pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

MissMammy

Hej fellow mødre,

Ok, så jeg står med en lille tvivl, hvor jeg er sikker på at der må være mange andre der også har stået med den.

Min datter bliver 3 her om 2 uger og er bare skøn og dejlig og fremme i skoen. For ca 3-4 måneder siden syntes hendes vuggestue at nu var det tid til at hun også skulle trænes til at gå på toilet. Madison var MEGET interesseret i hvad de andre børn lavede derude og gik på toilet ca 500 gange om dagen og pludselig stoppede hun! Vi lod det være og tænkte hun kommer nok om snart og vil igen, men nu kommer vi så til hendes 3 årig fødselsdag og jeg tænker, gør jeg noget forkert? vi spørger hende morgen og aften om hun vil på toilet og nej det vil hun ikke??!!

Hun sagde til mig forleden, mammy jeg tisser (hvor hun stod i køkkenet med tøj på og ble), måske gjorde jeg ikke nok ud af øjeblikket...

Hvad ville I gøre? Ville I vente til hun selv kommer, hvilket hun jo nok (forhåbentligt) skal gøre... eller ville I begynde at motivere mere eller????

Vi bor i Irland og om et halvt år skal hun begynde i før skole (fordi de begynder i skole som 4 årig, min diva bliver så heldigvis 4 og 8 måneder før hun skal afsted med stor skole taske og skoleuniform) og der skal de altså være ble fri!!

Stresser jeg over ingenting eller hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

AndreasMor84

Først og fremmest er det en god ide, at du ikke spørger om hun VIL på toilet, men at du siger, at hun lige skal ud og tisse inden i skal afsted eller lign. For 9 ud af 10 gang vil hun svare nej på dét spørgsmål.

Lav det til en hyggestund med bøger osv., så der er noget der frister derude - vi andre gider det jo reelt heller ikke

Anmeld

11. januar 2012

MissMammy

AndreasMor2011 skriver:

Først og fremmest er det en god ide, at du ikke spørger om hun VIL på toilet, men at du siger, at hun lige skal ud og tisse inden i skal afsted eller lign. For 9 ud af 10 gang vil hun svare nej på dét spørgsmål.

Lav det til en hyggestund med bøger osv., så der er noget der frister derude - vi andre gider det jo reelt heller ikke

Griner, nej det har du jo egentlig ret i..

Og god ide, jeg vil have lavet en lille box med bøger med videre til når vi skal derud...

Tak for det, det prøver jeg i første omgang, og lægger man ud med at det er morgen og aften eller?

Jeg er udearbejdende og er væk fra morgen til aften, men har min dejlige svigerinde til at passe om dagen. Føler mig fuldstændig uvidende her.. ALTTTT det andet kommer jo bare, men ja denne her driller mig.

Anmeld

11. januar 2012

AndreasMor84

MissMammy skriver:

Griner, nej det har du jo egentlig ret i..

Og god ide, jeg vil have lavet en lille box med bøger med videre til når vi skal derud...

Tak for det, det prøver jeg i første omgang, og lægger man ud med at det er morgen og aften eller?

Jeg er udearbejdende og er væk fra morgen til aften, men har min dejlige svigerinde til at passe om dagen. Føler mig fuldstændig uvidende her.. ALTTTT det andet kommer jo bare, men ja denne her driller mig.

Ja den kan også være lidt tricky.. men som pædagog arbejder jeg en del med det
Det vil være naturligt at starte med det på de tider, hvor det er normalt at gå på potten - inden sengetid osv.

Anmeld

11. januar 2012

MissMammy

AndreasMor2011 skriver:

Ja den kan også være lidt tricky.. men som pædagog arbejder jeg en del med det
Det vil være naturligt at starte med det på de tider, hvor det er normalt at gå på potten - inden sengetid osv.

Tak for det? Andre guldkorn eller er det så "simpelt"???  Jeg mener først morgen og aften og så kommer det måske mere automatisk at hun selv vil flere gange i løbet af dagen.

Anmeld

11. januar 2012

AndreasMor84

MissMammy skriver:

Tak for det? Andre guldkorn eller er det så "simpelt"???  Jeg mener først morgen og aften og så kommer det måske mere automatisk at hun selv vil flere gange i løbet af dagen.

Hvis hun selv siger at hun tisser, så er hun klar til potten, uden tvivl. Så er det bare med at "lære" hende det..
I starten er det fint at du sidder der imens og måske læser en bog. Ros hvis hun tisser.
Hvis ikke hun vil på potten, kan du evt. motivere og sige til hende, at nu har du bestemt at hun skal sidde på potten, så kan hun bestemme hvilken bog i skal læse osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.