Kære mødre og fædre derude.
Er der nogen der genkender dette:
Vi har en dejlig glad og temperamentsfuld pige på 16 måneder, der pludselig den sidste måneds tid er blevet meget bange for forskellige ting. Det er som om det opstår ud af ingenting. Hun kan sidde på gulvet og lege og går jeg så ud i køkkenet for at hente noget, kommer hun pludselig løbende grædende efter mig og siger bange bange og vil op. Jeg tager hende selvfølgelig op med det samme, taler beroligende til hende og også muntert, for på den måde at signalere at der ikke er noget at være bange for.
Den anden dag, begyndte naboen at bore og så havde jeg da ellers en lille pige klistret fast på brystet en halv time efter han var stoppet. Jeg sad og vuggede hende og fortalte hende at naboen larmer bare, det er ikke farligt. Men stadig her til aften siger hun bange, bore og kikker på væggen.
Jeg ved godt at der helt naturligt opstår perioder hvor små børn bliver bange, men er det allerede og så meget??
Har tænkt mig at kontakte sundhedsplejerske i morgen men ville lige høre om andre herinde har små "bange" børn.
På forhånd tak til jer der byder ind 
Anmeld