så er det da en selvfølge at  bede børnene tage mere tøj på. Om ikke andet så indtil de selv tænker over det.

Dejligt du er opmærksom på det og jeg håber der er nogen som dig, der skal arbejde på den skole, hvor min dreng engang skal gå  Synes nemlig også det kan være et stort problem.

Anmeld

11. januar 2012

samantha1986

Angelspot skriver:

Dejligt du er opmærksom på det og jeg håber der er nogen som dig, der skal arbejde på den skole, hvor min dreng engang skal gå  Synes nemlig også det kan være et stort problem.

Ved ikke om det er fordi jeg lige har været i praktik i en børnehave hvor man skulle sige det til dem. Men undrede mig meget over at det ikke foregår sådan i en SFO når de ikke er ældre.

Vil også til den tid håbe at pædagogerne i mit barns sfo ville være opmærksomme på det.

Anmeld

11. januar 2012

Zeus

Angelspot skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.