inspireret af debat om for tidligt fødte - hvad mener I om..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

celkt

den her, der var i nyheder for nogle dage siden??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47111255:handicappede-vil-s%C3%B8ge-erstatning.html

Hvis det bliver mere og mere udbredt at vi kan redde de ekstremt for tidligt fødte, og der så om 20 år dukker senskader op, som vi ikke var klar over, vil det her ovenstående begreb så også gøre sit indtog her i danmark i problemstillingen om for tidligt fødte monstro??

personligt syntes jeg det er grotesk, at man kan sagsøge en læge eller forældre for at man blev født, - at det er stakkels mennesker, der gør det, er der ingen tvivl om, men hvilken forskel kan det gøre for dem?? Det eneste, de må gøre op med dem selv er vel om de vil leve med deres handicap eller ej, og så tage ansvar for eget liv eller død.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg synes også, det er grotesk, man vil sagsøge læger og sine forældre for at blive født. I min verden giver det ingen mening

Anmeld

9. januar 2012

-Sigrid-

celkt skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-47111255:handicappede-vil-s%C3%B8ge-erstatning.html

Hvis det bliver mere og mere udbredt at vi kan redde de ekstremt for tidligt fødte, og der så om 20 år dukker senskader op, som vi ikke var klar over, vil det her ovenstående begreb så også gøre sit indtog her i danmark i problemstillingen om for tidligt fødte monstro??

personligt syntes jeg det er grotesk, at man kan sagsøge en læge eller forældre for at man blev født, - at det er stakkels mennesker, der gør det, er der ingen tvivl om, men hvilken forskel kan det gøre for dem?? Det eneste, de må gøre op med dem selv er vel om de vil leve med deres handicap eller ej, og så tage ansvar for eget liv eller død.

Det er da... Ja, hvis man ikke har lyst til at leve er "løsningen" da ikke at sagsøge  - Det er "heldigvis" forholdsvis nemt at afslutte sit eget liv hvis det er så forfærdeligt 

Anmeld

9. januar 2012

celkt

opper den lige, - sådan at vi måske kan fortsætte i aften...

syntes det er så hyggeligt med en god debat herinde...

Anmeld

9. januar 2012

Giraffen

øv hvor er det sørgerligt.

Synes det er en uheldig tendens i dag til at folk forventer og kræver

1) at de er/bliver lykkelige

2) at de ikke har det hårdt økonomisk

3) at de får sunde og raske børn

Men det er altså bare ikke den verden vi lever i... verden er hverken retfærdig eller et sted for evig lykke... og synes kun artiklen understreger at vi som mennesker i dag har urealistiske forventninger til dels hvad vores liv skal indebære og hvem der er ansvarlige for at vi når der (jf også 'krævermentalitet' brok om for lidt i su/kh, folk der vil have betalt fertilitetshjælp, fedmeoperationer osv osv osv)

Anmeld

9. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Jeg ved helt ærlig ikke hvad jeg skal skrive.

Syntes det er så langt ude og ganske forfærdeligt!

Kan slet ikke sætte mig ind i den tanke gang. Tænk at være læge og have gjort alt for redde det lille barn, som forældrene har ønskede at sætte i verden. Også seere blive sagsøgt, fordi der ikke kom det ønskede ud af det for forælderne..
Nej jeg kan slet slet slet ikke forstå det.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.