Logistik og innovation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Stumpen

Anja er træt og Anja orker ikke mere...

Er der mon en af jer andre natteravne der ved hvordan jeg kan bruge logistik i forhold til en servicevirksomhed som en svømmehal??

Jeg har jo ingen varer der skal pakkes om...

Logistik er det nok at jeg (uden tegning) vil foreslå at baderummene bliver renoveret så man tager hensyn til dem der ikke bader offentligt af religiøse overbevisninger og der kommer pusleområde hos mændene??

Eller hvordan får jeg det ind??

Innovation? Er det mon nok at jeg har lavet en nytænkning om hvad der skal ske med det her svømmehal?? og hvordan??

-----------

Spørgsmål jeg nok burde vide, men pyha 2 dage med innovation og 2 dage med logistik er ikke nok for at jeg helt fatter det, når jeg ikke har en handelsvirksomhed, hvilket jeg har 97% fagstof om...

Nå nu taler jeg også med mig selv.. Håber at dette blev mit sidste eksamens spørgsmål jeg har at belemre jjer med, men tak for råd og tålmodighed gennem mine tråde...

-Anja...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Stumpen

slet ingen???  

Anmeld

10. januar 2012

Caroline86

ja, den med logistikken er ikke så nem.. bum bum bum... den tænker jeg lige lidt over...

Innovation er netop nye tiltag, organisationsrokader osv som vil gøre processerne bedre og lettere både for virksomhed og for brugere af svømmehallen der skal du huske at inddrage det her med ressourcer osv så du kan lave en innovationsplatform...

giver det mening? ved jo ikke hvor meget du har haft!?

knus

Anmeld

10. januar 2012

Stumpen

Caroline86 skriver:

ja, den med logistikken er ikke så nem.. bum bum bum... den tænker jeg lige lidt over...

Innovation er netop nye tiltag, organisationsrokader osv som vil gøre processerne bedre og lettere både for virksomhed og for brugere af svømmehallen der skal du huske at inddrage det her med ressourcer osv så du kan lave en innovationsplatform...

giver det mening? ved jo ikke hvor meget du har haft!?

knus

Innovationplatform hvad er det?? Jeg har ikke haft særlig meget... Så skriv du bare løs jeg sluger det til mig 

Anmeld

10. januar 2012

Caroline86

Stumpen skriver:

Innovationplatform hvad er det?? Jeg har ikke haft særlig meget... Så skriv du bare løs jeg sluger det til mig 

jeg tænker bare om du skal hele stagegate processen igennem? hvor du får en idé, finder ud af hvilken type innovation det er, kører den igennem stagegate og laver risk & reward osv?

Og så er der jo det her med strategi, processer og ressourcer som du skal bygge innovationsprojektet på

Anmeld

10. januar 2012

Stumpen

Caroline86 skriver:

jeg tænker bare om du skal hele stagegate processen igennem? hvor du får en idé, finder ud af hvilken type innovation det er, kører den igennem stagegate og laver risk & reward osv?

Og så er der jo det her med strategi, processer og ressourcer som du skal bygge innovationsprojektet på

Det der har jeg slet ikke haft om.....

Anmeld

10. januar 2012

Caroline86

Stumpen skriver:

Det der har jeg slet ikke haft om.....

så er det nok ikke det du skal hihi...

du talte om det med at dele badede op så man har sin egen "niche"... det kan jo sagtens høre under innovation det er jo en nytænkning af processorne jeg kan stadig ikke lige greje den med logistik... det skal måske være noget med betaling så man kan komme hurtige ind i svømmehallen... online betaling og så en kode der bliver scannet når man går ind, eller sådan noget!? det er jo så i øvrigt også innovation at lave sådan et system

Anmeld

10. januar 2012

Stumpen

Caroline86 skriver:

så er det nok ikke det du skal hihi...

du talte om det med at dele badede op så man har sin egen "niche"... det kan jo sagtens høre under innovation det er jo en nytænkning af processorne jeg kan stadig ikke lige greje den med logistik... det skal måske være noget med betaling så man kan komme hurtige ind i svømmehallen... online betaling og så en kode der bliver scannet når man går ind, eller sådan noget!? det er jo så i øvrigt også innovation at lave sådan et system

Kanon ide...

Det kunne være min fremtidsperspektivering -hvis jeg med mine forslag kan få rettet svømmehallens minus til plus, så vil næste tiltag være mere elektronisk udvikling.. 

I owe you 

Anmeld

10. januar 2012

Caroline86

Stumpen skriver:

Kanon ide...

Det kunne være min fremtidsperspektivering -hvis jeg med mine forslag kan få rettet svømmehallens minus til plus, så vil næste tiltag være mere elektronisk udvikling.. 

I owe you 

dejligt jeg kunne hjælpe

Så gir du en øl i lufthavnen hæhæ

Anmeld

10. januar 2012

Maria-s

Logistik kan vel omhandle sådan noget som vagtplanering evt. kan det ikke? Hvordan det logistisk kommer til at hænge bedre sammen med antal badegæster/ motionshold/ rengøring mv. i forhold til at spare penge?

Jeg tænker; logistik er jo ikke kun hvordan rum bygges. Ved lager omhandler det jo fx. hvordan varer placeres/ pakkes for at spare mest tid/ gøre det mest effiktivt. Ku man gøre noget a la det samme for personalet i en svømmehal og køre det ind under logistik? Det er jo noget optimering af arbejdsgange.... bumbum ved ikke om du kan bruge det til noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.