Jeg er lidt nysgerrig. Har ikke selv børn endnu. Var i dag ude og hilse på mit praktik sted som er en SFO. Og her er det børn fra 0. klasse til og med 3. klasse der går.
Jeg lagde mærke til at stort set alle børnene kun havde jakker på ud. Og ved nogle af dem var de ikke lynet.
Hvornår er børn gamle nok til selv at styre hvad de skal have på ud?
Jeg undrede mig også da Isabella startede i skole/sfo, over at der ikke var nogen der lige huskede dem på, at de skulle have jakke/handsker/? på da det begyndte at blive køligere, selv om pædagogerne selv havde taget deres egen jakke på 
Jeg mener faktisk også, at jeg oprettede en tråd herinde om selvsamme problem..
Nu prøver vi bare på at sige til hende, at hun SKAL have ordentligt med overtøj på, for der er vitterligt ikke nogen der siger det til dem dernede.. Og ja, hun er lige blevet 7 år, så hun "burde" selv kunne huske det, men altså...
Men jeg synes generelt ikke, at børnene har nok tøj på. De fleste kommer kun med en jakke, måske en hue, og det er dét. Nu har det heller ikke ligefrem været isvinter, tror måske bare jeg er vant til, at man pakker sig godt ind om vinteren, eftersom jeg boede i grønland da jeg selv var lille 
Anmeld