Wuhuuuuu!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Pige2009

Dejligt Hvor stor er forskellen egentlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Silas&Mille

nathja skriver:

ringer til dem imorgen og spørger.. så må de kunne komme med en rigtig god grund..

Jeps... de skal i hvert fald kunne svare dig på hvad du får ved næste udbetaling

Anmeld

9. januar 2012

Silas&Mille

Baagøe skriver:

Dejligt Hvor stor er forskellen egentlig?

Ja det er skønt og så lige op til at lillesøster kommer til verden 

På starthjælp fik jeg 6709kr/mdr før skat - inkl forsørgertilskud, som er på 1349kr/mdr før skat.

På kontanthjælp får jeg 13732kr/mdr før skat.

så det er en markant forskel, der rigtig kan mærkes i økonomien.

Anmeld

10. januar 2012

Pige2009

SilasMor skriver:

Ja det er skønt og så lige op til at lillesøster kommer til verden 

På starthjælp fik jeg 6709kr/mdr før skat - inkl forsørgertilskud, som er på 1349kr/mdr før skat.

På kontanthjælp får jeg 13732kr/mdr før skat.

så det er en markant forskel, der rigtig kan mærkes i økonomien.

Hvor skønt for jer! Det er dejligt at kunne forkæle sine unger og sig selv lidt

Anmeld

10. januar 2012

Silas&Mille

Baagøe skriver:

Hvor skønt for jer! Det er dejligt at kunne forkæle sine unger og sig selv lidt

Ja det bliver bare skønt.

Det bliver så dejligt at kunne gå ud og købe det man mangler uden at skulle spare op i flere måneder  
Selvfølgelig bliver det ikke bare sådan lige nyt tv, ny barnevogn, nye møbler osv., men der er nu mulighed for at børnene kan få de ting de mangler uden at vi er afhængige af bedster eller older der spæder til hele tiden  

Anmeld

10. januar 2012

wamse

Dejligt med en forbedring af jeres levevilkår

Anmeld

11. januar 2012

Pige2009

SilasMor skriver:

Ja det bliver bare skønt.

Det bliver så dejligt at kunne gå ud og købe det man mangler uden at skulle spare op i flere måneder  
Selvfølgelig bliver det ikke bare sådan lige nyt tv, ny barnevogn, nye møbler osv., men der er nu mulighed for at børnene kan få de ting de mangler uden at vi er afhængige af bedster eller older der spæder til hele tiden  

Lige præcis - og alene det er en stor frihed i sig selv

Anmeld

11. januar 2012

MariaKyedDK

SilasMor skriver:

Bare lige et glædes indlæg herfra....

Vores økonomi har lige fået et ordentligt nyk op ad.

Har lige snakket med ydelseskontoret i min kommune og ophævelsen af starthjælpen er fra den 1. januar. Så nu får jeg kontanthjælp i stedet for starthjælp. Jeg er bare SÅ glad lige nu. Det hjælper os SÅ meget i hverdagen

Ja... bare et lille glædesindlæg herfra

Hvor fantastiiiisk Økonomien betyder så meget i ens Liv, at det bare er det bedste når der er styr på det !

Anmeld

11. januar 2012

bullerbassen

SilasMor skriver:

Bare lige et glædes indlæg herfra....

Vores økonomi har lige fået et ordentligt nyk op ad.

Har lige snakket med ydelseskontoret i min kommune og ophævelsen af starthjælpen er fra den 1. januar. Så nu får jeg kontanthjælp i stedet for starthjælp. Jeg er bare SÅ glad lige nu. Det hjælper os SÅ meget i hverdagen

Ja... bare et lille glædesindlæg herfra

Lige et spørgsmål - hvad er start hjælp 

Skønt med en forbedring 

Anmeld

12. januar 2012

Silas&Mille

bullerbassen skriver:

Lige et spørgsmål - hvad er start hjælp 

Skønt med en forbedring 

Starthjælp er egentligt det indvandrene får når de kommer til landet, og ikke kommer i arbejde med det samme. Men hvis man som dansker ikke har haft fast  bopæl i DK i mere end 1 år inden for de seneste 8 år, så ryger man også på starthjælp, når man kommer hjem igen.

Jeg er endt på starthjælp fordi vi havde boet i Sverige i 3½ år og jeg var på barsel da vi vendte hjem, så jeg kunne jo ikke så godt bare lige tage ud og arbejde.

Satsen er (var) cirka 5300kr/mdr for samboende/ægtefolk og cirka 6400kr/mdr (mener jeg det er) for enlige. Begga satser er før skat. Har man børn får man yderligere 1349kr/mdr per barn, op til to børn.

Håber det svarede på dit spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.