Skal jeg lade dem smitte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

Anonym trådstarter

Hvad ville du gøre?

En af børnene i min mødregruppe har fået skoldkopper, og jeg er sådan i tvivl om jeg skal tage på besøg for at få smittet min datter...

Sagen er den, at jeg går hjemme endnu på barsel, til sidste i januar. Derefter har jeg ferie til starten af marts - jeg er arbejdsløs derefter. Nu er det så om jeg skal se om min datter tager imod skoldkopperne mens hun er lille, og jeg stadig går hjemme og kan passe hende - har nemlig ikke så mange andre muligheder for pasning hvis hun fx får det når jeg starter på arbejde hvis jeg er heldig at få et i løbet af et par måneder... Min søn har heller ikke haft det, og det ville derfor være dejligt at få det overstået nu her, mens det også er forholdsvis køligt udenfor...

Hvad ville I gøre?

hilsen mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Det kommer an på; hvor gammelt er barnet? Selv ville jeg ikke lade mit barn under et år blive udsat for smitten men over ville jeg gerne.

Anmeld

9. januar 2012

dorthemus

Altså jeg har svært ved at forstå hvorfor man bevidst vil udsætte sit barn for sygdom....uanset argumenter

Anmeld

9. januar 2012

Silas&Mille

Jeg ville nok have det svært ved at skulle udsætte mit barn for smitte med vilje.

Men når det er sagt kan jeg nu godt se fordelen i at de bliver udsat for smitten tidligt. 

Synes det er lidt svært.

Du har dog den store fordel at du går hjemme og har tiden til at passe begge børn. 
Jeg ved ikke om der er forskel på om barnet er under eller over 1 år når de bliver smittet. 
Måske et opkald til lægen kan afhjælpe det spørgsmål

Anmeld

9. januar 2012

Dutti

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre?

En af børnene i min mødregruppe har fået skoldkopper, og jeg er sådan i tvivl om jeg skal tage på besøg for at få smittet min datter...

Sagen er den, at jeg går hjemme endnu på barsel, til sidste i januar. Derefter har jeg ferie til starten af marts - jeg er arbejdsløs derefter. Nu er det så om jeg skal se om min datter tager imod skoldkopperne mens hun er lille, og jeg stadig går hjemme og kan passe hende - har nemlig ikke så mange andre muligheder for pasning hvis hun fx får det når jeg starter på arbejde hvis jeg er heldig at få et i løbet af et par måneder... Min søn har heller ikke haft det, og det ville derfor være dejligt at få det overstået nu her, mens det også er forholdsvis køligt udenfor...

Hvad ville I gøre?

hilsen mig...

Skoldkopperne smitter inden de for alvorg bryder ud Så hvis de er brudt helt ud hos din veninde, er det slet ikke sikkert de smitter længere ..

Men jeg ville ikke selv som sådan pådrage mit barn sygdom selvom det er noget der bare skal overståes

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har vent og drejet det lidt i mit hoved endnu engang, og springer over... de får det nok når de for det... tak for svar!

Anmeld

9. januar 2012

sarahb

Det smitter jo 14 dage før udbrug så hun kan jo være smittet.
Men bevidst, ville jeg ikke gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.